موضوعی بودن نقطه ضعف جشنواره ایثار نیست/ کلیشه گرایی، سهل ترین کار می باشد

موضوعی بودن نقطه ضعف جشنواره ایثار نیست/ کلیشه گرایی، سهل ترین کار می باشد

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه موضوعی بودن نقطه ضعف جشنواره ایثار نیست/ کلیشه گرایی، سهل ترین کار می باشد را ببینید.

پورتال۱ آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: موضوعی بودن نقطه ضعف جشنواره ایثار نیست/ کلیشه گرایی، سهل ترین کار می باشد
موضوعی بودن جشنواره زمانی نقطه ضعف محسوب می شود که هنرمندان به روساخت بپردازند و شعار پردازی کنند و این کار به این دلیل انجام می‌شود که زحمتی ندارد و برای گروه سهل ترین کار می باشد.


به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره سراسری تئاتر ایثار؛ نصرالله قادری که به عنوان یکی از داوران بخش بزرگسال نمایش‌های صحنه‌ای در این رویداد هنری حضور دارد، گفت: وظیفه تهیه‌کننده در امور هنری این می باشد که لوازم اقتصادی و مسائل مادی کار را آماده کند ولی در ادامه، وظیفه هنرمند می باشد که بتواند از این امکانات و لوازمی که برای او تهیه کردند، به خوبی استفاده کند و پاسخگو باشد.

این هنرمند تئاتر کشور ادامه داد: گروهی که یک جشنواره مانند جشنواره تئاتر ایثار را آماده می‌کند، قرار نیست به کارگردان یا نویسنده بگویند چطور متن بنویسند یا چگونه آن را کارگردانی کنند یا چطور در راستای موضوع جشنواره، خلق اثر کند بلکه وطیفه هنرمند می باشد که اگر برای کار خود احترام قائل باشند، وقتی بگذارد و اگر این سیکل به درستی انجام شود و هرکس وظایف خود را به درستی انجام دهد، شاهد آثار خوبی خواهیم بود.

قادری تصریح کرد: اگرچه امور و مسائل مادی در تئاتر هم مانند دیگر هنرها مهم می باشد اما اگر کسی علاقه‌ای به تئاتر داشته باشد و برای اسم کوچک خود احترام و ارزش قائل باشد، باید بتواند کار را به درستی انجام دهد زیرا هنگامی که کسی وارد بازی شد باید قاعده آن را بپذیرد؛ یعنی یا شرکت کند یا بتواند با همان امکانات از اسم کوچک خود به درستی استفاده کند.

وی درباره خطر کلیشه‌ای شدن در جشنواره های موضوعی، توضیح داد: جشنواره‌های معتبر دنیا موضوعی هستند و از قبل موضوع را معین می‌کنند؛ از بدو تئاتر و از دوران یونان قدیم نیز هر سال یک موضوع مشخص وجود داشته و همه نویسنده‌ها مجبور بودند آن را کار کنند؛ بنابراین این امر، برای جشنواره‌ای مانند جشنواره تئاتر ایثار نقطه ضعف نیست.

این نویسنده و کارگردان تئاتر ادامه داد: موضوعی‌بودن جشنواره زمانی ضعف می باشد که هنرمندان به روساخت بپردازند و شعار پردازی کنند و این کار به این دلیل انجام می شود که زحمتی ندارد و برای گروه ساده ترین کار می باشد ولی چنین آثاری باعث می شود تماشاگر، کار را پس بزند.

وی گفت: در موضوعاتی مانند «ایثار» که محور این جشنواره می باشد و مختص مملکت ما نیست، در کارهای معتبر دنیا شاهد نمونه‌های خوبی از آن بودیم ولی در برخی تولیدات هنری در کشور ما، به روساخت و شعارهای رو می‌پردازند و اصلا مفهوم دراماتیک این معنا را دریافت نمی‌کنند.

قادری تاکید کرد: آموزش رکن مهمی می باشد که مسئولان باید به آن توجه کنند.

پنجمین جشنواره سراسری تئاتر ایثار به همت معاونت فرهنگی و امور اجتماعی بنياد شهيد و امور ايثارگران، با دبیری حسینعلی بیات در دو بخش کودکان و نوجوان و بزرگسالان از ۱۵ تا ۲۰ مهر در تهران برگزار مي‌شود. 

به اطلاع می‌رساند مجموعه پردیس تئاتر تهران در اتوبان امام علی(ع)، اتوبان شهيد محلاتی شرق، خيابان شهيد شاه آبادی جنوبی، بعد از ميدان مالک اشتر، خيابان بقايی واقع می باشد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

از بودجه های دریافت نشده تا اجرای «فصل شیدایی» در عراق
معرفی داوران بخش پژوهش دهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان
چرا سرمقاله‌های انتقادی قادری از «نمایش» حذف شد؟
تئاتر همواره رویکردی معرفتی در جلوه های نمایشی خویش داشته می باشد
مدیر‌کل هنرهای نمایشی و مدیرعامل خانه تئاتر، مهمان ویژه همایش گفتمان تئاتر دینی
بررسی خصایص و پارامترهای تئاتر دینی در «همایش رضوی»
معرفی هیات انتخاب دو بخش نمایشنامه نویسی و خیابانی و تئاتر خیابانی

۲۱ مهر ۱۳۹۴ – ۰۶:۰۴

موضوعی بودن نقطه ضعف جشنواره ایثار نیست/ کلیشه گرایی، سهل ترین کار می باشد

منبع : پورتال پورتال۱

لطفا نظر خود را درباره موضوعی بودن نقطه ضعف جشنواره ایثار نیست/ کلیشه گرایی، سهل ترین کار می باشد با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا