کوهنوردان مراقب شرایط جوی کوهستان در پاییز باشند

کوهنوردان مراقب شرایط جوی کوهستان در پاییز باشند

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه کوهنوردان مراقب شرایط جوی کوهستان در پاییز باشند را ببینید.

پورتال۱ آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: کوهنوردان مراقب شرایط جوی کوهستان در پاییز باشند
رئیس کمیته جستجو و نجات فدارسیون کوهنوردی گفت: در فصل پاییز شرایط جوی کوهستان ها متغییر هست و کوهنوردان باید مراقب باشند.


حمید مساعدیان، رئیس کمیته جستجو و نجات فدارسیون کوهنوردی در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، افزود: در فصل پاییز شرایط  اقلیمی کوهستان ها متغییر هست و این شرایط می‌تواند برای کوهنوردان مشکل ساز باشد در این بین آنها باید مراقب باشند.

وی تصریح کرد: هوای بارانی یا برفی، هوای طوفانی، سرما، صاعقه در ارتفاعات رخ می‌دهد و در این فصل شرایط جوی در کوهستان ها متغییر هست و ممکن هست که کوهنوردی با یکی از موارد فوق روبرو شود.

مساعدیان در ادامه گفت: صاعقه از مواردی هست که می‌تواند به کشته شدن فرد یا کوهنورد شود به عنوان نمونه روز گذشته در گیلان بانویی به خاطر صاعقه جان خود را از دست داده هست.

در این شرایط چه کار کنیم؟

مساعدیان در این باره گفت: از قسمت صعود خود اطلاعات کافی در دست داشته باشید که آن را می‌توان از طریق سازمان هواشناسی به دست آورد و زمانی که قسمت مورد نظر در زمان انجام برنامه شرایط آب و  هوایی خوبی ندارد از اعزام به قسمت جدا خود داری کنید.

وی عنوان  کرد: در شرایط نامناسب جوی امداد هوایی با مشکل همراه می‌شود و هلی کوپتر نمی‌توان به قسمت مورد نظر پرواز کند و فرد مصدوم را امداد رسانی کند.

برای کوهنوردی ایمن چه  کار کنیم؟

وی در این خصوص افزود: هنگام کوهنوردی همراه خود حتما GPS داشته باشید تا مواقعی که با مشکل یا  خطری رو به رو می‌شوید رد یابی شوید این دستگاه به امداد رسانان کمک زیادی  می‌کند.

لوازم و تجهیزات کافی همراه داشته باشید، به مناطقی که می‌روید با راهنمای با تجربه همراه شوید، باد و طوفان می‌تواند شرایط فرد را تغییر دادن دهد، یک وعده غذایی اضافی همراه داشته باشید مسیری را که برای کوهنوردی طی می‌کنید حتما به خانواده یا دوستان اطلاع دهید در مواقعی شده هست که خانواده نمی‌دانند که کوهنوردشان به کدام قسمت رفته هست.

شماره تلفن‌های امداد رسانی از قبیل هلال احمر، آتش نشانی، فدراسیون کوهنوردی را همراه داشته باشید.

بی تجربگی می‌تواند کوهنورد را به مخاطره بیاندازد

مساعدیان عنوان کرد: یکی از مواردی مهمی که می‌تواند به کوهنورد آسیب بزند یا باعث کشته شدن ورزشکار شود بی تجربگی هست و چه بسا می‌تواند فرد را با مخاطره رو به رو کند پس با‌ آموزش‌های مناسب و کافی به این ورزش بپردازید.

کوهنوردی ورزش گروهی هست

وی در این خصوص یاد آور شد: این ورزش باید گروهی انجام شود و حداقل نفراتی  که می‌توانند به این ورزش بپردازند سه نفر می‌باشد که در موارد حادثه یک نفر پیش مصدوم بماند و نفر دیگر به سراغ امداد رسانی برود. پس به هیچ عنوان انفرادی به کوهنوردی نروید و به صورت گروهی یا باشگاهی به آن بپردازید و از تجربیات دیگران به نحو احسن استفاده کنید.

مساعدیان در پایان خاطر نشان کرد: رعایت موارد ذکر شده و مهمتر از همه توجه به هشدار و عمل به آن می‌توان از  کوهنوردی لذت برد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

از گم‌شدن در مه تا میزبانی گیلان
حضور کوهنوردان شیرازی در نپال
خطر یخ زدگی کوهنوردان در ارتفاعات
زارعی: آلمان محک خوبی برای ‌سنگنوردان بود
کمیته ملی المپیک ژاپن ۵ رشته را برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ معرفی کرد

۱۵ مهر ۱۳۹۴ – ۰۴:۱۶

کوهنوردان مراقب شرایط جوی کوهستان در پاییز باشند

منبع : وبسایت پورتال۱

لطفا نظر خود را درباره کوهنوردان مراقب شرایط جوی کوهستان در پاییز باشند با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا