نظر وزیر بهداشت درباره عقیم‌سازی خواهران

نظر وزیر بهداشت درباره عقیم‌سازی خواهران

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه نظر وزیر بهداشت درباره عقیم‌سازی خواهران را ببینید.

پورتال یک آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: نظر وزیر بهداشت درباره عقیم‌سازی خواهران
وزیر بهداشت در پورتال یک به برخی مباحث مطرح شده مبنی بر عقیم‌سازی خواهران دچار آسیب‌های اجتماعی جهت پیشگیری از تولد نوزادان مبتلا به بیماری‌هایی نظیر ایدز و … گفت: ما لازم هست در این زمینه دنبال راه چاره باشیم و به علت‌ها بپردازیم. در زمینه افرادی که سلامت‌شان در معرض خطر هست، قانون داریم و بر اساس آن پیش می‌رویم.
به گزارش نامه نیوز،سید حسن هاشمی در حاشیه برگزاری نشست مشترک معاونت امور خواهران ریاست جمهوری با وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره خواهران دچار آسیب‌های اجتماعی و مباحثی مبنی بر عقیم‌سازی این افراد اظهار کرد: یکی از پیشنهاد‌های داده شده، معرفی آنها در جهت عقیم سازی هست، اما تا مجوز شرعی نداشته باشیم این کار را نخواهیم کرد.

به گزارش ایسنا وی افزود: در حال حاضر تلاش می‌کنیم در جهت آموزش، ‌تامین شغل و مراقبت این دسته از خواهران گام برداریم. در مجموع همواره بر اساس دستور شارع مقدس و قانون عمل خواهیم کرد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره ارایه خدمات سلامت روان به بازماندگان فاجعه منا، گفت: بازماندگان حج نیاز به مراقبت دارند و دولت در زمینه ارائه این کمک‌ها به بازماندگان حج اعلام آمادگی می‌کند. وزارت بهداشت آماده هست همه نوع خدمات را در این جهت در اختیار سازمان حج و زیارت قرار دهد.

هاشمی افزود: ممکن هست بازماندگان حج ممکن هست دچار پرخاشگری شوند و سپس فاجعه پیش آمده را بپذیرند، اما ممکن هست این پذیرش با افسردگی همراه باشد؛ بنابراین نیاز به مشاوره روانشناختی دارند.

هاشمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: در زمینه ارائه خدمات به بانوان در حوزه سلامت تفاوتی میان خواهران و مردان نیست و در زمینه تکریم بیشتر بانوان پیشنهاد راه اندازی بیمارستان جامع خدمات بانوان داده شده هست. این کار هم بار معنوی دارد و هم برای سرمایه گذاران سود اقتصادی در پی دارد.

وی اضافه کرد: در برخی از استان‌های کشور همه نوع متخصص و فوق تخصص خواهران وجود دارد و ما می‌توانیم بیمارستان‌های جامع خدمات بانوان را برای آنها دایر کنیم. این بیمارستان‌ها در نقاط مختلف دنیا از جمله آمریکا، آسیا و اروپا وجود دارد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه لازم هست حتی برای مردان نیز بیمارستان‌هایی دایر شود،‌ گفت: برای احداث چنین بیمارستان‌هایی دولت در جهت ارائه تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی کمک خواهد کرد.

هاشمی در پاسخ به سوالی درباره خواهران دچار آسیب‌های اجتماعی و مباحث مطرح شده مبنی بر عقیم‌سازی این افراد جهت پیشگیری از تولد نوزادان مبتلا به بیماری‌هایی نظیر ایدز و … اظهار کرد: یکی از پیشنهاد‌های داده شده معرفی آنها در جهت عقیم سازی هست، اما تا مجوز شرعی نداشته باشیم این کار را نخواهیم کرد. در حال حاضر تلاش می‌کنیم در جهت آموزش، ‌تامین شغل و مراقبت این دسته از خواهران گام برداریم.

وی تاکید کرد: ما لازم هست در این زمینه دنبال راه چاره باشیم و به علت‌ها بپردازیم. البته همواره بر اساس دستور شارع مقدس و قانون عمل خواهیم کرد. ما در زمینه افرادی که سلامت‌شان در معرض خطر هست، قانون داریم و بر اساس آن پیش می‌رویم.

وزیر بهداشت درباره برنامه غربالگری بیماری‌های غیرواگیر خواهران اظهار کرد: بیماری‌های غیرواگیر معمولا در بین خواهران و مردان مشترک هست که یکی از آنها دیابت هست. در بخش‌هایی که پزشکان خانواده فعال هستند، غربالگری انجام می‌شود. به صورت استانی نیز چنین برنامه‌هایی در حال اجراست و چند برنامه کشوری را روی کاغذ داریم ولی عملیاتی کردن آنها منوط به حمایت مالی و پرسنلی هست.

منبع: ایسنا

۲۱ مهر ۱۳۹۴ – ۱۷:۳۰

نظر وزیر بهداشت درباره عقیم‌سازی خواهران

منبع : وبسایت پورتال یک

لطفا نظر خود را درباره نظر وزیر بهداشت درباره عقیم‌سازی خواهران با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا