عوارض مصرف قرص هیرویت + ۲ توصیه مهم

سلامت

عوارض مصرف قرص هیرویت + ۲ توصیه مهم

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه عوارض مصرف قرص هیرویت + ۲ توصیه مهم را ببینید.

اگر ریزش مو را تجربه کرده باشید با مرور کردن صفحات مجازی بلاگرهای پزشکی و سایت داروخانه های معتبر در می یابید که خرید قرص هیرویت بهترین راه برای درمان ریزش موی شماست! البته این ادعا اغراق آمیز نیست! به جرات می توان گفت قرص هیرویت فرمولاسیون فوق العاده ای دارد و اثرگذاری آن به گونه ای بوده که در این سالها توانسته مشاهده های زیادی را به سوی خود جذب کند.

اما در مورد عوارض قرص هیرویت چطور؟ چرا با وجود تبلیغات گسترده برای خرید قرص هیرویت، از عوارض احتمالی آن صحبتی نمی شود؟ اصلا این قرص عوارضی دارد؟

عوارض قرص هیرویت

قرص هیرویت نوعی مولتی ویتامین است که ترکیبات آن از انواع ویتامین های گروه ب و ریزمغذی های لازم برای تقویت مو تشکیل شده است‌. قرص هیرویت به خودی خود عوارضی ندارد اما اگر بیش از اندازه مصرف شود خطر مسمومیت بر اثر ازدیاد مواد معدنی در بدن وجود خواهد داشت. علاوه براین قرص هیرویت نیز درست همانند داروهای دیگر، نباید با برخی داروها مصرف شود در غیر اینصورت شاهد مشکلات ناشی از تداخلات دارویی خواهیم بود.

امکان مسمومیت بر اثر مصرف بیش از حد زینک

اگر فقط یکبار لیزر موهای زائد را تجربه کرده باشید، می دانید که نباید در طول دوره لیزر خود مکمل های حاوی زینک مصرف کنید. اما به چه دلیل؟ در واقع زینک یا همان عنصر روی از جمله عناصر مغذی موهاست که ریشه موها را محکم نموده و سرعت رشد آنها را افزایش می دهد. قرص هیرویت سرشار از زینک است و چون مقدار اضافی این ماده در بدن ذخیره می شود، مصرف بی رویه یا مصرف همزمان قرص هیرویت با دیگر مکمل های حاوی زینک، منجر به بروز مسمومیت می گردد.

علائم مسمومیت با زینک عبارتند از: حالت تهوع و استفراغ، بی اشتهایی، کاهش سطح کلسترول خوب خون، اسهال و گرفتگی شدید شکم، سردرد و تضعیف سیستم ایمنی بدن

امکان آسیب به اندام های داخلی بدن به واسطه افزایش آهن بدن

آهن یکی دیگر از ریز مغذی های مهمی است که به میزان معینی در قرص هیرویت وجود دارد. اگر این قرص همزمان با دیگر مکمل های حاوی آهن مصرف شود، عوارض مرگباری در انتظار فرد خواهد بود. به عبارتی می توان گفت انباشته شدن حجم زیادی آهن در بدن منجر به بروز صدمات زیادی به اندام های داخلی بدن می شود. مغز و کبد اندام هایی هستند که بیشترین صدمه را می بینند. افزایش آهن در بدن خطراتی دیگر همچون افزایش ریسک ابتلا به بیماری های مزمن همچون سرطان را هم دارد. به علاوه حضور حجم زیادی آهن در بدن منجر به تحریک شدن رشد ویروس ها و باکتری ها و افزایش میزان عفونت در بدن می شود.

عوارض قرص هیرویت برای معده

مشاهدات حاکی از آن است که تعداد بسیار کمی از مصرف کنندگان از مشکلات گوارشی ناشی از مصرف قرص هیرویت شکایت دارند. معده درد، حالت تهوع و سوزش معده از عوارض قرص هیرویت برای معده به حساب می آیند که علت آن معمولا حساسیت داشتن به دارو یا مصرف بی رویه این قرص است. حتی در برخی موارد به دلیل وجود آهن در قرص هیرویت، مشکلاتی همچون حالت تهوع، اسهال و استفراغ نیز تماشا می شود.

البته مشکلات گوارشی نگرانی زیادی ایجاد نمی کنند و به راحتی قابل پیشگیری هستند! برای پیشگیری توصیه می شود تا قرص هیرویت به همراه غذا و با آب کافی مصرف شود تا مشکلات گوارشی به حداقل برسد.

عوارض قرص هیرویت برای کلیه

مصرف بی رویه قرص هیرویت می تواند رنگ ادرار را تغییر دهد. ویتامین های گروه ب که یکی از ترکیبات اصلی این قرص به شمار می آیند، ویتامین های محلول در آبی هستند که رنگ ادرار را پررنگ تر از همیشه می کنند. این تغییر رنگ را می توان بیشتر به خاطر ویتامین ب ۲ که دارای رنگ زرد است، دانست.

قرص هیرویت و تغییر چرخه جنسی بانوان

بسیاری از بانوان بر این باورند که با مصرف قرص هیرویت پریود آنها عقب می افتد اما با توجه به اینکه ماهیت این قرص مولتی ویتامین است، این باور چندان درست به نظر نمی آید. لازم به ذکر است تاکنون گزارشی مبنی بر تاثیر قرص هیرویت بر قاعدگی ثبت نشده اما اگر احساس می کنید بهم میل کردن نظم پریود شما بر اثر مصرف قرص هیرویت است، بهتر است با پزشک متخصص مشورت نمایید.

عوارض قرص هیرویت برای گروه های حساس

اطلاعات دارویی هر دارویی را که مطالعه کنید، خواهید دید برخی افراد همچون بانوان باردار و شیرده یا کودکان در مقابل مصرف داروها از حساسیت بیشتری برخوردارند. این دسته از افراد نباید بدون مشورت با پزشک از هیچ نوع دارویی حتی مولتی ویتامین های مثل هیرویت استفاده کنند.

فرمولاسیون قرص هیرویت برای افراد زیر ۱۶ سال مناسب نیست و برای استفاده کودکان می بایست حتما به پزشک مراجعه شود. پزشک دوز مناسب دارو و طریقه مصرف آن را تعیین می کند تا مسمومیت و عوارض قرص هیرویت گریبانگیر کودک نشود. به طور کلی بهتر است قرص هیرویت را برای کودکان فراموش کنید و از قرص و شربت های زیادی مشابه این قرص که در داروخانه ها یافت می شود، استفاده کنید!

قرص هیرویت و اضافه وزن

یکی از شایعاتی که فرد را برای خرید قرص هیرویت به تردید می اندازد، تاثیر قرص هیرویت بر متابولیسم بدن و افزایش وزن است. در این قرص ترکیباتی یافت می شود که به چاقی منجر می شود اما جالب است بدانید تاثیر قرص هیرویت بر چاقی در همه افراد یکسان نیست!

ویتامین های گروه ب از جمله فاکتورهای موثر بر تنظیم اشتها و متابولیسم بدن به شمار می آیند. زمانی که فرد دچار کمبود این گروه از ویتامین ها می شود، ابتدا اشتهای خود را از دست داده و سپس دچار کاهش وزن میشود. مصرف مولتی ویتامین های همچون هیرویت کمک می کنند تا این کمبود جبران شده و وزن از دست رفته مجددا بازگردد.

زینک که یکی دیگر از ترکیبات موثر هیرویت است، نقش بسزایی در افزایش اشتها دارد. در واقع زینک با تنظیم سوخت و ساز بدن و بهبود عملکرد دستگاه گوارش، منجر به افزایش اشتها و چاقی فرد می گردد.

با تمامی این توضیحات می توان نتیجه گرفت زمانی که فرد دچار کمبود مواد مغذی مثل ویتامین های گروه ب یا زینک باشد، با مصرف قرص هیرویت این کمبود جبران شده و شاهد افزایش وزن فرد خواهیم بود در حالی که اگر افراد عادی قرص هیرویت را مصرف کنند، دچار افزایش وزن نخواهند شد!

قرص هیرویت خوب است یا بد؟

اگر این مقاله را تا اینجا با دقت مطالعه کرده باشید، متوجه شده اید که تمامی عوارض قرص هیرویت ناشی از مصرف بی رویه آن یا عدم توجه به تداخلات دارویی است. قرص هیرویت به خودی خود ایمن بوده و مشکلی را برای فرد ایجاد نمی کند. بنابراین خرید قرص هیرویت با مشورت پزشک، نه تنها مشکل ریزش موی شما را حل می کند بلکه به دلیل ماهیت مولتی ویتامینی آن، فواید دیگری نیز در انتظار شماست. جوانسازی پوست، تسریع بهبود زخم ها، تقویت سیستم ایمنی بدن و جبران کمبود مواد مغذی از دیگر خواص این مولتی ویتامین شگفت انگیز است!

عوارض مصرف قرص هیرویت + ۲ توصیه مهم

منبع : سایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره عوارض مصرف قرص هیرویت + ۲ توصیه مهم با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان

بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان را ببینید. داشتن لبخندی زیبا و جذاب در دنیای امروز، نقشی اساسی در روابط اجتماعی و اعتماد به نفس افراد ایفا می‌کند. به همین …

سلامت
۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه

۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه ۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه را ببینید. کار کردن از خانه، در تمام روز و هر روز، ممکن است برای برخی‌ها ترسناک به نظر برسد. اما ایده‌ی اینکه بتوانید از هر …

سلامت
با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید

با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید را ببینید. زمانی که به نوش جان کردن مرغ خوش‌مزه فکر می کنید، به احتمال زیاد سینه، ران، بال و یا پاها را تجسم می کنید، …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا