«منال و مه لوچگ» جشنواره ای برای تقویت ادبیات کردی با گویش های لکی، لری ،سورانی و کلهری

«منال و مه لوچگ» جشنواره ای برای تقویت ادبیات کردی با گویش های لکی، لری ،سورانی و کلهری

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه «منال و مه لوچگ» جشنواره ای برای تقویت ادبیات کردی با گویش های لکی، لری ،سورانی و کلهری را ببینید.

پورتال۱ آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:

«منال و مه لوچگ» جشنواره ای برای تقویت ادبیات کردی با گویش های لکی، لری ،سورانی و کلهری استان‌ها > ایلام – دومین جشنواره فرهنگی و ادبی «منال و مه لوچگ» که با محوریت ادبیات کردی مناطق غرب کشور می باشد امروز چهارشنبه به کار خود پایان می دهد.

به گزارش کردپرس این جشنواره که از روز سه شنبه تا امروز ادامه دارد به میزبانی ایوان با حضور هنرمندانی از استانهای کردنشین ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان، همدان و آذربایجان غربی برگزار می شود.
این جشنواره با هدف حفظ، ثبت و ضبط اشعار و لالایی های کردی، توجه به ادبیات کودکانه و استقلال آن از شعر بزرگسال و تبادل افکار و آرای شاعران این مناطق و همچنین تقویت ادبیات کردیبرگزار می شود.
ارسال بیش از ۳۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره «منال و مه لوچگ»
جشنواره جشنواره فرهنگی و ادبی «منال و مه لوچگ» سال گذشته برای اولین بار و با میزبانی شهرستان ایوان با کیفیت بسیار مطلوب برگزار گردید و همین موضوع باعث شد امسال نیز برای دومین بار برگزار شود.
در همین ارتباط معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایوان از ارسال بیش از ۳۰۰ اثر از ۹۰ شاعر قسمت غرب کشور به دبیرخانه دومین جشنواره قسمت ای شعر کردی کودک و نوجوان، منال و ملوچگ خبر داد.
عمران خودآموز بیان داشت:این آثاراز هنرمندان شاعر شش استان ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان، همدان و آذربایجان غربی که دارای اشتراک های زبانی و فرهنگی هستند به دبیرخانه جشنواره در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایوان ارسال شده می باشد.
تقویت ادبیات کردی با گویش های کردی، لری و لکی از اهداف اصلی جشنواره
عمران خودآموز با بیان اینکه این جشنواره برای دومین سال پیاپی همزمان با هفته ملی کودک ۱۴ و ۱۵ مهر به میزبانی شهرستان ایوان برگزار می شود تصریح کرد: پراکندگی گویش های مختلف کردی از شهرستان های مختلف غرب کشور نظیر لری، لکی، سورانی، کلهری و غیره در جشنواره امسال بیشتر می باشد.
وی شعرخوانی شاعران کودک، موسیقی کودک، برگزاری نشست های تخصصی شعر کودک و شعرخوانی کودکان را از جمله برنامه های جنبی این جشنواره قسمت ای برشمرد.
خودآموز در پایان شناسایی استعدادها در حوزه شعر کودک و تبادل افکار و آرا شاعران این دیار و تقویت ادبیات کردی با گویش های کردی، لری و لکی را اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.

کلید واژه ها: شعر – غلامرضا حیدری کرد زنگنه – استان ایلام –

چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ – ۰۵:۴۶:۰۶

«منال و مه لوچگ» جشنواره ای برای تقویت ادبیات کردی با گویش های لکی، لری ،سورانی و کلهری

منبع : پورتال پورتال۱

لطفا نظر خود را درباره «منال و مه لوچگ» جشنواره ای برای تقویت ادبیات کردی با گویش های لکی، لری ،سورانی و کلهری با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا