برخورد قانونی با انتشار شوی لباس در فضای مجازی
- بهدست: Aryan
- دستهبندی: مطالب جدید
برخورد قانونی با انتشار شوی لباس در فضای مجازی
برخورد قانونی با انتشار شوی لباس در فضای مجازی
بابایی سرپرست دادسرای جرائم رایانهای ضمن هشدار به برگزارکنندگان و شرکت کنندگان در شوی لباس و مدلینگ اظهار کرد: برخی از برگزارکنندگان مراسم شوی لباس و مدلینگ با تهیه عکسهای خلاف عفت و اخلاق عمومی از شرکت کنندگان، نسبت به انتشار این تصاویر در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی اقدام میکنند.
وی با بیان اینکه از این تصاویر به عنوان تبلیغات استفاده میشود، افزود: بعضا انتشار این تصاویر بدون اطلاع شرکت کنندگان صورت گرفته و یا از تصاویر مبتذل جهت تبلیغات استفاده میشود.سرپرست دادسرای جرائم رایانهای با تاکید بر برخورد قانونی با منتشرکنندگان این تصاویر، گفت: این قبیل اقدامات در فضای مجازی رصد و پیگیری شده و با متخلفان برخورد قانونی صورت میگیرد.بابایی در پایان از شرکت کنندگان در مراسم شوی لباس خواست مراقب باشند و امکان تهیه تصاویر خلاف عفت و اخلاق عمومی را فراهم نکنند.
مانکن یا مدل (به فرانسوی: Mannequin) (به انگلیسی: Model) فردی می باشد که شغلش نمایش نوعی تمثال از فرم فیزیکی بدن ایدهآل انسان در حیطه هنر و تجارت و طراحی البسه می باشد.
هنر مدل معمولاً به معنی پوشیدن و نمایش لباسهای جدید طراحی شده توسط طراحان لباس و شرکتهای تولید پوشاک می باشد. در کشورهای انگلیسی زبان به مانکن، مُدِل (به معنی الگو) گفته میشود و به افرادی که در کار خود موفقتر و مشهورتر هستند سوپر مدل میگویند.
افرادی که برای نقاشی، مجسمهسازی، عکاسی و سایر هنرهای تجسمی الگوی هنرمندان میشوند نیز مدل نامیده میشوند
در تبلیغات وابسته به مد بیشتر نوعی عکاسی با شکوه (glamor) برای جذب مخاطب به کار میرود. البته عکاسان برای داشتن کارهای متفاوت از ایدههای بسیار متفاوت و البته تکنیکهای بسیاری برای نشان دادن ویژگی خاص خود بهره میبرند. با توجه به توانایی ظاهری مدلها که گاه دارای جذابیتهای ویژهای جهت جذب مخاطبین هستند عکسهایی برای تقویمها، تبلیغات عامه پسند (پین-آپ)، تبلیغات محیطی مانند بیل بوردها و استندها، تبلیغات مارکها و لیبلهای لباس و لواز جانبی و البته مجلات مد مانند اِل، وُِگ و نومرو گرفته میشود و از این جهت مدلها شغلی تبلیغاتی پیدا میکنند که در چهره شدنشان نقش به سزایی دارد. در تبلیغات برای مارکها بیشتر برای لباس فصول یا ادکلها و عطرها و سایر مواردی که نیاز به جذب مخاطب دارند یک چهرهٔ جدید (فرش فیس fresh face) انتخاب میشود که بیشتر از تازه واردان به عرصه مدلینگ هستند و چهره شدن برای مارکها از سوی مدلها موفقیتی چشمگیر در جهت سوپر مدل شدن می باشد هرچند همهٔ مدلها به این موفقیت نمیرسند ولی داشتن درآمد از سوی تبلیغات مد با چهرهٔ مدلها گاه آنقدر مهم می باشد که با از دست دادن سایز مناسب مدل بودن نیز چهرههای شناخته شده به کار گرفته میشوند و حتی در برخی مواقع سوپر مدلهای خارج از سایز جهت داشتن چهرهای شناخته شده در تبلیغات وابسته به مد دعوت به کار میشوند. در سالهای اخیر تصاویر فرش فیسهایی مانند لیندسی ویکسون Lindsey Wixson (شناخته شده برای لبهای غنچهای، مشاهده خاص و دندانهای بزرگ) و اگنس دین اگنس دین(با صورتی پسرانه و خاص) برای دو مارک سر شناس ورساچی ورساچه و ژان پل گوتی ژامپل گوتیه در بدو ورودشان به عرصه مد موفقیتهایی چشمگیری برای این دو مدل تازهوارد همراه داشت
منبع : میزان
نوشته برخورد قانونی با انتشار شوی لباس در فضای مجازی اولین بار در پورتال یک پدیدار شد.
برخورد قانونی با انتشار شوی لباس در فضای مجازی
نظرات خود را درباره برخورد قانونی با انتشار شوی لباس در فضای مجازی با ما درمیان بگذارید.
تهیه و گردآوری : پورتال یک
بدون دیدگاه