کانادا حملات هوایی خود را در عراق و سوریه متوقف می‌کند

کانادا حملات هوایی خود را در عراق و سوریه متوقف می‌کند

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه کانادا حملات هوایی خود را در عراق و سوریه متوقف می‌کند را ببینید.

پورتال۱ آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
کانادا حملات هوایی خود را در عراق و سوریه متوقف می‌کند
کانادا حملات هوایی خود را در عراق و سوریه متوقف می‌کند نخست‌وزیر جدید کانادا در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهوری آمریکا به طور رسمی اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور عملیات هوایی در عراق و سوریه را متوقف می‌کنند.

به گزارش فرهنگ نیوز، «جاستین ترودو» تنها ساعاتی پس از آنکه به عنوان نخست‌وزیر جدید کانادا انتخاب شد، اعلام کرد که این کشور به حملات هوایی در عراق و سوریه پایان می‌دهد.
وی که در یک نشست تفریحی صحبت می‌کرد، گفت در گفت‌وگوی تلفنی‌ای که باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا داشته به وی اعلام کرد که اتاوا جنگنده‌های خود را از خاورمیانه فرامی‌خواند.
 
کاخ سفید پیش از این اعلام کرده بود که اوباما در تماس تلفنی با ترودو پیروزی وی در انتخابات را تبریک گفته هست. در آن بیانیه به تصمیم کانادا برای توقف عملیات، اشاره‌ای نشده بود.
 
حزب لیبرال کانادا به رهبری ترودو روز سه‌شنبه با پیروزی در انتخابات به یک دهه قدرت محافظه‌کاران پایان داد. از سر گیری ارتباط با ایران و توقف عملیات هوایی در عراق و سوریه از جمله اصلی‌ترین شعارهای انتخاباتی ترودو بود.
 
به نوشته خبرگزاری فرانسه، ترودو در یک نشست تفریحی گفت کانادا همچنان «یک عضو قدرتمند ائتلاف علیه داعش باقی می‌مانند»، با این حال او «تعهداتی که در ارتباط با پایان عملیات نظامی داده‌ایم» را برای اوباما شفاف کرده هست.
 
ترودو می‌گوید به جای عملیات هوایی در عراق و سوریه، باید بر آموزش بیشتر نیروهای محلی تمرکز کرد. وی در مبارزات انتخاباتی اعلام کرده بود که با خروج جنگنده‌های کانادایی، این کشور اقدامات بیشتری برای تجهیز و تقویت ارتش عراق انجام خواهد داد.
 

منبع: فارس

۹۴/۷/۲۹ – ۱۱:۱۷ – ۲۰۱۵-۱۰-۲۱ ۱۱:۱۷:۱۲

کانادا حملات هوایی خود را در عراق و سوریه متوقف می‌کند

منبع : پورتال پورتال۱

لطفا نظر خود را درباره کانادا حملات هوایی خود را در عراق و سوریه متوقف می‌کند با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا