نکات طلایی برای داشتن مسافرتی به یاد ماندنی

نکات طلایی برای داشتن مسافرتی به یاد ماندنی

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه نکات طلایی برای داشتن مسافرتی به یاد ماندنی را ببینید.

نکات طلایی برای داشتن مسافرتی به یاد ماندنی ، را برای شما عزیزان و کاربران محترم جوانی ها قرار داده ایم ، با مجله اینترنتی جوانی ها همراه باشید .

برای اینکه مسافرت به شما خوش بگذرد باید نکاتی که مربوط به سلامتی هست را رعایت کنید

 برای این که مسافرت به شما خوش بگذرد، اول از همه باید سالم و سلامت باشید. اسهال مسافرتی، شایع ترین بیماری مسافران در تعطیلات هست؛ یک بیماری موذی که بچه ها دچارش می شوند و می تواند سفر را به کام شما تلخ کند، اما خوشبختانه راه های پیشگیری از این بیماری ساده هست.

مسافرت به شما خوش بگذرد!
یکی از شایع ترین بیماری ها در سفر که می تواند برای خانواده ها دردسرساز شود، بیماری اسهال مسافرتی هست. بچه ها در تعطیلات دوست دارند از صبح تا شب آزاد باشند و هر کار دلشان خواست انجام دهند. اگر در منزل اقوام یا در سفر نباشند، دوست دارند مدام پای تلویزیون یا کامپیوتر باشند. شب ها تا دیروقت بیدار ماندن و ظهر از خواب بیدار شدن هم یکی از اجزای جدانشدنی نوروز بچه هاست. ولی این کار گاهی اوقات باعث می شود تعطیلات آنها بیشتر به کسالت و بی حوصلگی ختم شود.

چرا کوچولوها اسهال می گیرند؟
بزرگسالان هر وقتی دچار اسهال می شوند، یعنی یک مشکلی در دستگاه گوارش شان رخ داده هست. ولی کودکان برعکس بزرگسالان، ممکن هست با دردها یا تب های دیگر هم دچار اسهال شوند. مثلا وقتی بچه گوش درد یا عفونت ادراری دارد، ممکن هست دچار اسهال هم بشود. ولی در عین حال اگر عفونت وارد روده کودک شود هم باعث ایجاد اسهال می شود.

منظور از عفونت همان ویروس ها، باکتری ها یا انگل ها هستند. علت دیگری که باعث می شود کودکان مبتلا به اسهال شوند، میل کردن مواد شیرین مانند آب میوه های صنعتی هست. در میان این اسهال ها، فقط یکی از آنهاست که اسهال مسافرتی اسم دارد و عامل ایجاد آن هم یک نوع باکتری هست.

در ادامه مطالب با  جوانی ها همراه باشید .

رابطه اسهال و مسافرت
باکتری که بیماری اسهال مسافران را ایجاد می کند، از طریق آب یا غذای آلوده وارد بدن کودکان می شود. علت این که این بیماری در مسافرت رخ می دهد، آن هست که متاسفانه خانواده ها حین مسافرت کمتر به بهداشت کودکان اهمیت می دهند. استفاده از دستشویی های بین راه، شستن دست ها با آب آلوده یا آشامیدن آب غیربهداشتی و غذا میل کردن در رستوران های جاده ای و غیربهداشتی و آلوده همه از دلایل بروز این بیماری هنگام مسافرت هستند. 

نکات خوش گذرانی در مسافرت

نکات خوش گذرانی در مسافرت

 اسهال مسافرتی، شایع ترین بیماری مسافران هست

سه نکته که نمی دانستید:
• شستن دست ها با آب و صابون، به ویژه بعد از دستشویی رفتن و قبل از غذا میل کردن، می تواند تا ۷ برابر میزان انتقال میکروب بیماری اسهال مسافران را کاهش دهد.

• علت اصلی اسهال مسافرتی، میل کردن آب و غذای آلوده هست. برای پیشگیری از این بیماری شعار جالبی وجود دارد: «جوشان، بپز، پوست بکن، یا اصلا فراموشش کن.» این شعار به شما یادآوری می کند که چطور از ابتلا به این بیماری دور بمانید.

•  علایم اسهال مسافرتی بلافاصله بعد از میل کردن غذا شروع نمی شود. شروع اسهال ممکن هست از ۱۲ ساعت تا سه روز بعد از میل کردن غذای آلوده یا آب آلوده طول بکشد. بنابراین شما نمی توانید دقیقا حدس بزنید که کدام غذا آلوده بوده هست. بهترین راه این هست که در انتخاب غذا و رستوران احتیاط کنید.

چگونه کودک را درمان کنید؟
مهم ترین درمان این بیماری برطرف کردن کم آبی هست و مهم ترین کار مادر جایگزین کردن مایعات از دست رفته هست. بنابراین هر خانواده ای که کودک دارد، باید موقع مسافرت با خودش پودر سرم خوراکی یا ORS را به همراه داشته باشد. اگر مادر متوجه شد که کودک دچار علائم کم آبی شده، مثلا عطش شدید به آب دارد، باید یکی از پودرهای سرم خوراکی را در یک لیتر آب جوشیده سردشده حل کند و هر بار کودک دچار اسهال شد، حدود نصف استکان از این سرم را به او بدهد. همچنین می تواند از مایعات تمیز مانند دوغ، آب، چای کم رنگ و سوپ برای جایگزینی آب از دست رفته بدن کودک استفاده کند ولی آبمیوه یا نوشابه نباید به کودک داده شود. چون این مواد اسهال را بیشتر می کنند.  

نکات خوش گذرانی در مسافرت

نکات خوش گذرانی در مسافرت

 علت اصلی اسهال مسافرتی، میل کردن آب و غذای آلوده هست

خودتان دارو ندهید!
برای درمان اسهال کودکان، باید اول نوع بیماری معلوم شود و این موضوع را پزشک معلوم کند.

مثلا ممکن هست این اسهال از نوع ویروسی باشد و نیازی به آنتی بیوتیک نداشته باشد، بنابراین مادران نباید خودسرانه آنتی بیوتیک یا داروهای دیگر را به کودک بدهند. همچنین استفاده از داروهای سرکوب کننده استفراغ یا ضداسهال مثل دی سیکلومین که روده کودک را فلج می کند، در کودکان ممنوع هست، چون هم مانع از دفع به موقع میکروب ها از بدن می شود و هم برای کودکان عوارض بدی دارد.

غذاهای خوب، غذاهای بد
کودکی که دچار اسهال شده، باید غذای مناسب دریافت کند تا وزنش کم نشود. ماست یک غذای بسیار خوب برای این مواقع هست. برنج، گوشت، ماکارونی، سیب زمینی، ماهی، تخم مرغ، غلات، حبوبات، موز، سیب یا هویج پخته هم باعث می شود کودک وزن از دست ندهد و انرژی او هم برای مسابقه با بیماری تامین شود. در مقابل، آبمیوه، نوشابه، میوه های خام و سبزی نباید به کودک داده شود، چون اسهال او را بیشتر می کند.

زنگ خطر چیست؟
با این که گفتیم این بیماری خود به خود خوب می شود اما یک سری از علائم هستند که در صورت اتفاق افتادنشان باید هرچه زودتر کودک را به نزد پزشک ببرید.

اگر دفعات اسهال زیاد باشد، حجم اسهال زیاد باشد، اسهال خونی باشد، کودک تب داشته باشد یا عطش به آب داشته باشد. یا این که بی حال بوده و قادر به شیرخوردن یا غذاخوردن نباشد، باید بلافاصله به پزشک مراجعه کرد. پزشک براساس آزمایش مدفوع، نوع اسهال را تشخیص داده و برای آن دارو تجویز می کند.

نوشته نکات طلایی برای داشتن مسافرتی به یاد ماندنی اولین بار در جوانی ها پدیدار شد.

نکات طلایی برای داشتن مسافرتی به یاد ماندنی

لطفا نظر خود را درباره نکات طلایی برای داشتن مسافرتی به یاد ماندنی با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا