نرم خبر، اطلاع رسانی با چاشنی احساس
- بهدست:
- دستهبندی: مطالب جدید
نرم خبر، اطلاع رسانی با چاشنی احساس
پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه نرم خبر، اطلاع رسانی با چاشنی احساس را ببینید.
رسانه های کشور ما نیز در امتداد این موج رسانه ای به نرم خبر توجه کرده اند که از بارزترین آنها می توان به بخش تفریحی ۲۰ و ۳۰ اشاره کرد. آنچه از ظاهر نرم خبرها برداشت می شود این هست که عمدتا با لحن صمیمانه تر و محاوره ای ارائه می شوند. ارائه نرم خبرها به عهده گویندگان خبر نیست، بلکه افرادی آشنا به زبان بدن این بخش های تفریحی را اجرا می کنند. در این خبرها از زاویه ای متفاوت به اخبار رسمی و جدی دیدن شده و معمولا کنایه، انتقاد، طنز یا نکته ای چاشنی خبرها می شود.
نرم خبر، فراتر از خبر
حسین سفاری، مدیرکل اخبار داخلی خبرگزاری صدا و سیما کارکردهای متفاوتی برای نرم خبر قائل هست: نرم خبر می تواند احساس بهتری برای مخاطب ایجاد کند و چنانچه در فاصله چند سخت خبر یا خبر جدی و رسمی پخش شود، حکم زنگ تفریح را خواهد داشت و اگر در انتهای اخبار قرار بگیرد، حسن ختام بخش های تفریحی محسوب می شود. کارکرد دیگر نرم خبرها، ایجاد لطافت و نرمی به کمک خلاقیت های ادبی و بصری هست. این خبرها عمدتا از ادبیات ویژه ای برخوردارند و در نگارش آنها ذوق به خرج داده می شود و در نتیجه تاثیر بیشتری بر ذهن مخاطب دارد. سومین … [ تماشا متن کامل خبر در جام جم آنلاین ]
شنبه ، ۱۸مهر۱۳۹۴
[تماشا متن کامل خبر]
نرم خبر، اطلاع رسانی با چاشنی احساس
منبع : پورتال پورتال یک
لطفا نظر خود را درباره نرم خبر، اطلاع رسانی با چاشنی احساس با ما در میان بگذارید.
بدون دیدگاه