پودری که جان بسیاری را نجات می‌دهد/جلوگیری سریع از خونریزی با فناوری جدید

پودری که جان بسیاری را نجات می‌دهد/جلوگیری سریع از خونریزی با فناوری جدید

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه پودری که جان بسیاری را نجات می‌دهد/جلوگیری سریع از خونریزی با فناوری جدید را ببینید.

به گفته کریستین کستراپ، مولف این تحقیق، خونریزی قاتل شماره یک افراد جوان می باشد و مرگ و میر مادران در اثر خونریزی بعد از زایمان در بیمارستان‌های دارای منابع محدود به میزان یکی از هر ۵۰ نفر می باشد.

هنگامی که منشا خونریزی در داخل بدن مانند رحم، سینوس یا شکم باشد، روشهای سنتی جلوگیری از خونریزی شدید بسیار تاثیری ندارند.

تاکنون صدها عامل تولید شده که می‌تواند باعث انعقاد خون شود اما مسئله موجود این می باشد که نمی‌توان این درمان‌ها را برای جریان شدید خون استفاده کرد، بویژه برای شریان‌هایی که در دسترس نبوده و نمی‌توان از خونریزی آن‌ها جلوگیری کرد.

اکنون محققان برای اولین بار عاملی را پیدا کرده‌اند که می‌تواند این کار را انجام دهد.

کاستروپ با کمک تیمی از محققان، مهندسان بیوشیمی و پزشکان اورژانس توانسته‌اند ذرات ریز گازساز کربنات کلیسم را تولید کنند که می‌توان آن را به شکل پودر برای متوقف کردن خونریزی شدید بکار برد.

این ذرات مانند قرص‌های ضد اسید معده از انتشار گاز دی اکسید کربن به عنوان نیروی محرک برای حرکت به سمت منبع خونریزی استفاده می‌کنند.

کربنات، ذرات ریز متخلخلی را ایجاد می‌کند که می‌توانند به یک عامل منعقدکننده موسوم به اسید ترانکسامیک پیوند خورده و آن را به درون زخمها و اعماق بافت آسیب‌دیده منتقل کنند.

پس از مطالعه و مدلسازی حرکت ذرات در شرایط آزمایشگاهی، محققان نتایج خود را با استفاده از دو مدل حیوانی اثبات کردند. حتی در یک سناریو که به تقلید از یک رویداد فاجعه‌بار مانند زخم گلوله در سرخرگ رانی انجام شد، ذرات در توقف خونریزی بسیار موثر بودند.

در حالی که تا ورود این ذرات به بازار راه زیادی در پیش بوده و به تحقیق و مطالعه بیشتری نیاز می باشد، این ذرات می‌توانند کارایی گسترده‌ای از عمل جراحی سینوس گرفته تا درمان جراحتهای جنگی داشته باشند.

جزئیات این دستاورد در مجله Science Advances منتشر شده می باشد.

۵۴۵۴

 

نوشته شده توسط : kotoleha در موضوع : تکنولوژی

با فالو کردن ما در پیچ اینستاگرام و دیگر شبکه های مجازی، از جوایز و قرعه کشی های ما که فقط از طریق شبکه های اجتماعی اعلام میشود مطلع شوید.

http://www.khabaronline.ir/detail/466126

The post پودری که جان بسیاری را نجات می‌دهد/جلوگیری سریع از خونریزی با فناوری جدید appeared first on کوتوله ها|عکس،بازیگران،مدل مانتو جدید، فال روزانه ، فال حافظ.

پودری که جان بسیاری را نجات می‌دهد/جلوگیری سریع از خونریزی با فناوری جدید

لطفا نظر خود را درباره پودری که جان بسیاری را نجات می‌دهد/جلوگیری سریع از خونریزی با فناوری جدید با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا