نشست فوق العاده شورای وزیران اکو به ریاست ایران

نشست فوق العاده شورای وزیران اکو به ریاست ایران

share

 refresh


پورتال۱ آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: نشست فوق العاده شورای وزیران اکو به ریاست ایران

پیش نویس سند چشم انداز فعالیت های سازمان اکو برای سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۵ در نشست فوق العاده شورای وزیران اکو، مطرح و بررسی شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، نشست فوق العاده شورای وزیران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) روز جمعه و در حاشیه هفتادمین اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، برگزار شد.
برابر این گزارش، ریاست این نشست را محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان بر عهده داشت. در این نشست که وزرای خارجه و نمایندگان عالیرتبه کشورهای عضو اکو حضور داشتند، پس از سخنرانی افتتاحیه وزیر امور خارجه کشورمان و نمایندگان سایر کشورهای عضو، دبیرکل اکو، گزارشی از فعالیت های اخیر این سازمان و پیشرفت های حاصله در زمینه‌های تجارت و سرمایه گذاری، حمل و نقل و ارتباطات، کشاورزی، انرژی و محیط زیست ارائه کرد.
پیش نویس سند چشم انداز، فعالیت های سازمان همکاری اقتصادی برای سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۵ نیز در این نشست مطرح شد و وزیران خارجه کشورهای عضو در این باره تبادل نظر کردند.
شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اقتصادی در ادامه نشست فوق العاده امروز خود اسناد و گزارش های اجلاس های متعدد این سازمان در سال گذشته از جمله نشست‌های شورای نمایندگان دائم اکو، اجلاس شورای برنامه ریزی اکو، سایر نشست های موضوعی وزرای این سازمان و تصویب اسناد مالی و بودجه اکو را تصویب کرد.
تبادل نظر درباره وضعیت جاری سازمان اکو، مسائل مالی و اصلاحات مورد نیاز در زمینه‌های اداری و مقررات و بودجه، از دیگر محورهاى نشست شورای وزیران بود که تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شد تا این تشکل منطقه‌ای را به یک سازمان پویاتر و کارآمدتر تبدیل کند.
نمایندگان کشورهای عضو اکو در سخنان پایانی خود، تعهد خویش را برای ارتقای همکاری‌های منطقه‌ای در سازمان همکاری اقتصادی، مورد تاکید مجدد قرار دادند.
دانلود    
اکو سازمان همکاری اقتصادی منطقه‌ای با عضویت ۱۰ کشور ایران، ترکیه، آذربایجان،، قزاقستان، قرقیزستان، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان هست.
شورای وزیران اکو نیز، بالاترین نهاد تصمیم گیری این سازمان هست که هر سال به طور چرخشی در یکی از کشورهای عضو تشکیل جلسه می‌دهد.
دانلود     *در حاشیه نشست های هفتادمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل، وزیران خارجه ایران و آمریکا در نیویورک دیدار کردند. این دیدار بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.   *وزیر امور خارجه، همچنین با دبیرکل اتحادیه عرب هم دیدار و گفتگو کرد. در دیدار محمدجواد ظریف با نبیل العربی، درباره روابط ایران با کشورهای عرب به ویژه در شرایط پس از برجام گفتگو شد. در این دیدار همچنین بر اولویت همکاری میان کشورهای منطقه، در حل بحران های منطقه خاورمیانه، به ویژه در سوریه و یمن تاکید شد.

لینک را کپی کنید

لینک را کپی کنید

شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ – ۰۸:۳۹

این صفحه را در گوگل شاخص کنید



[ارسال شده از: شبکه خبر]

[تعداد بازديد از اين مطالب: ۱]

نشست فوق العاده شورای وزیران اکو به ریاست ایران

تهیه و گردآوری : پورتال ۱

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا