مهم ترین شهرهای دنیا

مهم ترین شهرهای دنیا

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه مهم ترین شهرهای دنیا را ببینید.

وبسایت اجتماعی پورتال ۱: هرهای جدید معمولاً با هدف جلوگیری از گسترش بی رویه شهرهای بزرگ و جذب سرریز جمعیت آنها و نیز جلب مهاجرین احتمالی تأسیس می شوند.در این مطالب با ده مورد از مهم ترین شهرهای جدید جهان آشنا میشویم.
۱- اینچئون، کره جنوبی

مهم ترین شهرهای جدید دنیا

این منظقه تنها چند کیلومتر با مرزهای کشور کره جنوبی فاصله دارد و با جمعیت سه میلیون نفر، سومین منظقه بزرگ این کشور به شمار می رود. در سال ۱۹۹۴، دولت مردان آینده نگر این کشور در اقدامی شجاعانه تصمیم گرفتند با خشک کردن دریا و امتداد منظقه از سمت ساحل، بزرگ ترین منظقه صنعتی دنیا را احداث کنند. تکمیل این منظقه تا سال ۲۰۲۰ طول خواهدکشید.


۲- ملک عبدالله، عربستان سعودی

مهم ترین شهرهای جدید دنیا

نه تنها ۵۰ سال پیش، بلکه حتی امروز هم این منظقه به سختی وجود دارد. پادشاه عربستان، رویایی باشکوه برای ساخت شهری متعلق به آینده در کرانه دریای سرخ دارد. دقیقا مشخص نیست چندنفر هم اکنون در این منظقه زندگی می کنند؛ اما بودجه ساخت این منظقه دو میلیون نفری، حدود ۱۰۰میلیارد دلار تخمین زده شده می باشد.


۳- ایکالوت؛ کانادا

مهم ترین شهرهای جدید دنیا

در سال ۱۹۷۱، خلیج فروبیشر با ۲۰۰۰ نفر جمعیت، رسما به عنوان مستعمره مسکونی قلمرو نورث وسترن کانادا اعلام شد. اما بومیان اینوئیت که قلمرو خود را می خواستند. در سال ۱۹۹۹ تحت عنوان قلمرو نوناووت از این قلمرو مستقل شدند.

دو سال بعد، ایکالوت رسما به عنوان یک منظقه و مرکز این قلمرو برگزیده شد. با وجود جمعیت اندک، ایکالوت بر قلمرویی۲ میلیون کیلومتر مربعی حکومت می کند که از کل ایالت آلاسکا آمریکا نیز بزرگتر می باشد.


۴- ساندوپینگ؛ چین

مهم ترین شهرهای جدید دنیا

تا سال ۱۹۸۴، مناطق اطراف ساندوپینگ تحت عنوان روستای هوانگ نیوپو شناخته می شدند. دولت چین این منظقه را برای اقامت ۴۰ هزار کارگری احداث کرد که در ساخت سد سه گلوگاه (THREE GORGES)، بزرگ ترین نیروگاه برق جهان، مشغول بودند. با توجه به حضور منظقه ۳۰ میلیون نفری چونگ کینگ در چند کیلومتری قسمت، دولت چین رسما منظقه جدیدی را برای ساخت این سد احداث کرد.


۵- پوتراجایا؛ مالزی

مهم ترین شهرهای جدید دنیا

با جمعیتی بالغ بر ۱٫۵ میلیون نفر، کوالالامپور پایتخت رسمی مالزی به شمار می رود. اما به دلیل ازدحام بیش از حد جمعیت، دولتمردان مالزیایی احساس نیاز کردند که باید شهری جداگانه به عنوان مرکز اداری کشور داشته باشند. منظقه جدید «پوتراجایا» در سال ۱۹۹۵ و در فاصله حدود ۱۵ دقیقه ای از کوالالامپور ساخته شد، که اکنون حدود ۶۵ هزار نفر جمعیت دارد.


۶- آستانه؛ قزاقستان

مهم ترین شهرهای جدید دنیا

پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱، قزاقستان از خاکستر آن برخاست. به لطف درآمد نفت، تنها چهار سال طول کشید تا دولتمردان این کشور تصمیم بگیرند از کلانشهر «آلماتی» به منظقه تاریخی «سلینوگراد» کوچ کنند؛ شهری که اکنون «آستانه» نامیده می شود. از زمانی که آستانه به پایتختی قزاقستان برگزیده شد، جمعیت آن از ۲۵۰ هزار نفر به ۷۰۰ هزار نفر افزایش و چشم انداز خاکستری دل مرده منظقه به کلانشهری مدرن عوض یافت.


۷-آبوجا؛ نیجریه

مهم ترین شهرهای جدید دنیا

کشور نیجریه در سال ۱۹۶۰ از انگلستان استقلال یافت و طی دهه پس از آن، جنگ داخلی این کشور را به ستوه آورد. در دهه ۱۹۷۰، مردم نیجریه به این نتیجه رسیدند که کشور به پایتخت جدیدی نیاز دارد که از هرگونه تاریخچه خونریزی پاک باشد. به این ترتیب، ساخت «آبوجا» به عنوان پایتخت جدید آغاز و در سال ۱۹۹۱ تکمیل شد. طی ۲۰ سال، جمعیت این منظقه به حدود یک میلیون نفر رسیده می باشد.


۸-دوحه؛ قطر

مهم ترین شهرهای جدید دنیا

پس از استقلال قطر از انگلستان در سال ۱۹۷۱، درآمد عظیم نفت و گاز هرگونه بلندپروازی را برای دولتمردان این کشور امکان پذیر کرد. دوحه در سال ۱۹۶۳ نخستین شهرداری خود را تاسیس کرد و از آن زمان تاکنون، با رشدی خیره کننده جمعیتش به یک میلیون نفر رسیده می باشد.


۹-بمبئی نو؛ هندوستان

مهم ترین شهرهای جدید دنیا

رشد بی رویه منظقه بمبئی باعث شد در سال ۱۹۷۲، جمعیت آن به ۱۲ میلیون نفر برسد و عملا دیگر فضایی برای توسعه فیزیکی باقی نماند. به همین دلیل، بمبئی نو (NAVIMUMBA) به عنوان بزرگ ترین منظقه برنامه ریزی شده جهان و در کنار کلانشهر بمبئی توسعه یافت. طی مدت ۴۰ سال و با هدف تمرکززدایی از بمبئی، جمعیت منظقه به طور نمایی افزایش یافت و هم اکنون سکونتگاه حدود ۲ میلیون نفر می باشد.


۱۰-دوبی؛ امارات متحده عربی

مهم ترین شهرهای جدید دنیا

همانند قطر، دوبی نیز در سال ۱۹۷۱ از انگلستان استقلال یافت و با شش امیرنشین دیگر، کشور امارات متحده عربی را شکل دادند. کشف نفت در قسمت و درآمد سرشار آن، چشم انداز جغرافیایی قسمت را به کلی دگرگون کرد. تنها طی ۴۰ سال، جمعیت منظقه از چند هزار نفر به بیش از ۱٫۵ میلیون نفر رسید. طی ۱۵ سال گذشته، با ساخت جزایر مصنوعی و استحصال زمین از دریا، رشد منظقه به طور پیوسته ادامه داشته می باشد.

مهم ترین شهرهای دنیا

لطفا نظر خود را درباره مهم ترین شهرهای دنیا با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا