ویژه‌برنامه‌های شبکه رادیویی تهران در تاسوعا و عاشورای حسینی

ویژه‌برنامه‌های شبکه رادیویی تهران در تاسوعا و عاشورای حسینی

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه ویژه‌برنامه‌های شبکه رادیویی تهران در تاسوعا و عاشورای حسینی را ببینید.

پورتال۱ آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ویژه‌برنامه‌های شبکه رادیویی تهران در تاسوعا و عاشورای حسینی
شبکه رادیویی تهران در روزهای تاسوعا و عاشورا با پخش مستقیم نماز جمعه، واکاوی هنر تعزیه، روایت قیام عاشورا و پوشش مراسم‌های عزاداری مخاطبان را از موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز همراهی می‌کند.


به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رادیو تهران؛ ویژه‌برنامه‌های متعددی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی از شبکه رادیویی تهران روی آنتن می‌رود.

 نماز جمعه روز تاسوعای حسینی، به صورت مستقیم در برنامه «در ساحت حضور»  از ساعت ۱۱ تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه از دانشگاه تهران، پخش می‌شود.
  
حماسه دفاع مقدس و قيام عاشورا

ویژه‌برنامه «فرات تا اروند» در روز جمعه از ساعت ۱۳ و ۳۰ تلفيقی از حماسه دفاع مقدس و قيام عاشوراست، بخش‌هايی از نمايش‌ها، فيلم‌ها و سريال‌ها درباره واقعه عاشورا پخش می‌شود و با فرماندهان و رزمندگان درخصوص حال و هوای محرم در دوران دفاع مقدس و الگويی كه آن‌ها از حركت عاشورايی امام حسين (ع) و قيام عاشورا گرفتند، گفتگو خواهد شد.

شخصیت‌های مثبت و منفی واقعه کربلا

«سیاه و سفید» از ساعت ۱۵ با موضوع شهادت امام حسین (ع) و با بررسی شخصیت‌های مثبت و منفی واقعه کربلا روی آنتن رادیو تهران می‌رود.

روایت واقعه عاشورا

«بین الحرمین» در روزهای تاسوعا و عاشورا از ساعت ۱۶ تا ۱۷ و ۳۰ دقیقه پخش می‌شود، راوی به روایت فردی می‌پردازد که در بین الحرمین حرکت می‌کند و با تماشا هر حرمی یک تکیه از ماجراهای واقعه عاشورا در ذهنش تداعی می‌شود.

تاریخچه تعزیه در ایران

«عبور آه تا شانه‌های ماه» با آیتم‌های متنوع واقعه کربلا و فرهنگ عاشورایی از ساعت ۱۸ پخش خواهد شد. قسمتی از برنامه به داستانک‌های دفاع مقدس و انطباق آن با واقعه عاشورا اختصاص یافته و در بخش‌هایی در مورد خاک کربلا با عنوان منم کربلا و بررسی تاریخچه تعزیه در ایران پرداخته می‌شود. در آیتم قاب محرم شخصیت‌های خوب و بد معرفی و در مسیر ولایت به شروع نهضت امام حسین (ع) و یاران اختصاص می‌یابد.

مراسم عزاداری ظهر عاشورا در بازار بزرگ تهران

مراسم عزاداری و خیمه سوزان ظهر عاشورا در بازار بزرگ تهران، به طور مستقیم با استقرار واحد سیار در چهار راه ۱۵ خرداد، از ساعت ۹ تا ۱۳ از ویژه برنامه «کاروان» پخش خواهد شد. همچنین محدودیت‌های ترافیکی ظهر عاشورا و مراسم‌های عزاداری از این ویژه‌برنامه به اطلاع شنوندگان می‌رسد.

مداحی پیرغلامان حسینی 

«هیأت» از ساعت ۲۱ تا ۲۲ و ۳۰  با حضور پیرغلامان حسینی در استودیو شبکه رادیویی تهران، به صورت زنده به مداحی و نوحه‌سرایی، خواهند پرداخت. همچون این برنامه مداحی و مرثیه‌سرایی مداحان اهل بیت در مسجد ارک تهران، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام، مهدیه تهران، مهدیه بزرگ امام حسن و… را پخش می‌کند.

واکاوی هنر تعزیه

علی اکبر خلعتبری، خواننده (آواز ایرانی،شبیه خوان) و پژوهشگر موسیقی، مهمان برنامه «تمام قد» رادیو تهران هست که جمعه از ساعت ۲۲ و ۳۰ به مدت یک ساعت، هنر شبیه خوانی (تعزیه) ایران را واکاوی می‌کند.

«سوگ سرخ»، «مستند پیرغلامان حسینی»، «سخنرانی دهه محرم»، «تهران درشب»، «صبح تهران» و… از دیگر برنامه‌هایی هستند که در این ایام از شبکه رادیویی تهران موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز پخش می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

برگی نو در رادیو تهران رقم می‌خورد
رادیو تهران مراسم استقبال از جان‌باختگان منا را پوشش می‌دهد
رادیو تهران آثار مولوی را بازخوانی می‌کند
تدارك گسترده رادیو به مناسبت هفته دفاع مقدس
گفتگوی رادیو فرهنگ با ناشر «بازآفرینی جنبه‌های نمایشی تاریخ بیهقی»
فراخوان شرکت در رقابت ویژه شهادت امام جوادالائمه(ع) از رادیو تهران
روز ملی سینما در رادیو تهران
«آب و تاب» شبکه رادیویی تهران نامزد دریافت جایزه جشنواره ABU Prizes 2015
نقش ابوالفضل تعزیه، ناجی روزهای کودکیم شد
آرزوی داشتن محبوبیت منوچهر نوذری را دارم

۳۰ مهر ۱۳۹۴ – ۰۵:۰۴

ویژه‌برنامه‌های شبکه رادیویی تهران در تاسوعا و عاشورای حسینی

منبع : پورتال پورتال۱

لطفا نظر خود را درباره ویژه‌برنامه‌های شبکه رادیویی تهران در تاسوعا و عاشورای حسینی با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا