چرا جنوب اصفهان بوی فاضلاب گرفت؟ |اخبار ایران و جهان

چرا جنوب اصفهان بوی فاضلاب گرفت؟ |اخبار ایران و جهان

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه چرا جنوب اصفهان بوی فاضلاب گرفت؟ |اخبار ایران و جهان را ببینید.

پورتال۱ آرشیو وب فارسی:تابناک: چرا جنوب اصفهان بوی فاضلاب گرفت؟
مسئولان آبفا استان اصفهان می‌گویند فرسودگی شبکه فاضلاب باعث بلند شدن بوی تعفن فاضلاب در نقاطی از شهرستان شده هست.
کد خبر: ۵۳۶۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ – ۱۵:۰۳ – ۰۵ October 2015

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان دلیل بوی تعفن فاضلاب در نقاط جنوبی شهرستان را فرسودگی شبکه فاضلاب دانست.

به گزارش تابناک اصفهان، حسین غلامی دراین‌باره گفت: گلایه‌های مردمی از بوی تعفن فاضلاب در برخی از نقاط شهرستان اصفهان ازجمله خیابان آپادانا و خیابان میر به شرکت آب و فاضلاب استان گزارش‌شده هست. وی افزود: در حوالی خیابان آپادانا و خیابان میر به دلیل عمر ۴۰ ساله لوله‌های فاضلاب‌ بوی تعفن ناشی از این فرسودگی سبب نارضایتی ساکنان شده هست.

غلامی با اشاره به اینکه در این محدوده اقدام به بازسازی شبکه‌های لوله فاضلاب کردیم، ادامه داد: برای بازسازی هر کیلومتر لوله‌گذاری فاضلاب به‌طور تقریبی باید ۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شود.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در پاسخ به این پرسش که در حوالی خیابان پروین نیز گلایه‌های مردمی از بوی تعفن فاضلاب وجود دارد، گفت: در این محدوده سیستم فاضلابی وجود ندارد که دلیل بر این بوی تعفن باشد. وی با اشاره به اینکه عمر شبکه لوله‌گذاری فاضلاب در این محدوده بین ۱۵ تا ۲۰ سال هست، ادامه داد: بعید می‌دانم که بوی تعفن ناشی از قدیمی بودن شبکه‌های لوله‌گذاری باشد.

غلامی گفت: در این مورد تنها گلایه‌های مردمی از حوالی بزرگمهر و جنوب اصفهان گزارش‌شده هست. وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا این بوی تعفن فاضلاب‌ از عدم شستشوی فاضلاب‌ها نیز ناشی می‌شود، اظهار داشت: به‌طور طبیعی هر شش ماه تا یک سال یک‌بار باید شستشوی فاضلاب‌ها انجام گیرد که به‌طور تقریبی در تمام مناطق اصفهان این اقدام انجام می‌گیرد.

اما این فرسودگی چهل‌تا پنجاه‌ساله چند ماه پیش هم کار دست شبکه فاضلاب و آب‌رسانی شهرستان داد و خوردگی کلکتور فاضلاب چهارراه نظر به سمت نظر شرقی باعث قطعی آب چندساعته در این منطقه شد. مدیرعامل شرکت ابفا استان اصفهان پس از وقوع این حادثه با اذعان به فرسودگی شبکه فاضلاب شهرستان، گفت: در سال‌های اخیر نیز فرسودگی شبکه فاضلاب اصفهان حوادثی پی‌درپی دربر داشته که بارزترین آن‌ها حادثه شبکه فاضلاب خیابان‌های مشتاق ، نظر ، میر و چمران بوده هست که به‌رغم گستردگی وقوع این حوادث با تلاش به‌موقع اکیپ حوادث آبفا در حین جاری بودن فاضلاب این حوادث در کوتاه‌ترین زمان ممکن مهار شدند. هاشم امینی همچنین بابیان اینکه پروژه ترمیم و بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان پروژه عظیمی هست که برای اولین بار در کشور در دستور کار قرار گرفت خاطرنشان کرد: به‌منظور اجرای فاز اول آن بالغ‌بر هزار و هفتصد و هفتاد میلیارد ریال فاینانس خارجی تخصیص‌یافته هست که مقرر گردید با بهره‌مندی از دانش روز و تکنولوژی نوین عملیاتی شود.

شبکه فاضلاب ۳ هزار و ۶۰۰ کیلومتری شهرستان اصفهان در سال ۱۳۴۴ اجرایی شد و اکنون پس از گذشت ۵۰ سال حداقل نیمی از این شبکه نیاز به ترمیم و بازسازی دارد. بنا به گفته مسئولان آبفا استان اصفهان این بازسازی ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد که قرار هست هزار و هفتصد و هفتاد میلیارد تومان آن از طریق فاینانس خارجی تأمین شود.

چرا جنوب اصفهان بوی فاضلاب گرفت؟ |اخبار ایران و جهان

منبع : پورتال پورتال۱

لطفا نظر خود را درباره چرا جنوب اصفهان بوی فاضلاب گرفت؟ |اخبار ایران و جهان با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا