واقعیت های حیرت آور و جالبی درباره فلامینگوها

واقعیت های حیرت آور و جالبی درباره فلامینگوها

واژه «فلامینگو» از واژه اسپانیایی و لاتین «فلامنکو» به معنی آتش گرفته شده و به رنگ روشن پر این پرندگان اشاره دارد.

طول بال فلامینگوها به یک تا ۱٫۵ متر می رسد.

حقایقی خواندنی درباره فلامینگوها
فلامینگوها یکی از شناخته شده ترین پرندگان جهانند. آنها به دلیل رنگ پرهایشان مشهورند. فلامینگوها در دریاچه های کم عمق، باتلاق های جنگل های حرا و جزایر شنی آفریقا، آسیا، اروپا و آمریکا زندگی می کنند. در این نوشته واقعیت های حیرت آور و جالبی درباره این پرندگان بیان می شود.

√ واژه «فلامینگو» از واژه اسپانیایی و لاتین «فلامنکو» به معنی آتش گرفته شده و به رنگ روشن پر این پرندگان اشاره دارد.

√ فلامینگوها پرندگانی آبی محسوب می شوند. آنها از نظر ژنتیکی نزدیک ترین خویشاوند مرغابی شانه به سر (grebes) هستند.

√ فقط شش گونه فلامینگو وجود دارد اما آنها در سراسر جهان از کارائیب و آمریکای جنوبی گرفته تا آفریقا، خاورمیانه و اروپا یافت می شوند.

√ طول بال فلامینگوها به یک تا ۱٫۵ متر می رسد.
√ فلامینگوها هنگام غذا نوش جان کردن نفس شان را نگه می دارند.
√ وقتی که فلامینگوها می خواهند استراحت کنند روی یک پا می ایستند.

√ فلامینگوها هنگام تغذیه منقارشان را چند ساعت در روز وارونه نگه می دارند. بنابراین می توانند غذایشان را هنگام شنا در آب فیلتر کنند.

در ادامه نوشته با  جوانی ها همراه باشید .

√ با این که فلامینگوها اغلب پرندگان آبی در نظر گرفته می شوند اما درواقع پرواز کنندگانی قوی و شناگرانی قوی که به ندرت شنا می کنند محسوب می شوند.
√ هنگامی که فلامینگوها در گله پرواز می کنند اوج سرعت آنها می تواند به ۵۶ کیلومتر در ساعت برسد.
√ منقار جوجه فلامینگوها کوچک و راست می باشد، اما پس از چند ماه شکل منحنی مشخصی پیدا می کند.

حقایقی در مورد فلامینگوها

حقایقی در مورد فلامینگوها

فلامینگوها هنگام تغذیه منقارشان را چند ساعت در روز وارونه نگه می دارند.

√ فلامینگوی بزرگ، بزرگ ترین گونه فلامینگو می باشد و قد آن می تواند به ۱٫۵ متر بالغ شود، اما وزن آن حداکثر به ۳٫۵ کیلوگرم می رسد. قد کوچک ترین فلامینگو ۹۰ سانتی متر می باشد.

√ طول عمر فلامینگوها در حیات وحش ۲۰-۳۰ سال می باشد، اما در اسارت تا ۵۰ سال و بیشتر هم ثبت شده می باشد.

√ فلامینگوها پرندگانی تک همسری هستند که هر سال تنها یک تخم می گذارند. در صورتی که تخم از دست برود و یا آسیب ببیند، آنها معمولاً تخم جایگزینی نمی گذارند.

√ جوجه های فلامینگوها به رنگ خاکستری یا سفید متولد میشوند و سه سال به طول می انجامد تا پرهای تزیینی شان به رنگ نارنجی، صورتی یا قرمز بالغ ها در آید.

√ فلامینگوهای والد جوجه هایشان را در ۵-۱۲ روز پس از خروج از تخم به طور انحصاری با شیر تغذیه می کنند. این ماده که پروتئین و چربی بالایی دارد مانند شیر پستانداران نیست اما یک ماده مغذی بسیار عالی برای تغذیه جوجه در حال رشد می باشد. جوجه فلامینگوها برای دریافت شیر منقارهایشان را به داخل دهان والدینشان می چسبانند.

√ رنگ صورتی، نارنجی و یا قرمز پرهای یک فلامینگو به خاطر رنگدانه کاروتنوئید موجود در غذایشان ایجاد می شود. رژیم غذایی فلامینگوها حاوی میگو، پلانکتون، جلبک و سخت پوستان می باشد.
√ طول پای یک فلامینگوی بزرگسال به ۷۵- ۱۲۵سانتی متر بالغ می شود که طول آن بیش از تمام بدنش می باشد.
√ زانوی خم شده به عقب پای یک فلامینگو در واقع مچ پای پرنده می باشد. زانوی واقعی فلامینگو خیلی به بدنش نزدیک می باشد و از میان پرهایش قابل دیدن نیست.

فلامینگوها ۱۵-۳۰ درصد از روز را صرف تمیز کردن پرهایشان می کنند

√ فلامینگوها، پرندگانی اجتماعی هستند که وقتی در گله های خیلی کوچکند فعالیتشان را خوب انجام نمی دهند. بنابراین یک گله معمولی از چند ده پرنده تشکیل شده. گله هایی حاوی یک میلیون فلامینگو و یا بیشتر نیز ثبت شده می باشد.

حقایقی در مورد فلامینگوها

حقایقی در مورد فلامینگوها

√ فلامینگوی آند بیشتر از همه گونه های فلامینگوی دیگر در معرض تهدید می باشد و برآوردها نشان می دهد فقط ۳۰،۰۰۰ تا از این پرندگان در حیات وحش باقی مانده اند.

√ در طول مهاجرت، آنها با سرعت بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت حرکت می کنند و فاصله ای به اندازه بیش از ۴۸۰ کیلومتر را می پیمایند تا به زیستگاه جدیدشان برسند.

√ بزرگ ترین تهدیدها برای فلامینگوها شامل شکارچیان و از دست رفتن زیستگاه ها می باشد. شکارچیان این پرندگان را برای پرهای تزئینی شان به طور غیر قانونی شکار می کنند. همچنین انسان ها فلامینگوها را شکار می کنند تا تخم هایشان را جمع آوری کنند و به عنوان غذا از آنها استفاده کنند و یا زبانشان را به عنوان گوشت مصرف کنند.

√ فلامینگوها ۱۵-۳۰ درصد از روز را صرف تمیز کردن پرهایشان می کنند: آنها روغن تولید شده در غده ویژه شان را با کمک منقارشان روی پرها پخش می کنند.
√ بچه فلامینگوها در لانه ساخته شده از گل از تخم بیرون می آیند.

√ هم پدر و هم مادر تخم را قبل از این که جوجه از آن بیرون بیاید گرم می کنند. چند روز پس از این که جوجه از تخم بیرون می آید والدین جوجه شان را با ماده ای شبیه به شیر که غنی از چربی و پروتئین می باشد تغذیه می کنند.

نوشته واقعیت های حیرت آور و جالبی درباره فلامینگوها اولین بار در جوانی ها پدیدار شد.

واقعیت های حیرت آور و جالبی درباره فلامینگوها

تهیه و گردآوری:پورتال ۱

لطفا نظرات خود را درباره واقعیت های حیرت آور و جالبی درباره فلامینگوها با ما در میان بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا