بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان

سلامت

بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان را ببینید.

داشتن لبخندی زیبا و جذاب در دنیای امروز، نقشی اساسی در روابط اجتماعی و اعتماد به نفس افراد ایفا می‌کند. به همین دلیل، روش‌های مختلفی برای زیبایی دندان‌ها، از جمله لمینت، رواج پیدا کرده است. لمینت دندان، پوششی نازک از جنس سرامیک یا کامپوزیت است که به روی سطح دندان‌های جلویی نصب می‌شود و ظاهری بی‌نقص و ایده‌آل به آنها می‌بخشد.

اما سوالی که ذهن بسیاری از افراد را درگیر می‌کند این است که “طول عمر لمینت دندان چقدر است؟” یعنی اینکه ما نهایتا تا چند سال می‌توانیم از زیبایی دندان‌های لمینت شده‌ی خود لذت ببریم و یا اینکه با انجام چه کارهایی می‌توانیم ماندگاری لمینت دندان خود را افزایش دهیم؟

طول عمر و ماندگاری لمینت دندان چقدر است؟

به طور کلی، میانگین طول عمر لمینت دندان معمولا بین ۱۰ تا ۱۵ سال تخمین زده می‌شود. بعد از گذشت این مدت، لمینت دندان درست شبیه به یک دندان طبیعی و واقعی دچار افت کیفیت و ماندگاری خواهند شد.

البته طول عمر لمینت دندان و سرعت افت کیفیت آن بستگی زیادی به عواملی مانند کیفیت لمینت، مهارت دندانپزشک، میزان رعایت بهداشت دهان و دندان و عادات و رژیم غذایی شما نیز خواهد داشت. در ادامه با مهمترین عوامل موثر بر طول عمر لمینت دندان آشنا خواهیم شد.

جنس و کیفیت لمینت دندان

لمینت دندان در جنس‌های مختلفی از جمله سرامیک و کامپوزیت تولید می‌شود. هر کدام از این جنس‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و می‌توانند تاثیر متفاوتی بر طول عمر و ماندگاری لمینت دندان داشته باشند.

برای مثال، لمینت‌های سرامیکی به طور کلی از ماندگاری و استحکام بیشتری نسبت به لمینت‌های کامپوزیتی برخوردار هستند. این نوع لمینت در برابر ترک نوش جان کردن، لب پر شدن و تغییر رنگ مقاوم‌تر بوده و در عین حال به دلیل ظرافت و شباهت بیشتر به دندان طبیعی، از زیبایی و درخشش بیشتری نیز برخوردار است.

ما در یک مقاله دیگر از کلینیک دکتر بنیانیان درباره تفاوت لمینت و کامپوزیت دندان به صورت کامل صحبت کردیم، پیشنهاد می‌کنیم حتما آن مقاله را مطالعه کنید.

میزان تخصص و مهارت‌های دندانپزشک در نصب لمینت

اجرای فرایند لمینت دندان، کاری است که باید توسط یک متخصص دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی صورت بگیرد. این متخصص علاوه بر دانش اجرای صحیح فرایند لمینت دندان از تجربه و مهارت بالایی نیز در انجام این کار برخوردار است.

علاوه بر این، از آن‌جایی که یکی از مراحل لمینت کردن دندان تراشیدن بخشی نازک از مینای بیرونی دندان است، اگر دندانپزشک در انجام این کار حاذق نباشد، لمینت به درستی روی دندان شما نصب نخواهد شد. در نتیجه، ماندگاری لمینت دندان با کاهشی بسیار چشمگیر مواجه خواهد شد.

کلینیک دکتربنیانیان | عمر لمینت دندان

بنابراین اگر دوست دارید تا لمینت‌هایی بادوام و ماندگار داشته باشید، باید دندانپزشک خود را با نهایت وسواس و دقت انتخاب کنید.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای انتخاب دندانپزشک خود، حتما سوابق کاری دندانپزشک، نمونه‌کارها، سایت، شبکه‌ها اجتماعی و نظرات سایر مراجعین او را بررسی کنید و با آگاهی کامل در این زمینه تصمیم‌گیری نمایید.

کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان در شهر تهران، یکی از مراکز دندانپزشکی حرفه‌ای و پیشنهادی ما به شما است. این مجموعه با حضور برترین متخصصان دندانپزشکی شهر تهران در فیلدهای مختلف، امکان ارائه انواع خدمات دندانپزشکی را برای شما عزیزان فراهم کرده است.

شما می‌توانید با بررسی وب سایت کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات لمینت دندان (از جمله تصاویر نمونه کارها و قیمت لمینت دندان در تهران)، اطلاعات بیشتری را در خصوص این مجموعه به دست بیاورید.

در صورتی که قصد دارید تا از خدمات لمینت دندان در کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان بهره‌مند شوید، می‌توانید برای دریافت زمان مشاوره و ویزیت رایگان، به سایت دکتربنیانیان و یا به آدرس کلینیک ما، واقع در تهران، میدان آرژانتی ، خیابان احمد قصیر (بخارست)، خیابان ششم غربی، پلاک ۲۲، واحد ۷ مراجعه کنید.

رعایت بهداشت دهان و دندان

آن چیزی که عیان است، چه حاجت به بیان است! همه می‌دانند که رعایت بهداشت دهان به حفظ سلامتی دهان و دندان‌ها کمک خواهد کرد. چه دندان طبیعی و واقعی خود فرد باشد، چه لمینت‌های دندان‌های او!

اگر دوست دارید تا سالیان سال از لمینت‌های خود لذت ببرید و زیبایی آن‌ها را در هنگام لبخند زدن به معرض نمایش بگذارید، بهتر است که با رعایت بهداشت دهان و دندان‌های خود به حفظ این زیبایی و سلامتی کمک کنید.

رژیم غذایی

یکی از عواملی که تاثیر بسیار زیادی بر ماندگاری لمینت دندان دارد، رژیم غذایی افراد است. صرف برخی از غذاهای اسیدی، شیرین، رنگی و چسبنده از طول عمر مفید لمینت دندان می‌کاهد. در حالی که داشتن یک رژیم غذایی سالم به افزایش این طول عمر کمک خواهد کرد.

ماندگاری و طول عمر لمینت دندان

عادات شخصی

انجام دادن یا ندادن برخی از عادت‌های رفتاری تاثیر بسزایی روی طول عمر و ماندگاری لمینت دندان افراد دارد. برای مثال، انجام رفتارهایی مانند دندان قروچه، استعمال دخانیات و مصرف الکل باعث کاهش طول عمر لمینت دندان شما خواهد شد.

عوامل موثر بر افزایش ماندگاری لمینت دندان

اگر دوست دارید که ماندگاری لمینت دندان خود را افزایش دهید، بهتر است از راهکارها و ترفندهای زیر برای این کار استفاده کنید:

  • از آنجایی که لمینت‌های سرامیکی ماندگارتر و با دوام‌تر از لمینت‌های کامپوزیتی هستند، بهتر است از این لمینت‌ها استفاده کنید.
  • برای اجرای فرایند لمینت دندان‌های خود به بهترین متخصص دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی که می‌شناسید مراجعه نمایید.
  • بهداشت دهان و دندان خود را از طریق استفاده مرتب از مسواک، خمیر دندان، نخ دندان و دهانشویه رعایت کنید.
  • مصرف سیگار خود را تا کمترین حد ممکن کاهش دهید. همچنین، در صورت انجام رفتاری مانند دندان قروچه، از محافظ دندان استفاده کنید.
  • سعی کنید رژیم غذایی سالم، کم چرب و کم شیرینی داشته باشید. بهتر است مصرف نوشیدنی‌های اسیدی مانند نوشابه نیز کم کنید و یا پس از استفاده از این نوشیدنی‌ها، دهان خود را به سرعت بشویید.
  • دندانپزشک می‌تواند وضعیت لمینت‌های دندان‌های شما را بررسی و در صورت وجود هرگونه مشکل (پیش از شکستن لمینت‌ها) نسبت به درمان آن اقدام نماید. پس بهتر است که در فواصل زمانی حدودا ۶ ماه یک بار به متخصص خود مراجعه نمایید.

لمینت چندسال عمر می کند؟

مقایسه ماندگاری و دوام انواع لمینت دندان

 

نوع لمینت جنس ماندگاری (حدود) مزایا معایب
سرامیکی سرامیک ۱۰ تا ۱۵ سال بسیار بادوام، مقاوم در برابر لکه، ظاهری طبیعی گران‌تر از لمینت‌های کامپوزیتی، نیاز به تراش دندان
کامپوزیتی رزین کامپوزیت ۵ تا ۷ سال ارزان‌تر از لمینت‌های سرامیکی، قابل ترمیم کم دوام‌تر از لمینت‌های سرامیکی، بیشتر مستعد لکه شدن
متحرک رزین اکریلیک ۲ تا ۵ سال قابل جدا شدن و تمیز کردن، کمترین نیاز به تراش دندان غیرطبیعی، طول عمر کوتاه، تغییر رنگ سریع

آیا قابلیت تعویض لمینت دندان وجود دارد؟

یکی از مزایای لمینت دندان، این است که اگر مشکلی برای لمینت شما به وجود بیاید، می‌توانید نسبت به تعویض و یا تعمیر آن اقدام نمایید. فرایند تعویض لمینت شبیه به فرایند نصب اولیه آن است. برای این کار، دندانپزشک ابتدا لمینت ا لمینت‌های آسیب دیده و قدیمی را از روی دندان‌های شما برمی‌دارد و سپس لمینت‌های جدید را در محل قبلی قرار می‌دهد.

در آخر

طول عمر لمینت دندان بسته به شرایط کیفیت و میزان مراقبت‌های شما از ۱۰ تا حتی ۲۰ سال متغیر خواهد بود. طبیعتا هر چه مراقبت‌های شما بیشتر و اصولی‌تر باشد، لمینت دندان‌های شما نیز برای مدت زمان بیشتری در دهانتان دوام خواهد داشت.

بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان

منبع : سایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه

۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه ۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه را ببینید. کار کردن از خانه، در تمام روز و هر روز، ممکن است برای برخی‌ها ترسناک به نظر برسد. اما ایده‌ی اینکه بتوانید از هر …

سلامت
با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید

با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید را ببینید. زمانی که به نوش جان کردن مرغ خوش‌مزه فکر می کنید، به احتمال زیاد سینه، ران، بال و یا پاها را تجسم می کنید، …

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا