ما با امريكاي دزد و قاتل دست نمي‌دهيم

ما با امريكاي دزد و قاتل دست نمي‌دهيم

پورتال یک آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ما با امريكاي دزد و قاتل دست نمي‌دهيم
خطيب نماز جمعه تهران خطاب به مسئولان آل‌سعود گفت: شما نه تنها بايد اين مسئوليت را بپذيريد بلكه بايد بدانيد دنيا منتظر پاسخ شفاف شماست، با تسليت گفتن و عذرخواهي و احضار كاردار موضوع فاجعه منا حل نمي‌شود، مسئله بالاتر از اينهاست.


خطيب نماز جمعه تهران خطاب به مسئولان آل‌سعود گفت: شما نه تنها بايد اين مسئوليت را بپذيريد بلكه بايد بدانيد دنيا منتظر پاسخ شفاف شماست، با تسليت گفتن و عذرخواهي و احضار كاردار موضوع فاجعه منا حل نمي‌شود، مسئله بالاتر از اينهاست.
به گزارش فارس، آيت‌الله محمدعلي‌موحدي‌كرماني با تسليت فاجعه خونبار منا، اظهار داشت: فاجعه منا ننگي بر دامان آل‌سعود نشاند كه به سادگي پاك نمي‌شود. حاجيان جانباخته در فاجعه منا تحقيقاً پاك شدند و به ديدار پروردگار شتافتند. وي با انتقاد شديد از كوتاهي و مسامحه مسئولان آل‌سعود نسبت به ميهمانان خانه خدا، تصريح كرد: مسئولان آل‌سعود بايد بدانند كه نه تنها در قبال فاجعه منا مسئول هستند بلكه بدانيد دنيا منتظر پاسخ شما درباره علت واقعه فاجعه مناست، موضوع فاجعه منا با تسليت، عذرخواهي، احضار كاردار، تشييع و ترجيع حجاج حل نمي‌شود، مسئله بالاتر از اينهاست.
‌‌   
فاجعه منا بايد از ريشه حل شود
موحدي كرماني گفت: موضوع فاجعه منا به اين سادگي‌ها خاتمه نمي‌يابد و بايد مسئولان آل‌سعود به سؤالات فراوان در اين زمينه پاسخ دهند، خيال نكنند با بازگرداندن جنازه‌ها به كشورهايشان مسئله خاتمه مي‌يابد. امام جمعه موقت تهران اضافه كرد: حجاج و شاهدان عيني مي‌گفتند حتي زخمي‌ها را همراه با جنازه‌ها به كانتينرها مي‌ريختند، موضوع فاجعه منا بايد از ريشه حل شود، اولاً بايد عاملين اين جنايت شناسايي شوند كه چه كساني بودند، بايد عاملين اين جنايت در محاكم صالحه مجازات شوند، مهم‌تر از همه اين می باشد كه براي مديريت حج بايد فكري شود، نمي‌شود جمعيت عظيمي وارد عربستان شوند و مسئولان آل‌سعود اين گونه با حجاج برخورد كنند.
آيت‌الله موحدي‌كرماني خاطرنشان كرد: آماري دادند كه ۴۷۰۰ نفر از حجاج در فاجعه منا جان باختند، از ايران حدود ۴۷۰ نفر ايراني جان خود را در فاجعه منا از دست دادند؛ تمام مسائل و فجايع موسم حج نه از ديد كشورهاي اسلامي پنهان می باشد و نه از ديد ايران، مسئولان آل‌سعود از هشدار رهبر معظم انقلاب بترسند. آيت‌الله موحدي‌كرماني در ادامه سخنانش متذكر شد: ايران اسلامي با مسئولان آل‌سعود مدارا مي‌كند اما مراقب باشيد گرفتار غضب نشويد، بياييد با مسلمانان سر صفا پيدا كنيد، دل به امريكا و اسرائيل خوش نكنيد، اين براي شما ننگ می باشد، پيوندتان را با امت اسلام قوي كنيد و دل به امريكا خوش نكنيد.
وي همچنين خطاب به مسئولان آل‌سعود گفت: دست از حمله به يمن برداريد، تا كي مي‌خواهيد مظلومان يمن را بكشيد، چقدر مي‌خواهيد خواهران و كودكان يمن را به خاك و خون بكشيد، تا كي بايد مردم مظلوم يمن بمباران شما را تحمل كنند؟! كجاي حمله به يمن اسلامي وجود دارد؟ حمله كردن به محفل عروسي در يمن چه توجيهي دارد؟ كجاي اين حملات اسلامي می باشد؟ از خدا بترسيد و بدانيد خدا در كمين ظالم می باشد.
‌‌  
ما با امريكاي جنايتكار دست نمي‌دهيم
امام جمعه موقت تهران همچنين خطاب به رئيس‌جمهور امريكا، تأكيد كرد: دست اوباما و كشورش به خون بي‌گناهان آلوده می باشد، ما با اين امريكاي جنايتكار دست نمي‌دهيم، دست دادن با امريكا به معناي خوب بودن رابطه ما با اين كشور می باشد، در حالي كه رابطه ما با امريكاي ظالم اصلاً خوب نيست. وي در ادامه سخنانش يادآور شد: امريكا دشمن شماره يك اسلام می باشد و تا زماني كه اين گونه با اسلام دشمني مي‌كند ما هم با تمام وجود دشمن امريكا هستيم. آيت‌الله موحدي‌كرماني در پايان خاطرنشان كرد: امريكا طي ۳۶ سال گذشته حتي يك بار هم به خاطر جناياتش عليه ملت ايران يا ساير ملت‌هاي دنيا عذرخواهي نكرده می باشد، اين به معناي آن می باشد كه موضع امريكا همان موضع زور و ظلم و ستم و تغييري نكرده می باشد، بنابراين ما با دزد و قاتل دست نمي‌دهيم و نمي‌گوييم مرسي.
‌‌  
توافقات محرمانه در اختيار مجلس قرار گيرد
نمازگزاران تهراني پس از نمازجمعه با عنوان «نه‌به قرارداد استعماري»به راهپيمايي پرداخته و در بيانيه‌اي اعلام كردند: تمام توافقات محرمانه‌اي كه مسئولان ايراني با پنج كشور و شيطان بزرگ در دو سال گذشته داشته‌اند بايد براي بررسي در اختيار مجلس و مردم قرار بگيرد.
نمازگزاران در اين راهپيمايي شعارهايي نظير «مجلس بي‌نظارت، شريك جرم دولت»، «رد‌قاطع برجام وظيفه مجلس می باشد»، «اي شهيد هسته‌اي، شرمنده تو هستيم»، «رفاقت با سعودي، خيانت به ملت می باشد»، «وزير بي‌كفايت استعفا استعفا» سر دادند. در پايان اين راهپيمايي قطعنامه‌اي خوانده شد كه تظاهركنندگان مطالبات خود را در پنج بند مطرح و بازديدهاي نظامي صورت گرفته از پارچين را محكوم كردند و آن را تودهني بزرگ به ملت دانستند و در بندهاي ديگر اين قطعنامه برجام را راه اصلي نفوذ دانسته و خواستار رد قاطع برجام از سوي مجلس شدند و آن را تنها راه نجات ملت از اين قرارداد استعماري دانستند.
‌‌  
مواضع منفعلانه دشمن را گستاخ‌تر كرده می باشد
در بخشي از اين بيانيه آمده می باشد: متأسفانه در سرنوشت‌سازترين روزهاي آينده كشور شاهد رخدادهايي هستيم كه وضعيت مبهمي در مورد اقتصاد و استقلال آينده اين مملكت به‌وجود آورده می باشد. با علني شدن عدم برداشتن تحريم‌ها و حفظ چارچوب‌هاي آن در متن برجام، قصد و غرض برخي مسئولان از ادامه دادن اين مسير و خداحافظي با صنعت هسته‌اي كشور مشخص نيست و سؤالات جدي به‌وجود آورده می باشد.
در ادامه اين بيانيه آمده می باشد: بيشتر شدن خصومت‌ها و تهديدات امريكا به دليل ضعف بيان صريح و قاطع مسئولان سياست خارجي موجب تخفيف انقلاب اسلامي در افكار عمومي دنيا شده می باشد. مواضع ذليلانه و سازشكارانه در قسمت موجب گستاخ‌تر شدن برخي كشورهاي درجه چندم شده می باشد كه نمونه‌اي از آن در جان دادن چندصد نفر از هموطنانمان در حج و رفتار منفعلانه دستگاه سياست خارجي بروز كرد كه در نهايت مقام معظم رهبري مجبور به ورود به ماجرا و دادن پاسخ به مقامات جنايتكار سعودي شدند.
اين بيانيه ادامه مي‌دهد: بعضا در اين بين رفتارهايي هم صورت مي‌گيرد كه بوي بازگرداندن كشور به دوران طاغوت و سيطره امريكا بر ايران را مي‌دهد و به‌صورت خيلي اتفاقي خاطره بني‌صدر و نفوذي‌هايي كه با دست دادن با امريكايي‌ها به ملت پشت پا زدند را در ذهن زنده مي‌كند. نمازگزاران تهراني در اعتراض به روند موجود در دستگاه سياست خارجي كشور و در اعتراض به توافق هسته‌اي تحميلي به كشور اعلام كردند كه دغدغه‌هايشان بايد در بررسي اين قرارداد استعماري در نظر گرفته شود.
‌‌  
رد برجام تنها راه سد كردن نفوذ استعمار‌گران
در ادامه بيانيه نمازگزاران تهراني آمده می باشد: بازرسي هفته گذشته آژانس بين‌المللي انرژي اتمي از پارچين به معني اجراي پيش‌دستانه برجام قبل از تصويب در مجلس و به نوعي آغاز روند ديكتاتوري و قانون شكني در كشور می باشد. چنين كاري علاوه بر دور زدن قانون به معني تودهني دولت به خانه ملت قلمداد مي‌شود. در بند چهارم اين بيانيه آمده می باشد: تنها راه نجات ملت از دامي كه به‌وسيله توافق براي انقلاب پهن شده می باشد و زمينه نفوذ استعمارگران را مجدداً در ايران بعد از بيرون كردن شاه خائن فراهم مي‌آورد رد كامل برجام در خانه ملت می باشد. برخلاف آنچه برخي مي‌پندارند انتشار بيانيه‌هاي توضيحي در كنار برجام يا انتشار فكت شيت يا قبول مشروط و اين قبيل راهكارها به لحاظ حقوق بين‌الملل هيچ‌گونه ضمانت واقعي و اجرايي در عمل نخواهد داشت و فقط برجام بايد توسط نمايندگاني كه خود را در برابر خدا و آينده اين مردم و استقلال كشور مسئول مي‌بينند به صورت كامل در مجلس رد شود.
در پايان اين بيانيه آمده می باشد: نمازگزاران تهراني با حمايت از دانشجويان و طلاب متحصن در مقابل مجلس شوراي اسلامي، امروز با خانواده و فرزندانمان به تحصن فرزندان انقلاب در مجلس خواهيم پيوست و با دعوت از تمام نمازگزاران شهرها و استان‌هاي كشور اعلام مي‌كنيم تا برآورده نشدن مطالبات مردم از مجلس شوراي اسلامي به تحصن انقلابي ادامه خواهيم داد.

منبع : فارس

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ – ۲۱:۴۲

ما با امريكاي دزد و قاتل دست نمي‌دهيم

تهیه و گردآوری : پورتال ۱

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا