اگر کودک بی حوصله دارید بخوانید!

اگر کودک بی حوصله دارید بخوانید!

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه اگر کودک بی حوصله دارید بخوانید! را ببینید.

باید در قدم اول دیده شود که منشا بی‌حوصلگی کودک از اختلال است یا یکنواختی محیط؟

چگونه می توان بی حوصلگی کودک را درمان کرد و آن را برطرف کرد چرا کودکان دچار این حالت می شوند و وظیفه والدین در این زمینه چیست؟

دکتر علی باجلان متخصص روانشناسی گفت: بی‌حوصلگی یک علامت و نشانه است که وقتی مطرح می‌‌شود باید منشا آن پیدا شود و معمولا منشاء آن دو علت است. معمولا کسانی که دچار اضطراب و استرس و یا بیش فعالی هستند، به دلیل نقص‌هایی که در مغز‌ آن‌ها کم و زیاد می‌گردد زود حوصله‌‌شان سر می‌رود.

ممکن است کودک دچار چنین اختلالاتی نباشد و فقط به خاطر یکنواخت بودن محیط خانه بی‌حوصله شده باشد پس باید در قدم اول دیده شود که منشا بی‌حوصلگی کودک از اختلال است یا یکنواختی محیط با توجه به اینکه والدین می‌توانند نقش فعالی در سر نرفتن حوصله کودک داشته باشند.

بی‌حوصلگی کودکان

عمده بی‌حوصلگی کودکان به عدم برنامه ریزی صحیح والدین بر می‌گردد چرا که وقتی والدین به شدت سرگرم کار خود می‌شوند کودک نمی‌تواند برای خود برنامه ریزی مناسبی کند و بعد از بازی کردن با وسایل به دلیل یکنواختی حوصله اش سر می‌رود. بنابراین خانواده با تنظیم یک برنامه مدون می‌تواند زندگی کودک را از یکنواختی خارج کند.

بسیاری از والدین، کودک را به امید اینکه در بیرون کار و حرف زشتی را یاد نگیرد در خانه حبس می‌کنند در صورتی که کودک باید وارد اجتماع شود و این رفتار والدین نادرست است و بهتر است با رفت و آمد با دوستان و آشنایان و همسایه‌هایی که ارزش‌هایی هماهنگ با خود دارند برای کودکان ایجاد دوستی کنند.
این روانشناس خاطر نشان کرد: درمان بی‌حوصلگی کودکان بیش‌فعال یک سری مهارت‌ها و تکنیک‌های خاص دارد که خانواده‌ها باید با مراجعه به روانشناسان این آموزش‌ها را فرا گیرند اما درمان اصلی در خصوص این بچه‌ها مصرف داروها و ویتامین‌های تعیین شده توسط متخصصین است.

نی‌نی‌بان جدیدترین و بهترین مطالب خود را در تلگرام و از طریق سه کانال «راهنمای بارداری»، «کودک‌یاری» و «سلامت جنسی» در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگر کودک بی حوصله دارید بخوانید!

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره اگر کودک بی حوصله دارید بخوانید! با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا