هاوکینگ هشدار داد: تکنولوژی انسانها را فقیر می‌کند

هاوکینگ هشدار داد: تکنولوژی انسانها را فقیر می‌کند

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه هاوکینگ هشدار داد: تکنولوژی انسانها را فقیر می‌کند را ببینید.

هاوکینگ معتقد می باشد تکنولوژی تا حدودی عامل افزایش نابرابری درآمد شده‌می باشد. وی که در برنامه ویژه پرسش و پاسخ در وب‌وبسایت Reddit این سخنان را مطرح کرده معتقد می باشد درصورتی که ثروت ناشی از تکنولوژی تقسیم شود همه می‌توانند از زندگی لوکس و مجلل بهره ببرند، در غیر این صورت بیشتر مردم درصورتی که مالکان فناوری‌های مختلف علیه توزیع ثروت با یکدیگر لابی کنند، دچار فقر خواهند‌شد.

هاوکینگ معتقد می باشد روند توسعه فناوری درحال منحرف شدن به سوی گزینه دوم می باشد، زیرا درحال دامن زدن به نابرابری درآمدی در میان انسان‌ها می باشد و تمامی این فرایند ناشی از نوع توزیع دستاورد‌ها میان ثروتمندان و فقرا می باشد.

این سخنان هاوکینگ پورتال یک‌های شدیدی را از سوی فعالان تکنولوژی برانگیخته می باشد. مارک اندرسن کارآفرین و سخنگوی سیلیکون‌ولی در توئیتر نوشت هاوکینگ درحال بازگویی شعارهای قدیمی می باشد. کسانی که ادعا می‌کنند ماشین‌ها مشاغل را نابود می‌کنند در صد سال آینده احمق به نظر خواهند آمد، اما من اینگونه نخواهم‌بود.

بحث تقابل ثروت کلان کارآفرینان و کارمندان فناوری در برابر اقشار کم‌درآمد در سان‌فرانسیسکو مدت‌ها می باشد که به بحث جنجالی میان اقتصاد‌دانان تبدیل شده‌می باشد.

با این‌همه اکثریت متخصصان در این حوزه با هاوکینگ موافقند. دراینکه فناوری توانسته رشد اقتصاد آمریکا و دیگر کشورهای جهان را تضمین کند تردیدی وجود ندارد و ممکن است به همین دلیل باشد که بسیاری از کشورها در تلاشند نسخه‌ای دیگر از سیلیکون‌ولی را برای خود ایجاد کنند.

اما باوجود رشد روزافزون این پدیده، تعداد افرادی که در آن مشارکت دارند کاهش پیدا می‌کند. اریک برینجلفسن استاد مدرسه مدیریت اسلون در MIT نیز معتقد می باشد تکنولوژی اصلی‌ترین عامل افزایش نابرابری درآمد در میان انسان‌ها می باشد. مشکل اصلی اینجاست که تکنولوژی جایگزین بسیاری از کارگران مشاغل فیزیکی با درآمد بالا شده‌می باشد و این افراد اکنون برای گذران زندگی به فروشندگی و مشاغل اینچنینی که از درآمد کمتر برخوردار می باشد رو آورده‌اند.

از این رو نظر اندرسن درباره اینکه افراد بیکار نمی‌شوند درست می باشد، اما پرسش اینجاست که درآمد آنها چقدر خواهد‌بود؟ میانگین درآمد در آمریکا نسبت به سال ۱۹۹۵ که آغاز شکوفایی عصر تکنولوژی بود عوض چندانی نکرده‌می باشد. اما سردمداران این تکنولوژی‌ها درآمد‌های بسیار بالایی از محل سرمایه‌گذاری‌ها و پرداخت‌هایشان دارند .

رقابت شدیدی میان مهندسان و کارگران ماهر درگرفته‌می باشد و این رقابت می‌تواند شکاف پرداخت میان افراد دارای مدرک دانشگاهی با افراد بدون مدرک دانشگاهی را توضیح دهد. کارگرانی که دارای مدرک دانشگاه هستند در طول عمر خود نسبت به افراد دیپلمه یک میلیون دلار بیشتر درآمد دارند.

۵۴۵۴

نوشته شده توسط : kotoleha در موضوع : تکنولوژی

با فالو کردن ما در پیچ اینستاگرام و دیگر شبکه های مجازی، از جوایز و قرعه کشی های ما که فقط از طریق شبکه های اجتماعی اعلام میشود مطلع شوید.

http://www.khabaronline.ir/detail/467770

The post هاوکینگ هشدار داد: تکنولوژی انسانها را فقیر می‌کند appeared first on کوتوله ها|عکس،بازیگران،مدل مانتو جدید، فال روزانه ، فال حافظ.

هاوکینگ هشدار داد: تکنولوژی انسانها را فقیر می‌کند

لطفا نظر خود را درباره هاوکینگ هشدار داد: تکنولوژی انسانها را فقیر می‌کند با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا