مشارکت بيش از ۲۰۰۰ نيروي طالبان در حمله نافرجام به غزني افغانستان |اخبار ایران و جهان

مشارکت بيش از ۲۰۰۰ نيروي طالبان در حمله نافرجام به غزني افغانستان |اخبار ایران و جهان

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه مشارکت بيش از ۲۰۰۰ نيروي طالبان در حمله نافرجام به غزني افغانستان |اخبار ایران و جهان را ببینید.

پورتال۱ آرشیو وب فارسی:تابناک: مشارکت بيش از ۲۰۰۰ نيروي طالبان در حمله نافرجام به غزني افغانستان
نیروهای طالبان بیست و هشتم سپتامبر توانستند به مدت چندین روز شهرستان راهبردی قندوز را پس از حمله ای برق آسا که ناتوانی ارتش افغانستان را نشان داد ،‌در تصرف خود داشته باشند. این تصرف هرچند کوتاه مدت شکست بزرگی برای اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان که از یک سال پیش قدرت را دراختیار دارد ،‌محسوب می شود.
کد خبر: ۵۳۸۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ – ۰۴:۰۵ – ۱۳ October 2015

طالبان دوشنبه تلاش کردند یک مرکز استانی را در شرق افغانستان به تصرف خود در آورند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از غزنی، این تلاش طالبان دو هفته پس از سیطره کوتاه مدت این گروه بر شهرستان قندوز در شمال افغانستان که مهم ترین پیروزی نظامی آنان را از سال ۲۰۰۱ رقم زده بود ،‌صورت می گیرد.

حمله آنان به غزنی در جنوب کابل با مقاومت نیروهای دولتی دفع شد اما این حمله بار دیگر نگرانی هایی را در خصوص عزم طالبان برای پیشروی فراتر از پایگاه های روستایی خود در جنوب این کشور به وجود آورد.

محمد علی احمدی معاون استاندار غزنی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: «حدود ۲۰۰۰ نفر از جنگجویان طالبان صبح حمله ای را از چندین مسیر به سمت غزنی آغاز کردند.»

وی افزود :«آنها موفق شدند به پنج کیلومتری شهرستان برسند و درگیری های سختی به وقوع پیوست اما نیروهای افغان این حملات را دفع کردند.»

اسدالله شجاعی غزنی معاون پلیس استان غزنی گفت :« تلاش های طالبان برای تصرف این شهرستان شکست خورد.»

درگیری ها موجب تعطیلی مغازه ها ومدارس غزنی شد و شمار زیادی از ساکنان از این شهرستان گریختند.

پس از آنکه ناتو دسامبر به ماموریت رزمی خود در افغانستان پایان داد ، طالبان حملات خود را به نیروهای دولتی افغان افزایش داده اند.

نیروهای طالبان بیست و هشتم سپتامبر توانستند به مدت چندین روز شهرستان راهبردی قندوز را پس از حمله ای برق آسا که ناتوانی ارتش افغانستان را نشان داد،‌ در تصرف خود داشته باشند.

این تصرف هرچند کوتاه مدت شکست بزرگی برای اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان که از یک سال پیش قدرت را دراختیار دارد ،‌محسوب می شود.

مشارکت بيش از ۲۰۰۰ نيروي طالبان در حمله نافرجام به غزني افغانستان |اخبار ایران و جهان

منبع : پورتال پورتال۱

لطفا نظر خود را درباره مشارکت بيش از ۲۰۰۰ نيروي طالبان در حمله نافرجام به غزني افغانستان |اخبار ایران و جهان با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا