کشف آب جاری در مریخ چه پیامدی برای داوطلبان سفر بی‌بازگشت به سیاره سرخ دارد؟

کشف آب جاری در مریخ چه پیامدی برای داوطلبان سفر بی‌بازگشت به سیاره سرخ دارد؟

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه کشف آب جاری در مریخ چه پیامدی برای داوطلبان سفر بی‌بازگشت به سیاره سرخ دارد؟ را ببینید.

 نخستین بار فرضیه وجود آب در سطح سیاره مریخ در سال ۱۸۷۷ توسط یک ستاره شناس ایتالیایی به جیووانی شیاپارلی مطرح شد که با استفاده از تلسکوپ‌های اولیه خطوط تیره‌ای بر سطح سیاره تماشا کرده و فرضیه وجود کانال های آبیاری حفر شده توسط کشاورزان مریخی را مطرح کرده هست.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، برای مدتهای طولانی فرض بر این بوده هست که آبی در مریخ یافت نمی‌شود، زیرا فاصله مریخ از خورشید بسیار زیاد هست و هر گز دمای سطح آن بالاتر از ۰ درجه سانتی گراد نمیرسد.

با این حال یافته‌های جدید نشان می‌دهند، به دلیل محتوای بسیار بالای نمک موجود در آب مریخ حتی در دمای منفی ۲۰ درجه سانتی گراد نیز آب در مریخ می‌تواند به صورت مایع باقی بماند.

کارشناسان اعتقاد دارند به دلیل محدودیت در حمل و نقل آب از زمین به سیاره مریخ توسط سفینه های فضایی ساخت دستگاه‌های تصفیه کننده آب در صورت وجود آب در سیاره مریخ می‌تواند علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌های ساخت و پرتاب سفینه های فضایی سبب ماندگاری بیشتر اقامت فضانوردان در سیاره مریخ نیز شود.

کارشناسان علوم فضایی حتی اعتقاد دارند می‌توانند از آب موجود در مریخ برای تولید برق و یا حتی به عنوان نوعی سوخت برای حرکت موشک‌ها و ماشین‌های مریخ نورد استفاده کنند.

۵۴۵۴

نوشته شده توسط : kotoleha در موضوع : تکنولوژی

با فالو کردن ما در پیچ اینستاگرام و دیگر شبکه های مجازی، از جوایز و قرعه کشی های ما که فقط از طریق شبکه های اجتماعی اعلام میشود مطلع شوید.

http://www.khabaronline.ir/detail/470030

The post کشف آب جاری در مریخ چه پیامدی برای داوطلبان سفر بی‌بازگشت به سیاره سرخ دارد؟ appeared first on کوتوله ها|عکس،بازیگران،مدل مانتو جدید، فال روزانه ، فال حافظ.

کشف آب جاری در مریخ چه پیامدی برای داوطلبان سفر بی‌بازگشت به سیاره سرخ دارد؟

لطفا نظر خود را درباره کشف آب جاری در مریخ چه پیامدی برای داوطلبان سفر بی‌بازگشت به سیاره سرخ دارد؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا