چرا سکته در جوان‌ها زیاد شده می باشد؟/شوک‌تلخ؛این بار کاپیتان ۳۰ ساله پرسپولیس

چرا سکته در جوان‌ها زیاد شده می باشد؟/شوک‌تلخ؛این بار کاپیتان ۳۰ ساله پرسپولیس

جامعه ورزش ایران با خبر درگذشت هادی نوروزی کاپیتان پرسپولیس در سن ۳۰ سالگی شوکه شده می باشداینجا. مرحوم هادی نوروزی اما تنها یکی از جوانانی می باشد که این روزها از گوشه و کنار خبر سکته قلبی یا مغزی آنها را می‌شنویم. تا پیش از این هر وقتی حرف از سکته پیش می‌آید به فکر افراد مسن و سالخورده می‌افتادیم اما چه شده می باشد که سن سکته این‌قدر پایین آمده می باشد؟

سکته قلبی (در اصطلاح پزشکی ام‌آی) و یا انفارکتوس میوکارد (Myocardial infarction)،عبارت از انهدام و مرگ سلولی دائم و غیرقابل برگشت در بخشی از عضله قلب (میوکارد) می باشد که به علت ازبین‌رفتن جریان خون و وقوع یک ایسکمی شدید در آن قسمت از قلب روی‌می‌دهد. این توقف گردش خون ممکن می باشد ناگهانی و بدون هیچ علائم قبلی نمایان شود یا پس از چند حمله آنژینی (درد قفسه سینه) رخ دهد. عمده‌ترین دلیل سکته بسته‌شدن رگ‌های تغذیه‌کننده قلب می باشد.
احساس فشار، سنگینی در قفسه سینه، احساس درد در معده، درد شدید در دست، تعریق زیاد و احساس بغض در گردن شایع‌ترین علائم سکته قلبی می باشد.
فاکتورهای خطر سکته قلبی مانند دیابت، چربی خون، مصرف سیگار، چاقی و کم‌تحرکی از مدت‌ها پیش مطرح بوده‌ اما امروزه به دلیل تشدید این فاکتورها، سن سکته قلبی پایین آمده می باشد. بعضی علل خاص سکته قلبی افراد جوان این موارد هستند:

آلودگی هوا
کلان شهرستان ها همیشه دغدغه آلودگی هوا را داشته و دارند در تحقیقات اخیر ثابت شده که اگر قلب کسی ۷۰درصد دچار گرفتگی عروق کرونر باشد آلودگی هوا با مکانیسم اختلال در اکسیژن رسانی میزان این تنگی را به ۹۰تا ۱۰۰درصد افزایش می دهد وهمین نکته یعنی وقوع یک سکته حاد قلبی . پزشکان می گویند که اساسا هر نوع فعالیتی در شرایط بد آب وهوایی برای بدن مضر می باشد حتی اگر آنچه صورت می گیرد یک فعالیت ورزشی باشد. 

استرسِ؛بلای دردها

استرس باعث آزاد شدن ماده‌ای به اسم کوچک نورآدرنالین می‌شود. این ماده عروق بدن را تنگ می‌کند؛ بنابراین اگر فرد از قبل تنگی عروق داشته باشد استرس زیاد می‌تواند او را به سکته بیندازد. 

ضخیم شدن عضله قلب (میوکارد): این علت شایع ترین علت مرگ ناگهانی مربوط به قلب در افراد زیر ۳۰ سال بخصوص ورزشکاران می باشد.

اختلالات عروق کرونر: در این اختلال سرخرگ ها می تواند در طی ورزش فشرده شده و مانع جریان خون مناسب برای قلب شوند.

ضربان قلب سریع: این اختلال ممکن می باشد منجر به غش یا حتی مرگ شود. در افراد جوان این اختلال بسیار شایع می باشد. 

سابقه خانوادگی مرگ ناگهانی قلبی

علامت هشدار دهنده مهم دیگر سابقه خانوادگی مرگ در سن قبل از ۵۰ سال می باشد. البته سیگار کشیدن، کلسترول بالا، فشار خون بالا، چاقی شکمی، دیابت، سندرم متابولیک، عدم ورزش، از دیگر عللی هستند که همگی در بروز مرگ ناگهانی قلبی در افراد زیر ۳۰ سال نقش عمده دارند.

رژیم غذایی ناسالم
علاوه براین رژیم‌های غذایی نادرست و گرایش به سمت فست‌فودها روز به روز بیشتر می‌شود. در گذشته مادران برای تنقلات فرزندان‌شان از میوه و آجیل استفاده می‌کردند اما امروزه شکلات و فست‌فودها جای خوراکی‌های سالم را گرفته‌اند؛ به این ترتیب تعجبی ندارد اگر سن سکته قلبی پایین آمده باشد. اگر قبلا سن سکته ۵۰ یا ۶۰ سالگی بوده می باشد امروزه حتی در دهه ۲۰ و ۳۰ سالگی نیز شاهد سکته‌های قلبی هستیم.

۵۴۵۴

نوشته شده توسط : kotoleha در موضوع : تکنولوژی

با فالو کردن ما در پیچ اینستاگرام و دیگر شبکه های مجازی، از جوایز و قرعه کشی های ما که فقط از طریق شبکه های اجتماعی اعلام میشود مطلع شوید. http://www.khabaronline.ir/detail/463362

The post چرا سکته در جوان‌ها زیاد شده می باشد؟/شوک‌تلخ؛این بار کاپیتان ۳۰ ساله پرسپولیس appeared first on کوتوله ها|عکس،بازیگران،مدل مانتو جدید، فال روزانه ، فال حافظ.

چرا سکته در جوان‌ها زیاد شده می باشد؟/شوک‌تلخ؛این بار کاپیتان ۳۰ ساله پرسپولیس

تهیه و گردآوری:پورتال ۱

لطفا نظرات خود را درباره چرا سکته در جوان‌ها زیاد شده می باشد؟/شوک‌تلخ؛این بار کاپیتان ۳۰ ساله پرسپولیس با ما در میان بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا