وزن کودک شما مناسب هست

وزن کودک شما مناسب هست

من یه دختر ۴ ماه و نیمه دارم. وزنش ۶٫۵۰۰ هستش. خیلی کم شیر می خوره.

پرسش: من یه دختر ۴ ماه و نیمه دارم. وزنش ۶٫۵۰۰ هستش. خیلی کم شیر می خوره. اون دفعاتی رو که میخوره خیلی کوتاهه و در واقع قسمت کم چرب شیرم رو میخوره
توروخدا بگید چکار کنم که وزن گیریش بهتر بشه؟
در ضمن چون شاغلم مجبورم براش شیر بدوشم اون رو هم به زور میخوره
از شیر خشک هم خیلی بدش میاد.

پاسخ: وزن کودک در حال حاضر مناسب هست. ولی مسئله مهم تر، روند وزن گیری هست. وزن گیری باید موازی با نمودار رشد باشد. اگر روند وزن گیری کودک متوقف شده یا سیر نزولی پیدا کرده، باید به پزشک مراجعه کنید تا علت مشخص شود.
شیری را که دوشیدید، با قاشق به کودک بدهید نه با شیشه. دادن شیشه به کودک، سبب می شود شیر مادر را نخورد چون طرز مکیدن شیر مادر با شیشه شیر متفاوت هست و کودک را دچار سردرگمی می کند. طرز قرار دادن صحیح سینه در دهان کودک نیز بسیار مهم هست. هاله سینه باید به طور کامل در دهان کودک قرار بگیرد و دهانش کامل باز شود. در ضمن باید توجه کنید راه بینی او در زمان شیر نوش جان کردن بسته نشود چون در این صورت نمی تواند سینه را به خوبی بمکد. هر زمان که کودک شیر خواست به او شیر بدهید.
فهرستی از دلایل احتمالی عدم تمایل چند روزه ی کودک به نوش جان کردن شیر مادر:
* غذاهای جدید یا سایر تغییرات در رژیم غذایی مادر که ممکن هست باعث تغییر دادن طعم شیر مادر شود.
* دندان درآوردن کودک و حساس ‌شدن لثه ‌های او که باعث می‌ شود مکیدن شیر مادر برایش دردناک شود.
* ممکن هست شما دچار استرس باشید و نوزاد متوجه این حالت روانی شما می ‌شود.
* شیوه ی شیردادن‌ تان را تغییر دادن داده‌ اید.
* به گاز گرفتن اتفاقی نوزاد با صدای بلند پورتال ۱ نشان داده ‌اید و او را ترسانده ‌اید.
* عطر یا دئودرانت ‌تان را تغییر دادن داده‌ اید و نوزاد متوجه تغییر دادن بوی‌ شما شده هست.
* ممکن هست نوزاد شما دچار عفونت گوش شده باشد، آبریزش بینی و سایر عارضه‌ ها در نوزاد که شیرخوردن از پستان را برای کودک دردناک یا ناراحت ‌کننده می ‌کند.
* فعالیت بدنی شدید مادر شیرده به علت ورود اسید لاکتیک به شیر، موجب تلخ شدن شیر مادر می ‌شود و به همین علت شیرخوار از نوش جان کردن شیر امتناع می ‌کند.
ورزش منظم و در حد متعادل مانعی برای شیردهی مادر محسوب نمی ‌شود، اما گاهی دیده می‌ شود که پس از فعالیت بدنی شدید و ورزش مادر شیرده به علت ورود اسید لاکتیک به شیر، طعم تلخ در شیر ایجاد می ‌شود. در این مواقع لازم هست مادر قبل از شیردادن، سینه ی خود را بشوید و اگر هنوز شیرخوار مایل به شیر نوش جان کردن نیست، مقدار کمی از شیر خود را قبل از تغذیه ی شیرخوار دور بریزد و بعد به نوزاد خود شیر بدهد.
در ضمن زمانهایی که منزل هستید کودک را دربغل بگیرید و نوازش کنید. کودک به محبت شما نیازمند هست.

براي عضويت در خبرنامه ني ني بان و اطلاع از بهترين و پربيننده ترين مطالب، کافي هست يک بار فرم عضويت ما را از اينجا پر کنيد.

وزن کودک شما مناسب هست

تهيه و گردآوري : پورتال يک

لطفا نظر خود را درباره وزن کودک شما مناسب هست با ما درميان بگذاريد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا