هر جشنواره‌ای باید محوریت داشته باشد و گرنه ….

مطالب جدید

هر جشنواره‌ای باید محوریت داشته باشد و گرنه ….

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه هر جشنواره‌ای باید محوریت داشته باشد و گرنه …. را ببینید.

واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: هر جشنواره‌ای باید محوریت داشته باشد و گرنه ….
آثار رسیده به جشنواره «فواد» با موضوع بی‌نظمی در آستانه داوری قرار گرفته‌اند.


به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جشنواره عکس «فواد» جشنواره‌ای است که به بهانه گرامیداشت همیشگی یاد یک استاد یعنی «فواد نجف‌زاده» هنرمند عکاس، فیلمبردار و مترجمی که در سال ۱۳۹۰ به علت سکته‌ای ناگهانی درگذشت، امسال در دور دوم خود به همت دانشجویان و اطرافیان این استاد برگزار می‌شود. مهدی وثوق‌نیا دبیری امسال این جشنواره را عهده‌دار شده است.

وی در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص محوریت این جشنواره گفت: ما در این دور سعی کردیم تا دید هنری و علمی را در جشنواره بگنجانیم و در همین راستا بیشتر دانشجویان و اساتید رشته عکاسی از شرکت‌کنندگان بودند.

وثوق‌نیا با اشاره به موضوع جشنواره اضافه کرد: «بی‌نظمی» موضوعی است که انتخاب شده و من فکر می‌کنم که این مضمون خوبی برای به تصویر کشیدن شرایط کنونی است که در اطرافمان شاهد آن هستیم. مثل موضوع دور قبل که ارتباط انسان با محیط پیرامون بود.

وی افزود: زمانی که این موضوع را انتخاب می‌کردم، می‌دانستم که نسبت به موضوع آزاد عکس‌های کمتری دریافت می‌کنیم؛ اما به لحاظ تجربه‌ای که کسب کردم فکر می‌کنم که باید این اتفاق یعنی تعیین موضوعی مشخص رخ دهد؛ چرا که هر جشنواره و نمایشگاهی باید محوریتی داشته باشد و اگر آزاد برگزار شود، کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های مشابه هم ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: موضوع «بی‌نظمی» نیز تنها مختص خود آدم‌ها و یک منظقه نیست؛ بلکه امروزه کل دنیا دچار عدم نظم شده و این عنوان بهانه‌ای است تا عکاس بتواند بی‌نظمی‌ها را به هر شکلی که می‌بیند، در قاب عکس به تصویر بکشد و این جشنواره به نوعی به بررسی واژه بی‌نظمی به واسطه نگاهی که هنرمند به اطراف دارد، می‌پردازد.

وثوق‌نیا اذعان داشت: ویژگی‌ دیگری که آثار دارند، عدم دستکاری آن‌ها با برنامه‌های مختلف است و هدف ما از این مساله این است که اصالت عکس‌ها حفظ شود و کارها بی‌هیچ ویرایشی گویای واقعیت پیرامون ما باشند.

دبیر جشنواره عکس «فواد» خاطرنشان کرد: تا کنون نزدیک به هزار عکس از ۷۰ عکاس به دست ما رسیده که این آمار قطعا تا پایان روز ۳۰ دی تغییر می‌کند و بیشتر می‌شود؛ چون معمولا در روز آخر حجم بالایی از دریافت‌ها را داریم. بعد از این روز بیشتر آثار داوری می‌شوند و در نهایت کارها در یک گالری که به احتمال زیاد نگارخانه جرجانی است، به نمایش گذاشته می‌شود.

۳۰ دی ۱۳۹۴ – ۱۰:۱۶

هر جشنواره‌ای باید محوریت داشته باشد و گرنه ….

منبع : سایت واضح

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا