میزان اقساط وام ۲۵ میلیونی خودرو

میزان اقساط وام ۲۵ میلیونی خودرو

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه میزان اقساط وام ۲۵ میلیونی خودرو را ببینید.

میزان اقساط وام 25 میلیونی خودرو

میزان اقساط وام ۲۵ میلیونی خودرو

در حالی هنوز جزئیات کاملی از سیاست اعتباری بانک مرکزی برای تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی خرید خودرو اعلام نشده هست که برآوردی از میزان اقساط و سود احتمالی پرداختی برای این وام حاکی از الزام دریافت کننده تسهیلات به بازپرداخت حدود دو برابری رقم دریافتی هست.

در شرایطی به نظر می رسد که وام ۲۵ میلیون تومانی که اخیرا رییس کل بانک مرکزی از آن به عنوان شرایط خاص برای خرید خودرو یاد کرده از نیمه دوم آبانماه برای فروش اقساطی در اختیار متقاضیان قرار گیرد که در مجموع با طول دوره و سود تعیین شده برای بازپرداخت، خریدار باید بیش از ۴۰ میلیون تومان بابت دریافت این تسهیلات پرداخت کند.

آنطور که سیف عنوان کرده این تسهیلات تا ۸۰ درصد و حداکثر تا ۲۵ میلیون تومان قیمت خودرو را تامین کرده و با دوره هفت ساله پرداخت می شود.

اما موضوع اصلی به میزان سود برای بازپرداخت تسهیلات بر می گردد. طبق گفته رییس کل بانک مرکزی شرایط سود وام ۲۵ میلیون تومانی به گونه‌ای هست که نرخ مورد نظر ۱۶ درصد هست که از طریق نمایندگی‌های مجاز شرکتهای خودروساز اجرا می شود که اسناد ناشی از فروش توسط شرکت خودروساز با نرخ ۱۶ درصد تنزیل و خریداری می شود بانک مرکزی هم منابع لازم برای این تسهیلات را با نرخ ۱۴ درصد تامین می‌کند.

بنابر این اگر در نهایت وام ۲۵ میلیون تومانی با سود ۱۶ درصد در اختیار خریدار قرار گیرد ، وی باید در یک دوره هفت ساله هر ماه با پرداخت حدود ۴۹۵ هزار تومان قسط، تسهیلات دریافتی را برگرداند. در عین حال که وام ۲۵ میلیون تومانی در پایان دوره با مجموع ۴۱٫۷ میلیون تومان تسویه می شود. بر این اساس برای تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی باید حدود ۱۷ میلیون تومان سود پرداخت شود.

ولی در سوی دیگر سود تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی این احتمال هر چند ضعیف نیز مطرح هست که اگر سود ارائه شده به خودرو ساز ۱۶درصد بود و قرار باشد که در نهایت تسهیلات با نرخ ۲۱ درصد یعنی سود عقود مبادله ای به مشتری پرداخت شود آنگاه در یک دوره هفت ساله ، خریدار باید ماهانه ۵۷۰ هزار تومان قسط پرداخت کند.این در حالی هست که با سود ۲۱ درصد، وام ۲۵ میلیون تومانی با مجموع حدود ۴۸ میلیون تومان بازپرداخت خواهد شد. از این رو خریدار باید در ازای ۲۵ میلیون تومان وام ۱۸ میلیون تومان سود برگرداند.

در عین حال که طبق مصوبه اردیبهشت ماه امسال باید وام ۱۵ میلیون تومانی فعلی خودرو با سود ۲۱ درصد و مدت بازپرداخت سه ساله در بانک‌ها ارائه شود که البته بررسی‌ها نشان می‌دهد این تسهیلات در تعداد کمی از بانکها و اغلب با سود ۲۷ درصد قابل پرداخت هست.
  اخبار اقتصادی  –  ایسنا 

The post میزان اقساط وام ۲۵ میلیونی خودرو appeared first on جذاب.

میزان اقساط وام ۲۵ میلیونی خودرو

لطفا نظر خود را درباره میزان اقساط وام ۲۵ میلیونی خودرو با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا