گرمایش کره زمین/ جهان در انتظار تصمیمات مهم در نشست پاریس

گرمایش کره زمین/ جهان در انتظار تصمیمات مهم در نشست پاریس

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه گرمایش کره زمین/ جهان در انتظار تصمیمات مهم در نشست پاریس را ببینید.

پورتال۱ آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گرمایش کره زمین/ جهان در انتظار تصمیمات مهم در نشست پاریس
به دلیل افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای، کره زمین با خطر گرمایش روبروست.


به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکونومیست، تغییرات آب و هوایی با سرعتی بیشتر از گذشته، سبب گرم شدن کره زمین شده می باشد. پس از شکست نشست تغییرات آب و هوایی کپنهاگ در سال ۲۰۰۹، کشورهای جهان به عوض سیاست‌‌های خود پاسخ مثبت دادند. آنها تمایل خود را برای کاهش اجباری تولید گازهای گلخانه‌ای ابراز داشتند.

مرداد ماه، برنامه انرژی پاک آمریکا اعلام کرد با کاهش تولید دی اکسید کربن در نیروگاه‌های خود تا سال ۲۰۳۰، این کشور ۸۷۰ میلیون تن کاهش در تولید دی اکسید کربن خواهد داشت. بر همین اساس، برزیل اعلام کرده می باشد تا سال ۲۰۳۰ تولید گازهای گلخانه‌ای را به ۴۳ درصد سال ۲۰۰۵ خواهد رساند. همچنین چین با عوض برنامه‌های اقتصادی خود از تولیدی به خدماتی، میزان تولید گازهای گلخانه‌ای را کاهش خواهد داد.

اکونومیست در ادامه می‌نویسد: تغییرات آب و هوایی به چالش بزرگی برای افکار عمومی جهان تبدیل شده می باشد. هنگامی که مذاکره‌کنندگان کشورهای مختلف در کنفرانس تغییرات آب و هوایی پاریس با یکدیگر ملاقات کنند، باید این نکته را به یاد داشته باشند که جهان، پیش‌تر از تاثیرات گرم شدن جهانی، رنج برده می باشد.

آمارها نشان دهنده افزایش تاسف‌بار انتشار گازهای گلخانه‌‌ای در جهان می باشد. میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای در سال ۲۰۱۲، ۵۸ درصد بیشتر از سال ۱۹۹۰ بود. غلظت دی اکسید کربن هوا در سال ۱۹۸۰، ۳۴۰ واحد در میلیون بود؛ اما آمار کنونی ۴۰۰ واحد در میلیون می باشد.

انتظار منطقی این می باشد که تا انتهای قرن حاضر، میزان دمای کره زمین تنها دو درجه افزایش یابد. برای تحقق این هدف، میزان حجم دی اکسید کربن موجود در جو باید کمتر از ۱۰۰۰ میلیارد تن باشد. این درحالی می باشد که بر طبق تحقیقات مختلف مجمع جهانی تغییرات آب و هوایی، مجموع دی اکسید کربن جو در سال ۲۰۱۱، معادل ۵۱۵ میلیارد تن بود. با فرض ثابت ماندن انتشار فعلی سالانه ۱۴۰ میلیارد تن گاز گلخانه‌ای، در سال ۲۱۰۰ دمای کره زمین ۴٫۵ درجه سانتیگراد افزایش خواهد یافت. این درحالی می باشد که جهان پیش‌تر تنها ۰٫۷۵ درجه سانتیگراد نسبت به قبل از انقلاب صنعتی گرم‌تر شده بود. 

آذرماه امسال، پاریس میزبان بیست و یکمین نشست جهانی تغییرات آب و هوایی خواهد بود. این نشست با حضور نمایندگان ۱۷۵ کشور جهان، به وسیله سازمان ملل متحد برگزار می‌شود. کشورهای شرکت‌‌کننده در این کنفرانس، می‌کوشند راهی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای بیابند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

چین پیش از سال ۲۰۳۰ به اوج تولید گازهای گلخانه‌ای می‌رسد

۲۰ مهر ۱۳۹۴ – ۰۳:۱۱

گرمایش کره زمین/ جهان در انتظار تصمیمات مهم در نشست پاریس

منبع : وبسایت پورتال۱

لطفا نظر خود را درباره گرمایش کره زمین/ جهان در انتظار تصمیمات مهم در نشست پاریس با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا