◄ مقایسه خودروهای هیبرید و دیزل
پورتال یک آرشیو وب فارسی:تین نیوز: وبلاگ تین نیوز، عباس قربانعلی بیک | با توجه به رونمایی از اولین خودروی هیبرید داخلی توسط رئیس جمهور در تاریخ ۱۵ اسفند سال گذشته و حمایت های متعدد قانونی از خودروی هیبرید با هدف کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا به ویژه در کلانشهرها به نظر می رسد توجه به نکات زیر برای مسئولین مفید و ضروری باشد. برد خودروهای سواری هیبریدی حدود ۲۰ درصد و در مقابل برد خودروهای سواری دیزلی با مصرف سوخت یکسان نسبت به انواع بنزینی بیش از ۵۰ درصد بالاتر و آلودگی آنها به صورت معکوس کمتر می باشد که این امر موجب شده فروش خودروهای سواری دیزلی در اروپا از ۵۰ درصد نیز فراتر رود و بر همین اساس پس از بررسی های انجام شده از سال ۷۶ و هماهنگی با مسئولین از سال ۸۲ موانع قانونی ورود خودروهای دیزل سواری شناسایی و مرتفع گردید. ضمن اشاره به مقایسه سه نوع خودروی بنزینی، دیزلی و هیبرید کلاس ۵۰۰ شرکت BMW با قدرت مشابه،یادآوری می شود که در مقایسه ای بین شتاب، مصرف سوخت و آلایندگی این سه خودرو، برتری نوع دیزلی با تفاوت زیاد حتی به هیبرید مشخص شده و اضافه می شود که قیمت خودرو دیزلی نسبت به بنزینی حدود ۵ درصد بیشتر ولی هزینه تعمیرات آن کمتر می باشد اما قیمت خودروی هیبرید حدود ۴۰ درصد بیشتر از بنزینی و هزینه تعمیرات آن نیز به مراتب بیشتر می باشد. بر این اساس و با توجه به موفقیت وزارت نفت در تولید و توزیع گازوئیل یورو چهار در چندین کلانشهر کشور، مناسب می باشد تعرفه واردات خودروهای دیزلی نیز مشابه انواع هیبرید صفر گردد، صرفه جویی روزانه این رویکرد می تواند به حدود بیست میلیون لیتر بالغ گردد که درآمد ارزی آن برای کشور با حفظ سقف تولید نفت به بیش از چهار میلیارد دلار خواهد شد. مقایسه خودروهای بنزینی، دیزلی و هیبرید سری ۵۰۰ شرکت BMW در سال ۲۰۱۴ خودرو ۵۳۵ بنزینی با قدرت ۲۲۵ کیلووات، وزن ۱۷۶۵، شتاب ۸/۵ ثانیه، مصرف سوخت ۲/۸ لیتر و آلایندگی ۱۹۱گرم خودرو ۵۳۵ دیزلی با قدرت ۲۳۰ کیلووات، وزن ۱۸۱۰، شتاب۳/۵ ثانیه، مصرف سوخت ۴۵/۵ لیتر و آلایندگی ۱۴۳گرم خودرو ۵۳۰ هیبرید با قدرت ۲۵۰ کیلووات، وزن ۱۹۲۵، شتاب ۹/۵ ثانیه، مصرف سوخت ۷/۶ لیتر و آلایندگی ۱۵۶گرم
یکشنبه ، ۱۲مهر۱۳۹۴
[تماشا متن کامل خبر]
◄ مقایسه خودروهای هیبرید و دیزل
تهیه و گردآوری : پورتال ۱
بدون دیدگاه