کسری ۱۵۶۰میلیارد تومانی بودجه دانشگاه‌ها

کسری ۱۵۶۰میلیارد تومانی بودجه دانشگاه‌ها

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه کسری ۱۵۶۰میلیارد تومانی بودجه دانشگاه‌ها را ببینید.

پورتال۱ آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون وزیر علوم اعلام کرد؛ کسری ۱۵۶۰میلیارد تومانی بودجه دانشگاه‌ها معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با اشاره به کسری ۱۵۶۰میلیارد تومانی دانشگاهها گفت : این کسری از سال ۱۳۹۲ به آموزش عالی کشور تحمیل شده و ناشی از عدم تخصیص اعتبارات مصوب در سالهای ۸۹،۹۰و ۹۱ بوده می باشد تاکنون جبران نشده می باشد.
۱۳۹۴ دوشنبه ۲۰ مهر ساعت ۱۴:۰۵

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، محمد حسین امید افزود :در دو سال گذشته دانشگاهها مجبور شدند با صرفه جویی بخشی از هزینه های خودرا کاهش بدهند یا منابع درآمدی خودرا متنوع کرده و افزایش دهند ولی آموزش عالی از این کسری اعتبارات ناشی از گذشته و کسری اعتبارات جاری همچنان رنج می برد .
دکتر امید گفت : در اعتبارات عمرانی نیز با مشکل مواجیهم که برای مثال دانشگاهها و مراکز آموزش عالی علاوه بر بدهی به پیمانکاران نزدیک ۷۰۰میلیارد تومان به شهرداریهای کشور بدهی دارند زیرا درقانون برنامه پنجم معافیت دانشگاهها از پرداخت عوارض شهرداری حذف شده می باشد.
وی با اشاره به اینکه در مواردی بدهی دانشگاهها به شهرداری ها منجر به حکم قضایی شده می باشد گفت : قرار می باشد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور عوارض پروژه های عمرانی جدید دانشگاهها را در طرحها پیش بینی و پرداخت کند.
معاون وزیر علوم اظهار اشت : آموزش عالی در ابتدای دولت یازدهم با دو و نیم میلیون مترمربع پروژه ناتمام برجای مانده از دولت قبل مواجه بود که از ۵ الی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در دو سال اخیر برخی آز آنها نیز به اتمام رسیده اند که۲۰۰هزار متربع آن در هفته دولت سال جاری به بهره برداری رسید و تا پایان سال جاری نیز حدود ۲۰۰هزار مترمربع دیگر به اتمام می رسد بنابراین ۲ میلیون مترمربع دیگر پروژه ناتمام داریم که بیشتر آنها در دانشگاههای تازه تاسیس هستند.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه تامین بودجه دانشگاهها افزود : در کشورهای توسعه یافته حدود ۵۰درصد بودجه دانشگاهها توسط دولت ۳۰درصد از محل درآمد اختصاصی آموزشی و پژوهشی و ۲۰درصد از مشارکت خیرین تامین می شود ولی در کشورما اینگونه نیست . لذا ما باید هم درآمدهای اختصاصی آموزشی و پژوهشهای کاربردی در ارتباط با صنعت و کمک های خیرین را افزایش دهیم.

کسری ۱۵۶۰میلیارد تومانی بودجه دانشگاه‌ها

منبع : پورتال پورتال۱

لطفا نظر خود را درباره کسری ۱۵۶۰میلیارد تومانی بودجه دانشگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا