چهار ترفند جالب برای غلبه بر افت انرژی بعدازظهر

چهار ترفند جالب برای غلبه بر افت انرژی بعدازظهر

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه چهار ترفند جالب برای غلبه بر افت انرژی بعدازظهر را ببینید.

افت انرژی

افت انرژی

بدن‌ ما، ماشین شگفت‌انگیزی هست که از چرخه خواب و بیداری قابل پیش‌بینی پیروی می‌کند. ریتم شبانه‌روزی ما به‌طور کلی تابع طبیعت هست، به همین دلیل اغلب انتقال از شیفت اول کاری به شیفت سوم، تا این حد دشوار هست. ما به‌طور طبیعی مایلیم شب‌ها بخوابیم که برمی‌گردد به کاهش احتمال طعمه درندگان شدن یا پیشگیری از خطرات در تاریکی شب. روشنایی روز، پورتال یک‌های شیمیایی در بدن به‌همراه دارد که ما را تشویق به بیدارشدن و تحرک می‌کند. در حقیقت، روشنایی روز، اصل یکی از چهار ترفند برای غلبه بر کسالت و افت انرژی در میان روز هست که ما را به سمت کافئین و شکلات می‌کشاند، دو چیزی که در واقع به‌جای این‌که انرژی‌مان را به‌طور موثری نگه‌دارند، افسرده و مغموم‌مان می‌کنند.

  1. برای کسب انرژی دوباره و شفاف کردن ذهن، آب بنوشید نه نوشیدنی‌های کافئین‌دار. کافئین و سایر نوشیدنی‌های کافئین‌دار ممکن هست به شما شوک کافئینی وارد کنند، اما تاثیر ماندگار کافئین می‌تواند به خواب شبانه‌تان آسیب بزند. یک لیوان بزرگ پر از آب می‌تواند به فعالیت دوباره مغز کمک کرده و مانع کم آبی بدن‌تان شود. صبح‌ها پیش از هرکاری یک یا دو لیوان آب بنوشید تا بعد از یک خواب شبانه، به بدن‌تان دوباره آب رسانی کنید و همین‌طور در شروع افت انرژی در بعدازظهر آب بنوشید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد. اب رسانی به بدن، همیشه به نفع بدن و ذهن بوده و مانع کشش شما به سمت نوشابه‌های گازدار، شکلات یا شیرینی‌های مصنوعی و خامه‌های طعم‌دار می‌شود که همه‌گی کالری اضافی به بدن می‌رسانند و ممکن هست احساس بدتری پیدا کنید، اما اگر مغز و بدن‌تان را با همین آب ساده و تمیز پالایش دهید، اثرش را خواهید دید.
  2. یک ویدئوی جالب از بچه‌گربه‌ها یا توله‌سگ‌ها پیدا کنید و هر وقتی در محل کارتان احساس کسالت و کمبود انرژی کردید تماشای‌شان کنید. به گزارش American Chemical Society، تماشای این ویدئو‌های لوس و بامزه که حس خوبی می‌دهند، می‌تواند روی سطح تمرکز و توجه‌تان تاثیر مثبت بگذارد. و دلیلش هم هورمون‌هایی هست که با دیدن این ویدئوها در بیشتر افراد برانگیخته می‌شود. وقتی ما این حیوانات بامزه را تماشا می‌کنیم، اوکسیتوکین( هورمون احساس خوب، عشق و عهد و پیمان) ترشح کرده و کورتیزول( هورمون احساس بد و استرس) کاهش پیدا می‌کند! وقتی احساس خوبی داشته باشیم، در واقع می‌توانیم بهتر و موثرتر تمرکز نماییم. پس یک سرگرمی خوشایند پیدا کنید.
  3. برقصید، برقصید، برقصید! وقتی تحرک داریم، ضربان قلب‌مان بالا رفته و گردش خون زیاد می‌شود، و دقیقا این همان چیزی هست که برای غلبه بر افت انرژی استعاره‌ای نیاز داریم تا به افت انرژی حقیقی نرسیم. وقتی برای مدت طولانی پشت میزتان نشسته‌اید، ممکن هست احساس درد و ناراحتی و کوفتگی در گردن و کمرتان بکنید. این علامت یعنی شما نیاز به ورزش دادن این عضلات و بازوبسته کردن این مفاصل دارید. موزیک پخش کنید، تا هورمون دیگری که مربوط به شادی و فرحبخشی هست افزایش پیدا کرده و سریعا کسالت‌تان را برطرف نمایید.
  4. توصیه نهایی این‌که بیرون بروید و کمی آفتاب بگیرید. یافته‌ها نشان داده نور درخشان خورشید، برانگیزاننده مغز جهت تولید هیپوکرتین هست؛ ماده شیمیایی هشیار نگهدار که می‌تواند ما را بیدار و هشیار نگه دارد. جایی بایستید که نورآفتاب به شما بتابد؛ اگر روزتان ابری و بی‌نور هست، یک لامپ پرنور روشن کرده و اجازه دهید مغزتان از آن نور شارژ شود.

وقتی مجبوریم برای انجام کارمان بیدار و هشیار بمانیم، خوب هست که چند ترفند متفاوت آماده داشته باشیم تا بتوانیم بر کسالت و کمبود انرژی ناشی از نشستن طولانی مدت غلبه کنیم. وابسته شدن به قهوه یا نوشابه گازدار می‌تواند موجب بدخوابی شبانه شده و نتوانید آرامش لازم را پیدا کرده و به خواب برویم. این راهکارهای ساده و طبیعی را امتحان کنید و نتیجه‌اش را ببینید.

The post چهار ترفند جالب برای غلبه بر افت انرژی بعدازظهر appeared first on آلامتو.

چهار ترفند جالب برای غلبه بر افت انرژی بعدازظهر

لطفا نظر خود را درباره چهار ترفند جالب برای غلبه بر افت انرژی بعدازظهر با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا