گران ترین آثار نقاشی دنیا + تصاویر

گران ترین آثار نقاشی دنیا + تصاویر

گران ترین آثار نقاشی دنیا + تصاویر 
وقتی از ارزش آثار هنری حرف می زنیم، از چه چیزی حرف می زنیم؟ مدتی پیش تابلوی «جیغ» اثر «ادوارد مونش» که یکی از سر شناس ترین نقاشی های تاریخ هنر به شمار می رود، به مزایده گذاشته شد و به قیمتی معادل ۱۲۰ میلیون دلار به فروش رفت.

«جیغ» که زنی را در حال فریاد کشیدن روی یک پل نشان می دهد و دنیای از ریخت افتاده ای را از دریچه ذهن او به نمایش می گذارد، درواقع مظهر و نماد سبک اکسپرسیونیسم در نقاشی و حتی دیگر هنرها به شمار می رود.

تابلوی به فروش رسیده یکی از چهار تابلوی مجموعه «جیغ» بود که آن را مونش نروژی تبار در سال ۱۸۹۵کشید. اما آیا ارزش یک اثر هنری را پول تعیین می کند؟ یا گذر تاریخ؟ یا هنرمندان و منتقدان آینده؟

جالب می باشد بدانید وینسنت ون گوگ که آثارش در حال حاضر جزء گران قیمت ترین نقاشی های جهان می باشد، در طول حیات خودش موفق نشد هیچ کدام از نقاشی هایش را بفروشد. نکته بامزه اینکه به گزارش نیویورک تایمز انگیزه مجموعه داران برای دست به دست کردن این تابلو با این قیمت ها، شکستن رکورد گران ترین نقاشی و بالابردن نرخ آثار هنری بوده می باشد.

به هر حال ما اینجا قصد نداریم ارزش آثار هنری را تعیین کنیم، فقط می خواهیم نگاهی بیندازیم به گران قیمت ترین آنها و ببینیم «جیغ» مونش در کجای این فهرست قرار می گیرد.

۱- اسم کوچک نقاشی: کارت بازها (The Card Players)
نقاش: پل سزار
آخرین قیمت فروش: ۲۵۰ میلیون دلار/ ارزش فعلی: ۲۵۴ میلیون دلار

گران ترین آثار نقاشی دنیا

«کارت بازها» یک تابلوی رنگ روغن از نقاش امپرسیونیست، پل سزان می باشد. این نقاشی متعلق به مجموعه ای می باشد که در دوران آخر کار سزان، یعنی اوایل دهه ۱۸۹۰ نقاشی شده می باشد. این مجموعه شامل پنج نقاشی می باشد که در اندازه قاب و تعداد بازیکنان متفاوتند. در سال ۲۰۱۱ یکی از تابلوهای این مجموعه در یک حراجی به فروش رفت و قیمتی که برای آن ذکر می کنند، بین ۲۵۰ الی ۳۰۰ میلیون دلار می باشد. جالب اینکه خریدار این نقاشی دولت قطر بوده می باشد. صاحب نظران معتقدند این کار در راستای سیاست تبدیل این کشور کوچک به پاتوق روشن فکران و هنرمندان انجام شده می باشد.

۲- اسم کوچک نقاشی: شماره ۵،۴۸۹۱ (۱۹۴۸,۵٫ No)
نقاش: جکسون پولاک
آخرین قیمت فروش: ۱۴۰ میلیون دلار/ ارزش فعلی: ۱۵۹ میلیون دلار

گران ترین آثار نقاشی دنیا

سبک جکسون پولاک را «ابسترکت اکسپرسیونیسم» عنوان می کنند؛ اما او هم مانند بسیاری از نقاشان بزرگ، سبکی مخصوص به خودش داشته می باشد. او بوم نقاشی را روی زمین می گذاشت و رنگ را از بالا روی بوم می پاچید.

نقاشی «شماره پنج، ۱۹۴۸» همان طور که از نامش پیداست در سال ۱۹۴۸ نقاشی شده می باشد و از آن سال به بعد در بین چند مجموعه دار، دست به دست شده می باشد. آخرین دست به دست شدن این نقاشی به سال ۲۰۰۶ بر می گردد که دیوید کفن آن را به قیمت ۱۴۰ میلیون دلار به مجموعه داری مکزیکی به اسم کوچک دیوید مارتینز واگذار کرد.

۳- اسم کوچک نقاشی: زن شماره سه (Woman III)
نقاش: ویلیام دوکونینگ
آخرین قیمت فروش: ۱۳۷٫۵ میلیون دلار/ ارزش فعلی: ۱۵۶ میلیون دلار

گران ترین آثار نقاشی دنیا

«زن شماره سه»، یکی از پنج تابلویی می باشد که ویلیام دوکونینگ، نقاش ابسترکت اکسپرسیونیسم، بین سال های ۱۹۵۱ تا ۱۹۵۳ نقاشی کرده می باشد. این نقاشی که ۱٫۷ متر درازا و ۱٫۲ پهنا دارد. در سال ۱۹۵۳ تکمیل شده می باشد. این نقاشی از اواخر دهه ۱۹۷۰ تا سال ۱۹۹۴ در موزه هنرهای معاصر تهران نگهداری می شد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این نقاشی دیگر در این موزه به نمایش در نیامد تا در سال ۱۹۹۴ در وین با یک«شاهنامه طهماسبی» که متعلق به قرن شانزدهم می باشد، معاوضه شد. در آن سال این نقاشی به دیوید گفن رسید که او هم در سال ۲۰۰۶ در یک حراجی آن را به قیمت ۱۳۷٫۵ میلیون دلار به استیون ای، کوئن فروخت.

۴- اسم کوچک نقاشی: پرتره آدله بلوخبائر۱ (Portrait of Adele Bloch- Bauer 1)
نقاش: گوستاو کلیمت
آخرین قیمت فروش: ۱۳۵ میلیون دلار/ ارزش فعلی: ۱۵۲ میلیون دلار

گران ترین آثار نقاشی دنیا

گوستاو کلیمت یک نقاش سمبلیستی اهل اتریش بوده. رنگ طلایی در اکثر نقاشی های او رنگ غالب می باشد. «پرتره آدله بلوخبائر۱» که نقاشی آن در سال ۱۹۰۷ به پایان رسیده، یکی از سر شناس ترین آثار او به شمار می رود. کلیمت سه سال را صرف کشیدن این نقاشی کرد. این نقاشی روی یک بوم مربعی شکل که هر ضلع آن ۱۳۸ سانتی متر می باشد نقاشی شده می باشد.

کلیمت برای کشیدن این پرتره مانند بسیاری دیگر از کارهایش، علاوه بر رنگ روغن، از طلا هم استفاده کرده می باشد. این نقاشی، همان طور که از نامش پیداست، برای بانویی به اسم کوچک آدله بلوخ- بائر کشیده شده. آدله وصیت کرده بود که بعد از مرگش این نقاشی به «مجموعه ملی اتریش» منتقل شود.

آدله در سال ۱۹۵۲ مرد، اما با شروع جنگ جهانی دوم سرنوشت این تابلو به  جاهای باریک تری کشید تا اینکه در سال ۲۰۰۶ بعد از یک مجادله حقوقی طولانی، بالاخره یکی از برادرزاده های بلوخ- بائر به عنوان صاحب قانونی این نقاشی معرفی شد. در آن سال این نقاشی به آمریکا منتقل شد و در آنجا به قیمت ۱۳۵ میلیون دلار به رونالد لاودر فروخته شد.

۵- اسم کوچک نقاشی: پرتره دکتر گاشت (Dr.Gashet)
نقاش: وینسنت ون گوگ
آخرین قیمت فروش: ۸۲٫۵ میلیون دلار/ ارزش فعلی: ۱۴۶ میلیون دلار

گران ترین آثار نقاشی دنیا

«پرتره دکتر گاشت» از چهره دکتر پل گاشت کشیده شده که در ماه های پایانی عمر ون گوگ، از او مراقبت می کرده می باشد. ون گوگ دو نسخه از این تابلو کشیده می باشد که از روی رنگ های به کار رفته می توان آنها را از هم تشخیص داد.

بعد از مرگ ون گوگ، نقاشی های او به خانواده اش رسید. در سال ۱۸۹۷ خواهرخوانده او این پرتره را به قیمت ۳۰۰ فرانک فروخت. این پرتره چند بار دیگر دست به دست شد تا اینکه در سال ۱۹۱۱ به آلمان رسید. این نقاشی تا سال ۱۹۳۳ در آلمان بود اما سرانجام در سال ۱۹۳۷ دستگاه تبلیغات هیتلر این تابلو را پیدا و مصادره کرد و با عجله آن را به یک واسطه هلندی فروخت. این واسطه هلندی هم پرتره را به یک مجموعه دار به نان زیگفرید کرامارسکی واگذار کرد.

این نقاشی تا سال ۱۹۹۰ در اختیار خانواده کرامارسکی بود که سرانجام در آن سال در یک حراجی با قیمت ۸۲٫۵ میلیون دلار به یک کارخانه دار به اسم کوچک روئی سایتوواگذار شد. ارزش تقریبی این تابلو در حال حاضر ۱۴۶ میلیون دلار تخمین زده شده می باشد.

۶- اسم کوچک نقاشی: محله مولیند لاگالته (Baldu Moulin dela Gallete)
نقاش: پیر آگوست رنوار
آخرین قیمت فروش: ۷۸٫۱ میلیون دلار/ ارزش فعلی: ۱۳۸ میلیون دلار

گران ترین آثار نقاشی دنیا

این نقاشی یکی از سر شناس ترین نقاشی های سبک امپرسیونیستی می باشد که در سال ۱۸۷۶ و در سال های آغازی به وجود آمدن این سبک کشیده شده می باشد. این نقاشی یک بعدازظهر یکشنبه معمولی را در محله مولین دلاگالته پاریس را نشان می دهد.

این نقاشی در حال حاضر در موزه دورسی فرانسه می باشد. اما یک نسخه کوچک تر هم از این نقاشی وجود دارد که تا سال ۱۹۹۰ در اختیار یک مجموعه دار خصوصی به اسم کوچک جان ویتنی بود. در آن سال این نسخه کوچک تر با قیمت ۷۸ میلیون دلار به روئی سایتو واگذار شد.

۷- اسم کوچک نقاشی: پسری با پیپ (Graconala Pipe)
نقاش: پابلو پیکاسو
آخرین قیمت فروش: ۱۰۴٫۲ میلیون دلار/ ارزش فعلی: ۱۲۶ میلیون دلار

گران ترین آثار نقاشی دنیا

پابلو پیکاسو بیش از هر چیز دیگری به خاطر پرکاری و تجربه سبک های متعدد در نقاشی سر شناس می باشد. پیکاسو تابلوی «پسری با پیپ» را در ۲۴ سالگی و در دوره های اولیه نقاشی اش کشیده می باشد. اولین مالک این تابلو شخصی به اسم کوچک جان ویتنی بوده که آن را در سال ۱۹۵۰ به قیمت ۳۰ هزار دلار خریده.

تا سال ۲۰۰۴ این نقاشی در اختیار ویتنی بود تا اینکه در یک حراجی با قیمت ۱۰۴٫۲ میلیون دلار آن را فروخته. جالب اینکه اسم کوچک خریدار این نقاشی در آن حراجی اعلام نشد. به عبارت دیگر در حال حاضر هم معلوم نیست این نقاشی در اختیار چه کسی می باشد.

۸- اسم کوچک نقاشی: جیغ (The Scream)
نقاش: ادوارد مونش
آخرین قیمت فروش: ۱۱۹٫۹ میلیون دلار/ ارزش فعلی: ۱۱۹ میلیون دلار

گران ترین آثار نقاشی دنیا

«جیغ» نامی می باشد که به یک مجموعه چهارتایی از تابلوهای ادوارد مونش اطلاق می شود. اسم کوچک کامل این مجموعه «فریاد طبیعت» می باشد. این مجموعه در بین سال های ۱۸۹۳ تا ۱۹۱۰ نقاشی شده می باشد. آخرین بار، یکی از تابلوهای این مجموعه در حراجی ساتبی نیویورک به قیمت ۱۲۰ میلیون دلار به فروش رسید.

فروشنده «جیغ» یک تاجر نروژی بود که پدرش رابطه نزدیکی با ادوارد مونش داشته می باشد. این تابلو به یک خریدار ناشناس که به وسیله تلفن در حراج شرکت کرده بود، فروخته شد.

۹- اسم کوچک نقاشی: پرتره جوزف رولین (Portrait of Joseph Roulin)
نقاش: وینسنت ون گوگ
آخرین قیمت فروش: ۵۸ میلیون دلار/ ارزش فعلی: ۱۱۲ میلیون دلار

گران ترین آثار نقاشی دنیا

«پرتره جوزف رولین» هم یکی از نقاشی های وینسنت ون گوگ فقیر می باشد. این تابلو همان طور که از نامش پیداست، چهره شخصی به اسم کوچک جوزف رولین را نشان می دهد.

در سال های ۱۸۸۸ و ۱۸۸۹ خانواده رولین موافقت کردند که ون گوگ پرتره های آنها را نقاشی کند. ون گوگ عاشق کشیدن پرتره بود ولی پول کافی برای استخدام مدل نداشت. این اقدام خانواده رولین، فرصتی استثنایی برای ون گوگ به شمار می رفت؛ فرصتی که در نهایت منجر به خلق تعداد زیادی پرتره از این خانواده شد و اسم کوچک آنها را جاودانه کرد.

«پرتره جوزف رولین» در سال ۱۹۸۹ در برابر ۵۸ میلیون دلار و چند اثر هنری دیگر به موزه هنرهای مدرن نیویورک واگذار شد. ارزش امروزی آن ۱۱۲ میلیون دلار تخمین زده می شود.

۱۰- اسم کوچک نقاشی: دورامارو گربه (Dora Maarau Chat)
نقاش: پابلو پیکاسو
آخرین قیمت فروش: ۹۵٫۲ میلیون دلار/ ارزش فعلی: ۱۰۸ میلیون دلار

گران ترین آثار نقاشی دنیا

این نقاشی چهره «دورامار» را در سبک کوبیسم جاودانه کرده می باشد. این نقاشی در سال ۱۹۴۱ نقاشی شده می باشد. پیکاسو در آن سال ها سبک کوبیسم را به اوج رسانده بود.

این نقاشی تا سال ۱۹۶۳ در اختیار دو مجموعه دار اهل شیکاگو به اسم کوچک های لی و ماری بلاک بود. بعد از این سال تا قرن بیست و یکم کسی این نقاشی را ندید. در سال ۲۰۰۵ دوباره سر و کله این نقاشی پیدا شد و بعد از اینکه در لندن، هنگ کنگ و نیویورک به نمایش گذاشته شد، در حراجی ساتبی نیویورک به یک ناشناس روسی فروخته شد. قیمتی که این ناشناس برای این تابلو پرداخت کرده ۹۵٫۲ میلیون دلار بود.

 کتاب دانستنیها,برترین ها

The post گران ترین آثار نقاشی دنیا + تصاویر appeared first on جذاب.

گران ترین آثار نقاشی دنیا + تصاویر

تهیه و گردآوری:پورتال ۱

لطفا نظرات خود را درباره گران ترین آثار نقاشی دنیا + تصاویر با ما در میان بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا