نهادهای اطلاعاتی آمریکا: چین، روسیه و ایران برتری ایالات متحده را به چالش کشیده‌اند

دانلود رمان

نهادهای اطلاعاتی آمریکا: چین، روسیه و ایران برتری ایالات متحده را به چالش کشیده‌اند

در این گزارش همزمان با جلسه استماع سران نهادهای اطلاعاتی آمریکا در سنا منتشر شد، آمده است: چین بلندپرواز اما نگران، روسیه مقابله‌جو و برخی قدرت‌های منطقه‌ای مانند ایران و بسیاری از بازیگران غیردولتی، قوانین قدیمی نظام بین‌الملل و همچنین برتری آمریکا در درون این نظام را به چالش کشیده‌اند.

این گزارش با عنوان «ارزیابی سالانه تهدیدها ۲۰۲۴» منتشر شده و عمدتا بر تهدیدهای برآمده از چین و روسیه علیه آمریکا پرداخته و همچنین درباره گسترش درگیری‌های مرتبط با جنگ اسرائیل در نوار غزه هشدار داده است.

به گزارش ایرنا، این گزارش حاکی است که همزمان با جنگ اوکراین، روسیه کمک اقتصادی و امنیتی در اختیار روسیه قرار می‌دهد.

آوریل هینس رئیس آژانس مدیریت اطلاعات ملی آمریکا در جلسه استماع سنا از قانونگذاران درخواست کرد که با ارائه کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین موافقت کنند.

ویلیام برنز مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سنا) نیز در این جلسه اظهار کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در مورد مذاکره برای پایان دادن به جنگ در اوکراین جدی نیست.

هینس و برنز با تاکید بر تقویت دولت اوکراین خواستار آن شدند که آمریکا در مورد تهاجم احتمالی پکن به همسایگانش از جمله تایوان یا اقدام تهاجمی در دریای چین جنوبی، پیامی به چین مخابره کند.

برنز تاکید کرد: ارزیابی ما این است که شی جینپینگ رئیس جمهوری چین با دیدن آنچه که در اوکراین رخ داد، آگاه‌تر شد. وی انتظار شجاعتی و استقامت اوکراینی‌ها را نداشت.

از سوی دیگر، هینس با ابراز نگرانی در مورد اینکه درگیری میان اسرائیل و حمایت ممکن است که ناامنی جهانی را گسترش دهد، گفت: بحران غزه نمونه بازری است از اینکه تحولات منطقه‌ای چه ظرفیتی برای گسترش و حتی تبعات جهانی دارند.

وی درباره حمله یمنی‌ها به کشتی‌هایی که با اسرائیل همکاری دارند، گفت، گروه‌هایی که «از حماس الهام گرفته‌اند» به حامیان خود دستور داده‌اند که حملاتی علیه منافع اسرائیل و آمریکا انجام دهند.

سخنان سران اطلاعاتی آمریکا در کنگره با فریادهای خشم‌آلود یک معترض متوقف شد. این معترض خواستار حفاظت از غیرنظامیان در غزه شد.

برنز گفت: واقعیت این است که در آنجا کودکان گرسنه هستند. کمک‌های انساندوستانه به آنها نمی‌رسد و در نتیجه دچار سوءتغذیه شده‌اند. تا زمانی که آتش‌بس برقرار نشود توزیع کمک‌های بشردوستانه بسیار دشوار خواهد بود.

نهادهای اطلاعاتی آمریکا: چین، روسیه و ایران برتری ایالات متحده را به چالش کشیده‌اند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود رمان
حساب بدهکاران مالیاتی مسدود می‌شود

حساب بدهکاران مالیاتی مسدود می‌شود بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است حسب درخواست سامانه‌ای سازمان امور مالیاتی کشور، نسبت به مسدود کردن حساب یا حساب‌های بدهکاران مالیاتی به میزان بدهی قطعی به صورت سامانه‌ای (سیستمی) و برخط بر اساس سامانه‌های موجود اقدام کند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی بانک مرکزی …

دانلود رمان
پاپ تمدید آتش بس در غزه را خواستار شد

پاپ تمدید آتش بس در غزه را خواستار شد رهبر کاتولیک‌های جهان به جمع دیگر چهره‌هایی که خواستار تمدید آتش‌بس در نوار غزه شدند، پیوست.   به گزارش ایسنا، پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان، امروز چهارشنبه خواستار تمدید شدن آتش‌بس موقت فعلی در نوار غزه در ضمن تداوم روند …

دانلود رمان
نوری قزلچه: در مواجهه با بی حجاب کسی نباید فراتر از قانون عمل کند/ فشار تندروها باعث تصویب طرح حجاب و فیلتر فضای مجازی شد

نوری قزلچه: در مواجهه با بی حجاب کسی نباید فراتر از قانون عمل کند/ فشار تندروها باعث تصویب طرح حجاب و فیلتر فضای مجازی شد نماینده مردم بستان اباد در مجلس شورای اسلامی در مورد تندروی ها در حوزه حجاب  در کشور گفت: رفتارها نباید خارج از قوانین و مقررات …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا