آیا خمیردندان‌های سفیدکننده مضر می باشد؟

آیا خمیردندان‌های سفیدکننده مضر می باشد؟

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه آیا خمیردندان‌های سفیدکننده مضر می باشد؟ را ببینید.

پورتال یک آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: آیا خمیردندان‌های سفیدکننده مضر می باشد؟
خمیردندان‌های سفیدکننده در بازار ضرری ندارند و مصرف آنها بلامانع می‌باشد.


دکتر عزت‌الله خامسی دندانپزشک و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص ویژگی‌ خمیردندان‌های سفیدکننده بیان کرد: خمیردندان‌های سفیدکننده به منظور پاک نمودن رنگ دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در ابتدا و در سال‌های گذشته از پودر استخوان حیوانات و یا صدف حلزون‌ها برای شست و شوی دندان‌ها استفاده می‌شد، گفت: در خمیردندان‌های سفیدکننده (whitening-tooth) ترکیباتی که حاوی مواد ساینده و سفیدکننده هستند،‌ به کار برده می‌شوند.

وی با بیان اینکه ترکیبات سفیدکننده حاوی مواد آب اکسیژنه و مقداری کاربومر پرکساید هستند، اظهار داشت: این مواد زمانی که در مجاورت زنگ و رنگ دندان قرار می‌گیرند، سبب پاک شدن رنگ آن می‌شوند.

خامسی درباره ترکیبات ساینده این خمیردندان‌ها نیز گفت: کربنات کلسیم، هیدروکسید آلومینیوم و هیدروکسید منیزیم با ساییدن و حرکت مکانیکی موجب از بین رفتن رنگ دندان می‌شوند.

این دندانپزشک کشور با اعلام اینکه خمیردندان‌های سفیدکننده رایج در بازار ضرری ندارند و مصرف آنها بدون اشکال می باشد، تصریح کرد: تنها خمیردندان‌هایی که مخصوص افراد سیگاری و این دست از افراد هستند باعث از بین رفتن مینای دندان می‌شوند.

وی در مورد طرز استفاده از خمیردندان‌های سفیدکننده نیز گفت: مصرف دو نوبت در صبح و شب این خمیردندان‌ها با استفاده از مسواک نرم توصیه می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص سایر روش‌های جایگزین برای سفید کردن دندان‌ نیز اظهار کرد: دو روش مختلف بیلیچینگ (سفید کردن) دندان‌ها وجود دارد که در روش اول این کار در مطب دندانپزشک صورت می‌گیرد به گونه‌ای که ژل‌هایی را در قالب می‌ریزند و این قالب را در دهان بیمار قرار می‌دهند.

وی افزود: در روش دوم که در خانه صورت می‌گیرد و طولانی‌تر می باشد ابتدا دندانپزشک قالب را درست می‌کند که شخص می‌تواند آن را در منزل استفاده کند و در دهان قرار دهد.

خامسی در پایان تصریح کرد: روش ارزان‌تر و ساده‌تر از بیلیچینگ همان خمیر دندان‌های سفیدکننده می باشد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

با چه مسواکی به سراغ میکروب‌های دندانتان بروید؟
دندان‌های حساس را حساس‌تر نکنید
وسیله‌ای ضروری که هنگام مسواک زدن باید همراهتان باشد
گلچینی از مشهورترین توصیه‌های بهداشتی
در هنگام سوختگی چه اقدامی انجام دهیم؟
مواد شیمیایی خطرناک در خمیردندان‌ها
برای پیشگیری از پوسیدگی دندان به فکر جایگزین‌های موقت باشید
خطوط رنگی روی لوله خمیردندان معنی خاصی ندارد

۲۵ مهر ۱۳۹۴ – ۰۴:۴۳

آیا خمیردندان‌های سفیدکننده مضر می باشد؟

منبع : وبسایت پورتال یک

لطفا نظر خود را درباره آیا خمیردندان‌های سفیدکننده مضر می باشد؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا