چرا این سه نفر نوبل پزشکی گرفتند؟/ داروهایی که جان میلیون‌ها انسان را نجات می‌دهند

چرا این سه نفر نوبل پزشکی گرفتند؟/ داروهایی که جان میلیون‌ها انسان را نجات می‌دهند

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه چرا این سه نفر نوبل پزشکی گرفتند؟/ داروهایی که جان میلیون‌ها انسان را نجات می‌دهند را ببینید.

صد و ششمین نوبل پزشکی به طور مشترک به «ویلیام سی کمپل» ایرلندی‌ و «ساتوشی اومورا» ژاپنی برای درمان عفونت ناشی از انگل کرم‌های گرد و «یویو تو» چینی برای اکتشاف در درمان مالاریا اهدا شداینجا. کار آنها توانسته‌ می باشد تحولی در زندگی مردم جهان ایجاد کند و جان هزاران نفر را نجات دهد.  انسان ها قرن‌هاست که با بیماری‌های ناشی از انگل‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند و با وجود پیشرفت‌های علمی هنوز هم این مسئله ادامه دارد.

دارویی به اسم Avermectin برای درمان عفونت ناشی از انگل کرم های گرد

ویلیام کمپل،۸۵ ساله و ساتوشی امورا،۸۰ ساله داروی جدیدی به اسم Avermectin ابداع کرده اند که مشتقات آن موجب کاهش چشمگیر شیوع نابینایی رودخانه ای و فیلاریاز لنفاوی می باشد. این دارو همچنین روی شمار زیادی از سایر بیماری های انگلی موثر می باشد.

ساتوشی اومورا که یک میکروبیولوژیست ژاپنی می باشد محور توجه خود را بر گروهی از باکتری ها به اسم Streptomyces متمرکز کرد؛ این باکتری در خاک زندگی می کند و به تولید مجموعه ای از عوامل با فعالیت های ضد باکتری سرشناس می باشد.
اومورا با بهره بردن از مهارت های زیاد خود در ابداع روش های منحصر به فرد برای کشت در مقیاس زیاد و نیز برای تعیین خصوصیات این باکتری، موفق شد که گونه های جدیدی از Streptomyces را از نمونه های خاک جدا کند و آنها را با موفقیت در آزمایشگاه کشت دهد.
وی از هزاران کشت متفاوت، حدود ۵۰ کشت را که به نظر می رسید امیدوار کننده تر از بقیه هستند، جدا کرد. یکی از این کشت ها یعنی Streptomyces avermitilis منبع داروی Avermectin می باشد.

ویلیام سی کمپل که به عنوان متخصص زیست شناسی انگل در آمریکا فعالیت می کند، کشت های Streptomyces اومورا را به دست آورد و اثر بخشی آنها را مورد بررسی قرار داد.
کمپل نشان داد که یک مولفه از یکی از این کشت ها تاثیر زیادی در مقابله با انگل ها در حیوانات خانگی و مزرعه ای دارد.
این عامل فعال زیستی تصفیه شد و Avermectin اسم گرفت که اصلاح شیمیایی آن، به تولید مولفه ای موثرتر به اسم Ivermectin منجر شد.

پس از آزمایش Ivermectin روی افراد مبتلا به عفونت های انگلی، مشخص شد که این دارو به طور موثری لارو انگل را می کشد. کرم های انگلی بر سلامت یک سوم از جمعیت جهان تاثیر دارند و باعث بروز شماری از بیماری ها از جمله کوری رودخانه ای و فیلاریاز لنفاوی (پیل پایی) می شود.

دارویی به اسم Artemisinin؛نجات دهنده مبتلایان به مالاریا

یویو تو،۸۰ ساله اولین دانشمند چینی می باشد که موفق به دریافت جایزه نوبل شده می باشد. او که استاد ارشد آکادمی چین در بخش داروهای سنتی می باشد داروی Artemisinin را کشف کرده که بطور چشمگیری نرخ مرگ و میر بیماران مبتلا به مالاریا را کاهش داده می باشد.همه ساله میلیارها نفر در معرض ابتلا به مالاریا هستند و این بیماری جان بیش از ۴۵۰ هزار نفر را در سال می گیرد.

«تو» بخشی از یک پروژه محرمانه کشف دارو موسوم به پروژه ۵۲۳ بود که در سال ۱۹۶۷ توسط مائو زدونگ کلید زده شد. وی به استان هانیان فرستاده شد تا تاثیر مالاریا را به شخصه مشاهده کند، از این رو مجبور شد دخترش را در یک مهدکودک رها کند.

وی پس از بازگشت متوجه شده بود که  آن قدر از دخترش دور بوده که دیگر او را  را نمی‌شناسد. این فداکاری و گذشت از زندگیش باعث کشف دارویی شده که هر سال جان هزاران نفری که مبتلا به مالاریا می‌شوند رانجات می‌دهد.

۵۴۵۴

نوشته شده توسط : kotoleha در موضوع : تکنولوژی

با فالو کردن ما در شبکه اینستاگرام و دیگر شبکه های مجازی، از جوایز و قرعه کشی های ما که فقط از طریق شبکه های اجتماعی اعلام میشود مطلع شوید. http://www.khabaronline.ir/detail/464881

The post چرا این سه نفر نوبل پزشکی گرفتند؟/ داروهایی که جان میلیون‌ها انسان را نجات می‌دهند appeared first on کوتوله ها|عکس،بازیگران،مدل مانتو جدید، فال روزانه ، فال حافظ.

چرا این سه نفر نوبل پزشکی گرفتند؟/ داروهایی که جان میلیون‌ها انسان را نجات می‌دهند

لطفا نظر خود را درباره چرا این سه نفر نوبل پزشکی گرفتند؟/ داروهایی که جان میلیون‌ها انسان را نجات می‌دهند با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا