پورتال ۱ رئیس کل گمرک به افزایش هزار درصدی تعرفه خودرو/حمایت از تولید از جیب مصرف‌کننده!

پورتال ۱ رئیس کل گمرک به افزایش هزار درصدی تعرفه خودرو/حمایت از تولید از جیب مصرف‌کننده!

پورتال۱ آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:

پورتال ۱ رئیس کل گمرک به افزایش هزار درصدی تعرفه خودرو/حمایت از تولید از جیب مصرف‌کننده! اقتصاد > صنعت – اقتصاد نیوز به نقل از رییس کل گمرک نوشت:ق خودرو خیلی مشکل می باشد و فرد نمی‌تواند خودرو را زیر بغل بگیرد و حقوق دولت را نپردازد. برای همین می باشد که می‌توانیم در این بخش هر گونه مقرراتی وضع کنیم.

رئیس کل گمرگ نسبت به طرح افزایش هزار درصدی تعرفه واردات خودرو این طور پورتال ۱ نشان داد:می‌خواهیم از جیب مصرف‌کننده، تولید را حمایت کنیم. در حالی که از جیب سایر بخش‌های دیگر هم باید حمایت کنیم. ناگزیریم اینها را در یک بسته سیاستی ببینیم.  چند روز پیش نادر قاضی‌پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تدوین طرح دو فوریتی برای توقف واردات خودرو خبر داده و گفته بود: هم‌اکنون در حال جمع‌آوری امضا برای ارائه طرح مذکور به هیأت رئیسه مجلس هستیم. همچنین قاضی‌پور در گفت‌وگو ایسنا اظهار کرده بود: این طرح که در راستای حمایت از صنعت خودرو تدوین شده افزایش تعرفه واردات خودرو تا هزار درصد و ممنوعیت واردات قطعات خارجی را پیش‌بینی کرده می باشد.

به نظر می‌رسد گفته‌های قاضی‌پور با دیگر نمایندگان مجلس همخوانی ندارد و نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن از مخالف این طرح هستند. در همین حال رئیس کل گمرگ نیز نسبت به گفته‌های اخیر قاضی‌پور توضیحات قابل توجهی را بیان کرد.

مسعود کرباسیان در این مورد به اقتصادنیوز گفت: در مورد خودرو ما باید تکلیف خود را معلوم کنیم. ما در سال ۱۳۶۳ صادرکننده خودروی رنو۵ به ترکیه بودیم. اما امروز، دنبال این هستیم که آیا آنها به ما مگان رنو تولید خود را می‌فروشند یا نه. ممکن است دوران تحریم امکان مانور را به ما نداده می باشد.

او افزود: در عین حال، نمی‌توانیم همه مباحث را به تعرفه مرتبط کنیم. در حال حاضر وضعیت تولید به گونه‌ای می باشد که حاشیه سود بسیار پایینی دارد. دلایل زیادی در به وجود آمدن این وضع اثر گذار بوده می باشد.امروز بخش عمده‌ای از فعالان اقتصادی از دوراهی تولید یا سپرده بانکی گذر کرده‌اند.دیگر کسی تردید ندارد که سپرده‌گذاری در بانک‌ها حاشیه سود بیشتری از فعالیت تولیدی دارد.

کرباسیان خاطرنشان کرد: چه کسی حاضر می باشد دارایی مالی خود را به بخش تولید ببرد که سالانه، هزینه‌های آن افزایش می‌یابد؟ اما از آن سو، می‌تواند این دارایی مالی را در بانک سپرده‌گذاری کند و ۲۰ تا ۲۵ درصد سود بگیرد و مالیات هم ندهد. گرفتار مشکلات کارگری و تأمین اجتماعی هم نیست.

رئیس کل گمرک تصریح کرد: یادمان نرود، زمانی می‌گفتند، واردکننده باید ۱۳۵ درصد پول بلوکه کند تا بتواند گشایش اعتبار کند. در دنیا می‌گویند، برو پولت را هر طور که خودت با فاینانس و یوزانس مایل هستی خرج کن و جنس خودت را نسیه بیاور.توجه کنید به مجلس پیشنهاد کردیم که حاضریم به صورت موقت از حقوق گمرکی و عوارض دولت چشم پوشی کنیم تا تولید کننده مواد و تکنولوژی مورد نیاز خود را وارد کند و بعد که تولید انجام شد، بگوییم چقدر در پایان سال تولید کرده‌اید و آخر سال حقوق گمرکی را دریافت کنیم. 

کرباسیان ادامه داد: مشکل وضع تعرفه و افزایش تعرفه، فقط برای تولید نیست که بگوییم تنها تولیدکننده متضرر می‌شود.بلکه مصرف‌کننده هم بهایش را می‌دهد.با این وضع تعرفه یعنی ما به مصرف‌کننده می‌گوییم، شما باید کالای خارجی را گران تر بخری برای اینکه ما می‌خواهیم تولید کشور را حمایت کنیم.

او تصریح کرد: اگر کالایی بدون تعرفه وارد شود به منزله آن می باشد که مصرف‌کننده بدون هیچ افزایش قیمتی آن را خریده می باشد اما اگر همان کالا با تعرفه ۱۰۰ درصدی وارد کشور شود، یعنی دو برابر پول آن کالا، باید هزینه کند تا ما می‌خواهیم تولید داخلی را حمایت کنیم. 

کرباسیان عنوان کرد: موضوع این می باشد که می‌خواهیم از جیب مصرف‌کننده، تولید را حمایت کنیم. در حالی که اگر می‌خواهیم این حمایت را انجام دهیم، فقط از جیب مصرف‌کننده نباید حمایت کنیم.از جیب سایر بخش‌های دیگر هم باید حمایت کنیم. بنابراین ناگزیریم اینها را در یک بسته سیاستی ببینیم.

وی خاطر نشان کرد: چرا تعرفه خودرو بالاست؟ چون در این بخش قاچاق نمی‌تواند به راحتی انجام شود. چون باید خودرو پلاک شود، برگ سبز داشته باشد. آن وقتی برگ سبز گمرکی به راهنمایی و رانندگی برود و آنجا شماره شود. پروانه سبز برگردد.قاچاق خودرو خیلی مشکل می باشد و فرد نمی‌تواند خودرو را زیر بغل بگیرد و حقوق دولت را نپردازد. برای همین می باشد که می‌توانیم در این بخش هر گونه مقرراتی وضع کنیم. ایکاش همه کالاها مثل خودرو بودند.یعنی همه تولید کشور مثل خودرو بود و مثلا پوشاک هم این وضعیت را داشت تا دیگر شاهد قاچاق گسترده پوشاک نبودیم.    ۳۵۳۵

کلید واژه ها: واردات خودرو – تعرفه واردات-گمرک – خودروسازان – خودرو –

جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ – ۱۰:۳۸:۳۳

پورتال ۱ رئیس کل گمرک به افزایش هزار درصدی تعرفه خودرو/حمایت از تولید از جیب مصرف‌کننده!

تهیه و گردآوری : پورتال ۱

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا