مسایل منا از دید کشورهای اسلامی و ایران پنهان نمی ماند

مسایل منا از دید کشورهای اسلامی و ایران پنهان نمی ماند

پورتال۱ آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: مسایل منا از دید کشورهای اسلامی و ایران پنهان نمی ماند

خطیب نماز جمعه تهران با هشدار به حکام سعودی درباره عواقب تعلل در شناسایی و انتقال جانباختگان ایرانی فاجعه مصیبت بار منا گفت: عربستان مسئول اصلی فاجعه تلخ منا می باشد و حکام سعودی بدانند که مسایل منا از دید کشورهای اسلامی و ایران پنهان نمی ماند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران به امامت آیت الله موحدی کرمانی برگزار شد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه در گذشته علمای اهل تسنن احترام خاصی به علمای شیعه داشته اند، به مکاتبه شیخ الاسلام از علمای اهل تسنن با شیخ شرف الدین از علمای اهل تشییع درباره حقانیت مکتب تشییع و پیروی از اهل بیت پیامبر گرامی اسلام پرداخت و گفت : این تلاش ها نشان می دهد که در گذشته مناسبات علمای  شیعه و علمای سنی  مطلوب بوده می باشد و به اعتقادات یکدیگر احترام می گذاشتند اما امروزه استکبار جهانی  به دنبال افزایش تفرقه و دشمنی میان پیروان جهان اسلام می باشد و باید هوشیاری خود را حفظ کند .

امام جمعه موقت تهران افزود: شافعی  ۱۵۰ سال بعد از هجرت پیامبر ، ابن حنبل  ۱۶۴ سال ، مالک ۹۵ سال و حنفیه ۹۰ سال بعد از هجرت پیامبر به دنیا آمدند ، پس اهل تسنن  در این مدت کدام مکتب را حق می دانند ؟ اما اهل تشییع بعد از رحلت حضرت پیامبر به اهل بیت تمسک جستند و هرگز گمراه نشدند.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: در گذشته مکاتبات و مباحثات زیادی میان علمای اهل تسنن  و اهل تشییع با احترام برقرار بود و امروز هم جهان اسلام به وحدت نیاز دارد که این وحدت در چارچوب احترام و عقاید مسلمانان امکانپذیر می باشد و جهان اسلام باید در برابر توطئه های دشمنان و استعمارگران هوشیار باشند.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: حتی بررسی کتاب های معتبر اهل تسنن درباره حقانیت اهل بیت (ع) و ولایت و امامت حضرت علی (ع) و همه ائمه معصومین  نشان می دهد که واقعه غدیر غیر قابل انکار می باشد.

وی افزود : در کتاب المراجعات که از کتب معتبر اهل تسنن می باشد به حدیث ثقلین از پیامبر « انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی اهل بیتی ، لن یفترقا حتی یردا علی الحوض» اشاره شده می باشد و احادیث زیادی از حضرت پیامبر در کتب اهل سنت درباره جایگاه والای اهل بیت و حضرت علی (ع) و وجوب پیروی از ولایت و امامت حضرت امیرالمومنین علی (ع) وجود دارد.

وی افزود: در یکی از این احادث آمده می باشد مثل اهل بیت من در میان شما مسلمانان مانند کشتی نوح می باشد که هر کس اهل بیت مرا همراهی کند نجات می یابد در غیر این صورت گمراه و غرق خواهد شد و همچنین در کتاب المراجعات در این حدیث ثبت شده می باشد که حضرت پیامبر فرمودند عترت و اهل بیت من از وجود من خلق شده اند و دانش و  علم را از من گرفته اند از آنها پیروی کنید در غیر این صورت خداوند شفاعت من را نصیب شما نخواهد کرد.

امام جمعه موقت تهران گفت: حضرت پیامبر فرموده اند که جایگاه اهل بیت مرا مانند جایگاه سر به بدن و مانند جایگاه چشم در سر پاس بدارید تا به سوی رستگاری هدایت شوید که این حدیث هم در کتابهای معتبر اهل تسنن آمده می باشد.

جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ – ۱۴:۲۹

مسایل منا از دید کشورهای اسلامی و ایران پنهان نمی ماند

تهیه و گردآوری : پورتال ۱

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا