نسل جدید هواپیماهای بوئینگ با سبکترین فلز جهان

نسل جدید هواپیماهای بوئینگ با سبکترین فلز جهان

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه نسل جدید هواپیماهای بوئینگ با سبکترین فلز جهان را ببینید.

پورتال یک آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
نسل جدید هواپیماهای بوئینگ با سبکترین فلز جهان
نسل جدید هواپیماهای بوئینگ با سبکترین فلز جهان شرکت هواپیمایی بوئینگ اخیرا ویدیویی را از سبکترین فلز جهان منتشر کرده که ۹۹٫۹۹ درصد هواست.

به گزارش فرهنگ نیوز ،«ریزتورینه» (Microlattice) یک ساختار پلیمری سلول باز سه‌بعدی می باشد که از لوله‌های فلزی کوچک توخالی ساخته شده و نشانگر یک الگوی مورب ضربدری با فضاهای باز بسیار کوچک می باشد.
 
فیلم جدید بوئینگ، نمونه جالبی از عملکرد احتمالی این ماده را به نمایش می‌گذارد که برای مثال می‌توان از آن به عنوان اجزای ساختاری جدید در صنعت هوافضا استفاده کرد. ریزتورینه می‌تواند تا میزان زیادی در وزن صرفه‌جویی کرده و هواپیماهای با بهره‌وری سوخت بالا را ارائه کند.
 
نمونه دیگری از عملکرد بالقوه این ماده که توسط سوفیا یانگ از آزمایشگاههای HRL ارائه شده، شامل چالش افتادن تخم‌مرغ بود: اگر تخم‌مرغ را در ریزتورینه بپیچید و آن را از طبقه بیست و پنجم به پائین پرتاب کنید، می‌توانید مطمئن باشد که سالم به زمین می‌رسد زیرا این ماده، نیرویی را که تخم‌مرغ احساس می‌کند، جذب کرده و آن را دست‌نخورده باقی می‌گذارد.
 
ریزتورینه ابتدا در سال ۲۰۱۱ توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا در ایروین، آزمایشگاههای HRL و موسسه فناوری کالیفرنیا ابداع شد و دانشمندان آن را ۱۰۰ برابر سبکتر از یونولیت اعلام کرده‌اند.
 
دکتر توبیاس شادلر، مولف ارشد این تحقیق اظهار کرد: حقه ساخت این ماده، ایجاد شبکه‌ای توری از لوله‌های توخالی بهم متصل با دیواره‌ای با نازکی ۱۰۰۰ برابر نازکتر از موی انسان می باشد.
 
سایر مواد فوق سبکی که ممکن می باشد به ذهن بیایند، آئروژل‌ها و فوم‌های فلزی هستند که دارای ساختار سلولی تصادفی بوده، از این رو از نیرو و جذب انرژی کمتری برخوردارند.

منبع: ایسنا

۹۴/۷/۲۰ – ۱۴:۳۶ – ۲۰۱۵-۱۰-۱۲ ۱۴:۳۶:۳۷

نسل جدید هواپیماهای بوئینگ با سبکترین فلز جهان

منبع : پورتال پورتال یک

لطفا نظر خود را درباره نسل جدید هواپیماهای بوئینگ با سبکترین فلز جهان با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا