پوسیدگی دندان زیر کامپوزیت ونیر | علل + درمان

سلامت

پوسیدگی دندان زیر کامپوزیت ونیر | علل + درمان

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پوسیدگی دندان زیر کامپوزیت ونیر | علل + درمان را ببینید.

پوسیدگی و خراب شدن دندان‌ها از ونیر کامپوزیت یک کابوس برای افرادی است که قصد انجام آن را دارند و یا با دندان درد پس از کامپوزیت مواجه شده‌اند. علت اصلی پوسیدگی دندان پس از کامپوزیت ونیر عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و جرم‌گرفتگی دندان است. در اغلب کیس‌های درمانی دندان‌پزشکان سعی می‌کنند با کمترین اسیب به لمبنت دندان، پوسیدگی دندان را درمان کنند و ونیر کامپوزیت روی ان را به شیوه‌ای زیبا، بازسازی کنند.

دکتر هدی صالحی دندان‌پزشک متخصص زیبایی و ترمیمی اصفهان در این مطالب درباره پوسیدگی دندان زیر کامپوزیت، سیاه شدن ان و بوی بد دهان توضیحات کاملی را ارائه کرده‌اند.

اگر مایل به دریافت مشاوره رایگان و انلاین از دکتر هدی صالحی برای اصلاح طرح لبخند با لمینت سرامیکی و ونیر کامپوزیت هستید، می توانید به وبسایت ایشان مراجعه کرده یا با مطب ایشان تماس بگیرید (۰۹۱۰۰۰۲۴۶۶۳).

سوالات متداول کاربران و نگرانی های معمول در خصوص پوسیدگی دندان زیرکامپوزیت ونیر

این کامپوزیت ونیر باعث پوسیدگی دندان می‌شود؟

ونیر کامپوزیت دندان خود موجب پوسیده شدن و خراب شدن دندان‌ها نمی‌شود. اگر علت‌های پوسیده شدن دندان‌ها را به دو دسته تقسیم کنیم، دسته اول مربوط به کیفیت کار دندان‌پزشک و دسته دوم مربوط به عوامل بعد از کامپوزیت کردن و عدم مراقبت کردن از دندان‌ها است. ونیر کامپوزیت دندان یک پوششی است که علاوه بر زیباسازی دندان‌ها و اصلاح طرح لبخند، به عنوان یک محافظ از دندان‌ها در مقابل عوامل خارجی مراقبت می‌کند. ونیر کامپوزیت با دندان ها و لثه سازگار است و اسیبی به انها نمی‌رساند.

آیا کامپوزیت کردن دندان پوسیده جلو امکان‌پذیر است؟

افرادی که دندان جلوی آن‌ها پوسیده است می‌توانند پس از درمان پوسیدگی دندان‌هایشان برای کامپوزیت اقدام کنند. در حالت کلی می‌توان دندان‌های خراب‌شده یا عصب‌کشی شده را پس از ترمیم کامپوزیت ونیر نمود. البته افرادی که دندان‌هایشان بسیار خراب است و امکان بازسازی آن‌ها وجود ندارد بهتر است از درمان‌های جایگزینی مانند ایمپلنت استفاده کنند. دندان زیر کامپوزیت حتماً باید سالم باشد و همچنین از استحکام خوبی نیز برخوردار باشد. اگر دندانی خراب باشد و دندان‌پزشک آن را کامپوزیت کند، با پیشرفت کردن پوسیدگی دندان و نهایتاً از دست دادن ان، جز پشیمانی از کامپوزیت کردن برای فرد باقی نمی‌ماند.

آیا سیاه شدن دندان زیر کامپوزیت نشانه خراب شدن دندان است؟ (علائم پوسیدگی دندان)

سیاه شدن دندان زیر کامپوزیت و بوی بد دهان پس از کامپوزیت، نشان‌دهنده این است که دندان زیر آن آسیب دیده و خراب شده است. با گرفتن عکس رادیوگرافی دندان و مشخص شدن شدت خراب شدن دندان و علت آن، دندان‌پزشک زیبایی ان ر ا برای شما ترمیم خواهد کرد. علت دیگر سیاه شدن دندان کامپوزیت شده، می‌تواند مربوط به تغیر رنگ خود کامپوزیت باشد که با توجه به شدت ان دندان‌پزشک زیبایی ان را مجدداً برای شما ترمیم خواهد کرد تا دوباره لبخندتان سفید و درخشان شود.

با دانستن علائم پوسیده شدن دندان زیر کامپوزیت ونیر سریع‌تر متوجه ان خواهید شد و برای درمان ان به موقع اقدام خواهید کرد، حال علائم خراب شدن دندان زیر کامپوزیت را بیان می‌کنیم:

  • حساس شدن دندان‌ها به سرما و گرما
  • احساس درد در هنگام جویدن
  • دندان درد
  • بوی بد دهان
  • التهاب لثه
  • تغیر رنگ دندان

آیا می‌توان دندان پوسیده زیر کامپوزیت را درمان کرد؟

پوسیدگی دندان پس از کامپوزیت قابل درمان است. با توجه به میزان پیشرفت پوسیدگی دندان زیر کامپوزیت دندان، پزشک زیبایی آن را درمان کرده و مجدداً ظاهر ونیر کامپوزیت را ترمیم می‌کند. اگر پوسیدگی دندان به عصب دندان رسیده باشد، دندان‌پزشک برای دندان کامپوزیت شده درمان ریشه انجام می‌دهد و در صورت امکان ونیر کامپوزیت دندان را با سازی یا تعویض می‌کند. هنگامی که پوسیدگی دندان پیشرفت کرده باشد و دندان دیگر استحکامی نداشته باشد، دندان‌پزشک از درمان‌های دیگری مانند روکش دندان و ایمپلنت کمک می‌گیرد.

علت‌های خراب شدن دندان زیر کامپوزیت ونیر

با دانستن علت های پوسیدگی دندان میتوانید از بروز ان جلوگیری کنید. دلایل پوسیدگی دندان عبارت‌اند از:

  • عدم رعایت بهداشت دهان و دندان: رعایت کردن بهداشت دهان و دندان پس از کامپوزیت کردن کلید اصلی داشتن دندان‌های سالم لبخندی زیبا است. در صورتی که فرد به طور مداوم با مسواک مناسب دندان‌های کامپوزیتی و نخ دندان و دهان‌شویه از دندان‌های خود مراقبت نکند احتمال خراب شدن آن‌ها در زیر کامپوزیت افزایش می‌یابد. دندان کامپوزیت شده مانند دندان اصلی نیاز به مراقبت دارد چراکه اگر بهداشت دندان را رعایت نکنید، دندان زیر کامپوزیت پوسیده خواهد شد و ممکن است شما برای مدت طولانی متوجه ان نشوید و پوسیدگی به عصب دندان نیز برسد.
  • تجمع پلاک و جرم گرفتن دندان کامپوزیت شده: هنگامی که شخصی برای مدت طولانی دندان‌های خود را به شیوه اصولی تمیز نکند باقی‌مانده غذا مابین دندان‌های او تجمع می‌کند و پس مدتی به پلاک و جرم تبدیل می‌شود. باکتری‌های موجود در پلاک و جرم با فعالیت خود و تولید اسید به دندان و مینای آن آسیب‌زده و مقدمات پوسیدگی دندان فراهم می‌شود. جرم و پلاک تشکیل‌ شده بر دندان کامپوزیت شده و حاشیه لثه عمده ترین دلیل پوسیدگی دندان پس از کامپوزیت است. به همین دلیل رعایت بهداشت دهان و دندان اهمیت ویژه‌ای دارد.

  • تریم و تعویض نکردن کامپوزیت ونیر دندان در زمان مناسب: اگر ونیر کامپوزیت دندان بر اثر حادثه‌ای آسیب دید و شکسته شد، فرد باید در اولین فرصت به بهترین دکتر کامپوزیت مراجعه کرده و آن را ترمیم کند. در صورت عدم ترمیم و تعویض ونیر کامپوزیت جرم و باکتری‌ها به زیر کامپوزیت ونیر نفوذ کرده و خراب شدن دندان را تسریع می‌کنند.
  • حساسیت به کامپوزیت و مواد چسب کامپوزیت: با پیشرفت علم دندان پزشکی، مواد کامپوزیتی را کاملاً سازگار با بدن انسان می‌سازند؛ اما برخی افراد محیط دهان آن‌ها نسبت به مواد کامپوزیتی واکنش نشان می‌دهد. این حساسیت می‌تواند چند روز یا حتی چند ماه پس زیباسازی لبخند با ونیر کامپوزیت بروز کند، با بروز علائم آلرژی سریعاً به دندان‌پزشک متخصص کامپوزیت مراجعه کنید تا با برداشتن ان از روی دندان، از خراب شدن دندان اصلی و آسیب تماشا لثه جلوگیری کند.

حرف پایانی: نگران پوسیدگی دندان پس از کامپوزیت نباشید! اگر …

پوسیدگی دندان پس از کامپوزیت یکی از عوارض این روش است که ممکن است برخی از زیبا جویان را انجام دادن ونیر کامپوزیت پیشمان کند. ونیر کامپوزیت به دلیل سازگار بودن با دندان وعدم تراش دادن دندان، دلیل پوسیده شدن دندان پس از ونیر کامپوزیت نمی‌باشد. بلکه عدم مراقبت و مراجعه به دندان‌پزشک نامعتبر می‌تواند مقدمه‌ای برای شروع پوسیدگی دندان باشد. خراب شدن دندان پس از ونیر کامپوزیت قابل پیشگیری و همچنین قابل درمان است. همیشه گفته‌شده است که پیشگیری بهتر از درمان است. با انتخاب بهترین دکتر ونیرکامپوزیت در اصفهان و رعایت بهداشت دندان‌ها و رسیدگی به کامپوزیت ونیر شما از دندان‌هایتان در برابر پوسیدگی، پیشگیری و مراقبت کرده‌اید.

مقالات مرتبط و پاسخ به دغدغه های شما در خصوص مسائل پزشکی و سلامتی از زبان پزشکان متخصص


۱۱ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۲۰

اشتراک گذاری (چگونه میتوانید این مطالب را برای دیگران بفرستید)

پوسیدگی دندان زیر کامپوزیت ونیر | علل + درمان

منبع : سایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره پوسیدگی دندان زیر کامپوزیت ونیر | علل + درمان با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان

بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان را ببینید. داشتن لبخندی زیبا و جذاب در دنیای امروز، نقشی اساسی در روابط اجتماعی و اعتماد به نفس افراد ایفا می‌کند. به همین …

سلامت
۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه

۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه ۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه را ببینید. کار کردن از خانه، در تمام روز و هر روز، ممکن است برای برخی‌ها ترسناک به نظر برسد. اما ایده‌ی اینکه بتوانید از هر …

سلامت
با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید

با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید را ببینید. زمانی که به نوش جان کردن مرغ خوش‌مزه فکر می کنید، به احتمال زیاد سینه، ران، بال و یا پاها را تجسم می کنید، …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا