حلب در معادله سوریه؛ واقعیتی سخت و روزنه امید

مطالب جدید

حلب در معادله سوریه؛ واقعیتی سخت و روزنه امید

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه حلب در معادله سوریه؛ واقعیتی سخت و روزنه امید را ببینید.

واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: حلب در معادله سوریه؛ واقعیتی سخت و روزنه امید
در پی اعلام آغاز عملیات ارتش سوریه علیه افراد مسلح در شرق حلب رخدادها در این شهرستان و حومه آن و مشخصاً در روزهای کنونی به سرعت اتفاق می‌افتد.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سرگرمی روسیا الیوم، به نظر برسد حملات هوایی شدید روسیه و سوریه اشاره‌ای به آغاز عملیات زمینی گسترده برای آزادسازی مناطق حلب و حومه آن بود. شدت این حملات بی سابقه علیه مقرهای افراد مسلح در محله‌های شرقی حلب سؤالاتی را درباره اهداف این حملات برانگیخت. ارتش سوریه در بیانیه‌ای رسمی آغاز عملیات را اعلام و تأکید کرد که آزادسازی این مناطق زمان زیادی به طول خواهد انجامید. نیروهای دولتی سوریه به سرعت این عملیات را آغاز کرده و موفق شدند کنترل کامل اردوگاه حندرات در شمال شرق حلب را در دست بگیرند.
کاملا واضح است که ارتش سوریه از انتخاب اردوگاه حندرات به عنوان اولین قسمت عملیات خود هدف بسیار مهمی داشته است؛ هدفی استراتژیک که در گسترش دایره سیطره ارتش سوریه بر مناطق مجاور محله‌های شرقی حلب نهفته است. تعداد زیادی از افراد مسلح در این محله‌ها مستقر هستند. آمارهای اولیه نشان می‌دهد که حدود ۱۲ هزار فرد مسلح در این مناطق هستند.
شهرستان حلب و حومه آن در طول دو سال گذشته هم از نظر داخلی و هم از نظر خارجی مورد توجه قرار گرفته است. در زمانی که بسیاری از شهرهای سوریه شاهد درگیری‌هایی بودند اوضاع حلب برای دوره‌ای با بقیه شهرها فرق داشت و همین مسئله سؤالاتی را درباره واقعیت اوضاع این شهرستان برمی‌انگیزد. تحلیلگران معتقدند که این شهرستان بخش اعظمی از معادله سوریه را به خود اختصاص داده است. از جمله دلایلی که شهرستان حلب را به مرکز جذب قسمت‌ای و بین المللی تبدیل کرده است می‌توان به این موارد اشاره کرد:
-موقعیت جغرافیایی این شهرستان و حومه آن با توجه به هم مرز بودن با مرزهای شمالی ترکیه اهمیت زیادی دارد چرا که این مرزها گذرگاه استراتژیکی برای ورود سلاح و افراد مسلح به داخل سوریه هستند.
-شهرستان حلب و حومه آن با شهرهایی هم مرز هستند که از مدت‌ها پیش در کنترل گروه‌های مسلح هستند. مثل شهرستان ادلب که تحت کنترل جیش الفتح است و شهرستان رقه که تحت کنترل داعش است.
-شهرستان حلب از نظر اوضاع انسانی در وضعیت وخیمی قرار دارد و از اوضاع میدانی تأثیر زیادی پذیرفته است. این شهرستان در دوره اخیر با اوضاع میدانی و انسانی خود به محور توافق ابرقدرت‌ها یعنی روسیه و آمریکا تبدیل شده است. این شهرستان به ورودی برای آتش‌بس و عملیات انسانی گسترده در چارچوب سیاسی بدل شده به این امید که با پایان درگیری‌ها در این شهرستان راه برای حل سیاسی بحران سوریه باز شود هرچند که تمامی این تلاش‌ها تا به این لحظه نتیجه‌ای نداشته است.
در سایه حوادث نظامی، سیاسی و استراتژیک در حلب و اطراف آن، این شهرستان همچنان روزنه امیدی برای اجرای آتش‌بس در سوریه و هموار شدن راه برای حل سیاسی بحران در این کشور است.

۰۳ مهر ۱۳۹۵ – ۱۷:۲۰

حلب در معادله سوریه؛ واقعیتی سخت و روزنه امید

منبع : سایت واضح

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا