مجاهدان في سبيل‌الله

مجاهدان في سبيل‌الله

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه مجاهدان في سبيل‌الله را ببینید.

پورتال یک آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مجاهدان في سبيل‌الله
نویسنده : دكتر رمضان شعباني سارويي 
تحقق «انقلاب اسلامي» و طراحي و معماري نظام نوين «جمهوري اسلامي» از تحولات برجسته در ايران بود كه سر‌منشأ تغييرات بي‌شماري در ايران، منطقه غرب آسيا و حتي جهان شده می باشد. اگرچه در منشور راه اين انقلاب، مقام معظم رهبري در ترسيم افق حركت آينده اهداف اسلامي، درصدد راهبري انقلاب از تحقق «دولت اسلامي» به «جامعه و كشور اسلامي» و رسيدن به «تمدن نوين اسلامي» می باشد، لكن رسيدن به آرزوهاي بزرگ ملت ايران و دستيابي به اهداف بلند گفتمان انقلاب اسلامي و تحقق عزت، استقلال و اقتدار ملي و منطقه‌اي آن حاصل نشده مگر به مجاهدت، بصيرت و استقامت مثال‌زدني ملت فهيم ايران در طول چهار دهه گذشته.
 در اين عرصه، انقلاب اسلامي از يك سو، با نفي سلطه و سلطه‌پذيري، اجتناب از وابستگي، عدم پذيرش نظم و نظام ظالمانه، نفي خشونت و تجاوزطلبي، نفي فقر، فساد و تبعيض و در حقيقت نفي اسلام سكولار، ليبرال و امريكايي و جريان‌هاي متحجر و در حقيقت جاهليت مدرن به تمايزبخشي از گفتمان‌هاي حاكم اقدام نمود و از سوي ديگر به معرفي و اثبات خود به شناساندن اسلام ناب محمدي(ص)، استقلال طلبي، معنويت‌گرايي، آزادي‌خواهي، عدالت طلبي، مردم سالاري ديني و پيشرفت همه‌جانبه و توجه به مصالح اسلامي و منافع ملي اقدام نمود.
 برآيند امروز انقلاب و نظام اسلامي، حاكي از پويايي و پايايي نظام مقتدر جمهوري اسلامي در وضعيت ملي و منطقه‌اي و الهام‌بخشي و تأثير‌گذاري انقلاب اسلامي در عرصه‌هاي گوناگون منطقه‌اي و جهاني می باشد. در اين شرايط، نقش نيروي انتظامي به عنوان حافظان نظم و امنيت و كانون مهم پيش‌روندگي انقلاب و نظام اسلامي و «مجاهدان في‌سبيل‌الله» در عرصه‌هاي مواجهه با مسائل اجتماعي امنيتي، عامل اقتدار ملي و استواري نظام در چالش‌هاي امنيت ملي و طوفان‌هاي سياسي فتنه‌هاي ۷۸ و ۸۸ و تصوير‌سازي مثبت و كارآمد از گفتمان انقلاب اسلامي در رسيدن به اهداف اسلامي قابل تقدير و تجليل می باشد.
بي شك اهميت و ضرورت پليس در جامعه به اهميت و ضرورت وجود امنيت در زندگي انسان‌هاست. از آنجا كه امنيت نعمتي بي‌بديل در همه ابعاد فردي و اجتماعي و از نيازهاي اصلي فرد و جامعه مي‌باشد و ايجاد و گسترش آن نيز وظيفه حكومت‌ها، دولت‌ها و آحاد ملت می باشد، هيچ مكتب يا نظام حقوقي نمي‌تواند نسبت به آن بي‌تفاوت باشد زيرا امنيت عامل مهمي براي پيشرفت و تعالي جامعه می باشد. در كشور ما سازمان پليس مظهر امنيت ملي، تدبير، مديريت، اقتدار و عطوفت نظام اسلامي می باشد. پليس اسلامي، از آشكارترين جلوه‌هاي اقتدار، رأفت و محبت نظام و ميدان عملي شدن بسياري از ارزش‌ها و فضايل اسلامي می باشد.
با مروري بر نقش و عملكرد پليس در سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي مانند تأمين امنيت عمومي شهرها و حفاظت از امنيت روستاها و مناطق دورافتاده كشور، تأمين امور انتظامي دستگاه عظيم اداري كشور توسط پليس پيشگيري، رقابت با قاچاق و مصرف مواد مخدر به عنوان ريشه‌دارترين تؤطئه فرهنگي- اجتماعي، انتظام بخشيدن به امور ترافيك و حمل و نقل شهري و نيز نظم و هدايت امور ترافيك جاده‌اي به عنوان شريان‌هاي حياتي اقتصاد و ارتباطات كشور توسط پليس راهور، انجام امور اجرايي مربوط به اتباع كشورهاي خارجي در بُعد انتظامي و كنترل عملكرد آنان در داخل كشور، همكاري با شبكه جهاني پليس (اينترپل) در راستاي اهداف اين سازمان بين‌المللي در خصوص شناسايي و استرداد مجرمين طبق توافقنامه‌ها و كنوانسيون‌هاي بين‌المللي، برگزاري موفق مراحل متعدد همه‌پرسي‌ها و انتخابات در سراسر كشور طي ساليان بعد از پيروزي انقلاب اسلامي با حمايت انتظامي، امنيتي و حراستي، ايجاد بستري امن و آرام در فضاي مجازي با تشكيل «پليس فتا» و. . . مي‌توان ادعا كرد از خيابان تا بيابان، از محيط عيني كوچه و بازار تا فضاي مجازي، حضور پليس، امنيت‌بخش آحاد جامعه و نظام سياسي بوده می باشد. اين مجاهدت فرماندهان و آحاد نيروهاي ناجا در جنگ سخت، نيمه‌سخت و نرم، به گونه‌اي بوده كه مورد بغض دشمنان جمهوري اسلامي و تقدير و اعطاي مدال «مجاهدان واقعي في‌سبيل‌الله» از سوي مقام معظم رهبري به تلاشگران سبزپوش ناجا شد.
حفظ اين مدال پرافتخار اعطايي از سوي فرماندهي معظم كل قوا به مجاهدان ناجا، در گرو طلايه‌داري در ولايت‌مداري، آرمانگرايي واقع‌نگر، كارآمد‌سازي نظام اسلامي، توانمند‌سازي معنوي و بصيرتي، پيشتازي در حفظ امنيت اجتماعي و ملي، پرهيز از دنيا‌طلبي و فساد، هوشياري و دشمن‌شناسي می باشد. بر اين اساس، نقش سازمان عقيدتي سياسي، نقش پيش‌روندگي و پيش‌برندگي ناجا در عرصه دين‌مداري و انقلابي‌گري و در حقيقت در منظر مقام معظم رهبري رسيدن به «سطح پليس اسلامي» می باشد.  با همه اين مجاهدت‌ها، ايثارگري‌ها و خستگي‌ناپذيري كاركنان ناجا، هنوز تا تحقق اهداف اسلامي و تشكيل «دولت اسلامي»، «كشور و جامعه اسلامي» و «تمدن اسلامي» و مقدمه‌سازي انقلاب اسلامي براي تحقق «دولت كريمه مهدوي(عج)» فاصله معناداري می باشد و لحظه‌اي نبايد از تحقق اين آرمان‌ها غفلت كرد.  مهرماه و هفته ناجا علاوه بر تكريم و تجليل از ناجا و اقتدا به شهداي پرافتخار اين سازمان انقلابي، بايد به تحليل رسالت و مأموريت خطير ناجا در شرايط حساس امروز نظام جمهوري اسلامي پرداخت. در شرايط پسابرجام، آحاد نيروي انتظامي به‌طور ويژه بايد تلاش كنند تا اين نهاد انقلابي، علاوه بر نقش كم‌نظير خود در برقراري نظم و امنيت داخلي و پويايي انقلاب و كارآمدي نظام اسلامي، خصوصاً پاسداري از دستاوردهاي انقلاب اسلامي و مراقبت از نفوذ امنيتي، سياسي و فرهنگي دشمن، سازمان خود را به سطح پليس مطلوب و سازمان در تراز انقلاب اسلامي ارتقا نمايند.
از بيانات مقام معظم رهبري چنين به دست مي‌آيد كه پليس ضمن پاسداري و مصونيت از خود، بايد با تمام ويژگي‌هاي ارزنده‌اش، در همه ابعاد تقويت شود تا در بستر معنويت و بصيرت، عزت و استقلال و اتكا به خداوند متعال به كمال‌يابي خويش ادامه دهد و همچنان در نقش بسيار مهم خود به عنوان «مجاهدان في‌سبيل‌الله» و پليس حرفه‌اي و مردمي در مجموعه نظام ولايي ايفاي نقش نمايد. «عناصر پليس از بالا تا پايين، بايد. . . اين مجاهدت را بكنند كه پليس را به سطح «پليس اسلامى» كامل برسانند»(۰۴/۰۷/۱۳۶۹).
 با اين توصيف، نيروي انتظامي، امانت گرانسنگي می باشد كه بايد آن را به بركت شهداي مظلومش و مجاهدان پرافتخارش حفظ و تقويت كرد تا همچنان در جايگاه و منزلتي ايده‌آل و منطبق با معيارهاي پليس مكتبي، نقش ارزنده خود را در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايفا نمايد. ازاين‌رو، از همه دست‌اندركاران كشور انتظار مي‌رود با تقويت و حمايت از اين نهاد انقلابي، ناجا را پرتوان‌تر از گذشته در وظيفه خطير برقراري نظم و امنيت و حراست از دستاوردهاي انقلاب ياري نمايند.

منبع : روزنامه جوان

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ – ۲۱:۱۰

مجاهدان في سبيل‌الله

منبع : وبسایت پورتال یک

لطفا نظر خود را درباره مجاهدان في سبيل‌الله با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا