کارهایی که پیش از خواب باید انجام داد

کارهایی که پیش از خواب باید انجام داد

کارهایی که پیش از خواب باید انجام داد

شب زمانی می باشد که باید کاملا احساس آرامش کنید ، زمانی می باشد که باید تمام چیزهای اطرافتان از جمله استرس و فشارهای زندگی را فراموش کنید. بسیار مهم می باشد که شب را در آرامش بخوابید، بدین منظور، پیش از خواب کارهایی را باید انجام دهید. برخی از مهمترین آنها مواردی می باشد که در مطالب زیر خواهید خواند:خواب
۱٫ موبایل تان را خاموش کنید

مبایل برای شما بسیار حیاتی می باشد؟ میشود درک کرد! ولی باید پیش از خواب آن را خاموش کنید. به گزارش نیک صالحی صحبت با تلفن پیش از خواب به هیچ وجه خوب نیست. در صورت امکان کاملا مبایل را خاموش کنید، در غیراین صورت حداقل آن را در حالت سکوت قرار دهید. استرس را از خود دور کرده تا ذهنتان آرام شود، چرا که لازمه ی یک خواب خوب ذهن بدون استرس می باشد.

۲٫ کتاب بخوانید

 کتاب را تبدیل به بهترین همراهتان در شب کنید. با خواندن کتاب دلخواه خود، در حقیقت به بهترین وجه ممکن به آرامش ذهنکمک کردید. حتی اگر دو یا سه صفحه از کتاب مورد علاقه تان را بخوانید از استرس رها می شوید.

۳٫  به موسیقی گوش دهید

موسیقی نیز به آرامش ذهن و بدن کمک می کند. بنابراین بهتر می باشد روز خود را با شنیدن یک موسیقی آرام به انتها برسانید. به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به لیست آهنگ مورد علاقه تان گوش دهید. موسیقی در درمان بی خوابی نیز موثر می باشد.

۴٫ شام سبک و سالم بخورید

بسیار مهم می باشد که پیش از خواب حداقل دو ساعت از شام نوش جان کردن شما گذشته باشد. بدن نیاز به هضم مناسب دارد، بنابراین داشتن یک ساعت مشخص برای آن ضروری می باشد. همچنین شام خود را سالم و سبک انتخاب کنید. از نوش جان کردن غذاهای بسیار سنگین بپرهیزید، چرا که هضم آن مشکل تر می باشد. بسیار خوب می باشد که در شب سالاد و سوپ صرف کنید.

۵٫ از نوشیدن قهوه و چای بپرهیزید

اگرچه ممکن می باشد به نظرتان این توصیه کلیشه ای برسد، ولی حقیقت دارد. قهوه به سیستم بدن شما تاثیر می گذارد ، چرا که محرک می باشد. بنابراین اگر یک فنجان قهوه پیش از خواب بنوشید، کاملا خواب خود را مختل خواهید کرد. همچنین از نوش جان کردن شکلات و کاکائو نیز بپرهیزید ، چرا که کاکائو نیز حاوی کافئین و مختل کننده خواب می باشد.

۶٫ در اتاق تاریک بخوابید

ثابت شده که خوابیدن در اتاق تاریک به خواب بهتر کمک می کند، به گزارش نیک صالحی پس اگر شما مانند برخی افراد، از تاریکی نمی ترسید، پس قطعا پیش از خواب، لامپ ها را خاموش کنید. این کار یکی از بهترین روش هاست. همچنین پیش از خواب، اتاق را تمیز کرده و در فضای مرتب بخوابید.

۷٫ ذهن را پاک کنید

بسیار مهم می باشد که قبل خواب، به ذهنتان سرو سامان بدهید. استرس مشکلات زیادی را برای بدن به وجود می آورد و بی خوابی یکی از این مشکلات می باشد. خاطره نویسی و یا کاری مشابه آن انجام دهید، هدف آن می باشد که از استرس خالی شوید. در صورت امکان تمرینات تنفسی را پیش از خواب انجام دهید. تمرینات تنفسی به آرامش ذهن وخواب بهتر کمک می کند.

۸٫ یک حمام آرامش بخش بگیرید

آب گرم حمام می تواند حواس شما را آرام کرده و همچنین می تواند استرس و فشار عصبی را دور کند. بنابراین یک دوش پنج دقیقه ای می تواند به خواب خوب کمک کند.

منبع:نیک صالحی

نوشته کارهایی که پیش از خواب باید انجام داد اولین بار در تفريح۲۴ پدیدار شد.

کارهایی که پیش از خواب باید انجام داد

تهیه و گردآوری:پورتال ۱

لطفا نظرات خود را درباره کارهایی که پیش از خواب باید انجام داد با ما در میان بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا