وزیر بهداشت: نمی‌توان بیمه درمان را برای مستمری‌بگیران خرج کنیم

وزیر بهداشت: نمی‌توان بیمه درمان را برای مستمری‌بگیران خرج کنیم

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه وزیر بهداشت: نمی‌توان بیمه درمان را برای مستمری‌بگیران خرج کنیم را ببینید.

پورتال۱ آرشیو وب فارسی:پایگاه تفریحی آفتاب: وزیر بهداشت: نمی‌توان بیمه درمان را برای مستمری‌بگیران خرج کنیم
وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها از سوی بیمه‌ها گفت: نمی‌توان بیمه درمان را در بیمه مستمری‌بگیران خرج کنیم و یا آن را در جاهای دیگر سرمایه‌گذاری کنیم.
آفتاب : دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم نکوداشت برترین مجریان ارتقای کیفیت خدمات هتلینگ، ضمن تسلیت دهه محرم گفت: امیدوارم اخلاق و رفتار ما حسینی شود. این مراسم یک تقدیر نمادین هست و همه ما ممکن هست در تشخیص و قضاوت دچار خطا شویم. بنابراین هستند کسانی که می‌توانستند در جمع ما باشند و از آنها تقدیر کنیم.

به گزارش ایسنا، وی گفت: فکر می‌کنم اگر به بخش نظارتی معاونت درمان بیشتر بها دهید، برای مراقبت از طرح تحول بسیار خوب هست. در عین حال بیمه‌ها را هم رها نکنیم، چراکه آنها موظف به انجام کارشان هستند و اگر این کار انجام نشد، دولت باید فکری کند. نمی‌شود هفت ماه از سال بگذرد و ما شش ماه دریافتی از بیمه‌ها داشته باشیم. این موضوع به ویژه در جایی که مردم پول می‌دهند پذیرفته نیست. در عین حال نحوه خدمت‌رسانی هم مایه سرشکستگی هست.

وی ادامه داد: این پاسخ مناسبی نیست که بگوییم که ما از دولت طلبکاریم و هرگاه پول داد ما نیز مطالبات حوزه بهداشت و درمان را می‌دهیم. این پاسخ مانند این هست که ما بگوییم پزشکان و پرستاران شما که کار می‌کنند، را هر زمانی که پول داد حقوقشان را می‌دهیم. این اقدامات و پاسخ‌ها نه منطقا و نه عقلا و نه قانونا قبول نیست.

وزیربهداشت با بیان اینکه نمی‌توان بیمه درمان را در بیمه‌مستمری‌بگیران خرج کنیم، یا در جای دیگر سرمایه‌گذاری کنیم، گفت: این اقدامات غلط هست و باید کسانی که وظایف خود را درست انجام نمی‌دهند توقیف شوند. نباید اجازه بدهیم بهداشت و درمان مردم فلج شود.

هاشمی با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد کسانی که به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، افرادی بودند که در گذشته اصلا به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کردند، گفت: چراکه این افراد پول و به خدمات نیز دسترسی نداشتند، اما حالا بیمه شدند و هزینه آنها کاهش یافته و خدمت دریافت می‌کنند این کارها قابل قدرشناسی هست. بنابراین از همه کسانی که در این زمینه کمک کردند، اعم از دولت، مجلس، سازمان مدیریت و… تشکر می‌کنیم و امیدواریم خداوند به کسانی که به نوعی کوتاهی می‌کنند، انصاف بیشتری دهد.

وی در ادامه سخنان خود در مراسم نکوداشت برترین مجریان ارتقای کیفیت خدمات هتلینگ با بیان اینکه این جلسه برای قدرشانی از خدمات گروه بهداشت و درمان، دانشگاه‌ها و روسای بیمارستان‌ها برگزار شده، گفت: باید تلاش کنید تا به مردم احترام بگذارید. همه ما در مراجعه به مراکز خدماتی به اولین چیزی که توجه می‌کنیم احترام و رعایت حقوق شهروندی هست، بنابراین باید از درب ورودی تا پذیرش به افراد احترام بگذاریم و چه بهتر هست که در این زمینه همکاران ما پیش‌قدم باشند و لوازم و شرایط مطلوب را ایجاد کنند. به صورتی که اگر بیماری بستری شد، فضای اتاق مناسب باشد و رفتار همکاران ما نیز اعم از پرستار، کمک بهیار و رسیدگی پزشکان مناسب باشد.

وزیر بهداشت با اشاره به نظرسنجی ایرنا گفت: این نظرسنجی از معتبرترین نظرسنجی‌ها در کشور هست و طی آن وزارت بهداشت به عنوان اولین دستگاه برتر اجرایی در سه ماهه تابستان معرفی شده و نسبت به سه ماهه بهار رشد داشتیم. علی‌رغم همه نامهربانی‌ها توانستیم رضایتمندی مردم را به دست آوریم.

هاشمی خطاب به روسای بیمارستان‌ها گفت: از طرف دولت و آقای رییس جمهور به خاطر خدمات شما تشکر می‌کنم، اما اینها بخشی از کار هست و بخش دیگر مراقبت و نگهداری از مال مردم هست. این اقدامات مانند ساختمانی هست که ساخته شده و باید جهت مراقبت از آن تلاش کرد. درست هست که ۳۰ هزار تجهیزات و وسایل مورد نیاز به بیمارستان‌ها اضافه شده و مردم نسبت به گذشته بیشتر احترام می‌شوند، اما باید در این زمینه مراقبت کنیم، چراکه اینها پول‌های مردم هست و باید مواظب آنها باشیم. ما باید در سیستم خودمان آنجایی که لازم هست مراقبت کرده و آنجایی هم که لازم هست هزینه کنیم.

وی با بیان اینکه قدم بعدی شما توسعه اورژانس‌هاست گفت: بیش از آنچه که به بیمارستان‌ها رسیدگی کردید، باید به اورژانس‌ها برسید. اورژانس‌ها باید مرتب و منظم باشند و بهترین‌ها را در اورژانس قرار دهید. گاهی مشاهده می‌شود که مبتدی‌ترین افراد اعم از پزشک، خدماتی و… را در بخش اورژانس قرار می‌دهند در حالی که این باید برعکس باشد و بهترین ومجرب‌ترین پرستاران و پزشکان و بهترین تجهیزات در اورژانس‌ها باشد، چراکه اورژانس خط اول هست و در پیشگیری از معلولیت‌ها و بیماری‌ها بسیار موثر هست.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در ادامه بحث هتلینگ، اورژانس‌ها را سامان دهید.

هاشمی با اشاره به موضوع نیروی انسانی و اهمیت آن گفت: در این زمینه طرحی ابلاغ خواهد شد که همه بیمارستان‌ها بتوانند نیروی مورد نیاز خودشان را اعم از پرستار، بهیار و… با مجوزی که از دانشکده‌های پرستاری می‌گیرند، تربیت کنند. البته مشروط بر اینکه از همان ابتدا این افراد را بورسیه کنند.

وی با بیان اینکه معاونت بهداشتی در زمینه خرید خدمت و جذب نیرو به این شکل موفق‌تر از معاونان درمان عمل کرده هست، گفت: البته معاونت درمان وزارت بهداشت این موضوع را بخشنامه کرد اما یا اعتبار آن پیش‌بینی نشده یا جرات انجام وجود ندارد. در درمان کار تعریف شده هست و همه باید کمک کنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: همه باید بدانیم که امکان استخدام وجود ندارد. در چند سال گذشته ۱۷ یا ۱۸ هزار پرستار بازنشسته شده‌اند و براساس قانون هر یک نفری که بازنشسته می‌شود باید یک نفر مجوز استخدام جایگزین آن شود، اما تاکنون مجوزی نداده‌اند.

هاشمی تصریح کرد: بنابراین ما نمی‌توانیم کار را تعطیل کنیم و شاهد آسیب دیدن مردم باشیم. شما بخشی از اعتبارات و وسایل مورد نیاز بیمارستان‌ها را تهیه کردید و بخش دیگر کار را باید به ارتقای کیفیت خدمات تبدیل کنید. در زمینه نیروی انسانی اگر نیروی آماده دارید به کار گیرید و اگر نه خودتان نیرو را تربیت کنید و مشکل را حل کنید.

وزیر بهداشت به بحث اورژانس هوایی نیز اشاره و اظهار کرد: اورژانس هوایی توانست کمک حال مردم باشد و در بحث زایمان طبیعی کمک‌های بسیاری انجام داد.

وی در ادامه گفت: بخش عمده‌ای از اقدامات بیمارستان‌های ما کارهای تخصصی هست و در این راستا خواهش می‌کنم نیروهای طرحی، پزشکان و پیراپزشکان را احترام کنیم. گاهی پزشکان می‌گویند ما پشت درب اتاق رییس بیمارستان معطل می‌مانیم، باید توجه کنیم که اینها سرباز نیستند بلکه نیروهای تحصیلکرده کشور هستند. اگر شما با آنها خوش‌رفتاری نکنید روی کار آنها تاثیرگذاشته و در نتیجه به مردم آسیب می‌رساند. باید به کیفیت خدمات توجه کنیم که بخش عمده آن از طریق توجه به نیروی انسانی هست.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنانش به موضوع مرگ مادر و کودک در زمان زایمان اشاره و اظهار کرد: باید نسبت به مرگ مادر و کودک بسیار حساس باشیم. درست هست که در این زمینه نسبت به کشورهای افغانستان، عراق و… وضع خوبی داریم اما وضعیت ما با توجه به فرهنگ، سواد و سطح اقتصادی جامعه خوب نیست. باید برای هر مرگ مادر و نوزاد حساسیت به خرج بدهیم و از هیچ‌کسی که کوتاهی کرده نگذریم.

هاشمی با اشاره به حساسیت خود در این موضوع گفت: هر مورد مرگ مادر و نوزاد مستقیما به دفتر من گزارش می‌شود و آن را دنبال می‌کنم بنابراین اگر در این زمینه کسی کوتاهی کرد نباید از او گذشت و باید نسبت به این موضوع حساس بود، چراکه حساسیت رفتارسازی می‌کند و در آن زمان این موضوع به صورت یک رویه در می‌آید.

وزیر بهداشت در پایان گفت: امیدوارم در سال‌های بعد شاهد رشد فزآینده در ارتقای هتلینگ و نیروی انسانی باشیم.

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ – ۱۷:۵۸

وزیر بهداشت: نمی‌توان بیمه درمان را برای مستمری‌بگیران خرج کنیم

منبع : وبسایت پورتال۱

لطفا نظر خود را درباره وزیر بهداشت: نمی‌توان بیمه درمان را برای مستمری‌بگیران خرج کنیم با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا