قد بلند بهتر هست یا قد کوتاه؟

قد بلند بهتر هست یا قد کوتاه؟

قد کوتاه قد بلند

قد کوتاه قد بلند

قد شما یک حقیقت بیولوژیک ساده هست و شما دخل و تصرف چندانی نمی‌توانید در آن داشته باشید، اما می‌تواند از راههایی که به فکرتان خطور نمی‌کند روی سرنوشت شما تاثیر بگذارید. در زیر با تاثیراتی که قدتان روی سرنوشتتان می‌گذارد، آشنا می‌شوید:

پول و قدرت

به گزارش آلامتو به نقل از پورتال یک، آبراهام لینکلن ۱۹۳ سانتیمتری، قدش از باراک اوباما بلندتر بود. خودِ باراک اوباما نیز ۸ سانتی‌متر از میانگین قد آمریکایی‌ها بلندتر هست. یک تحقیق تازه بر این ارتباط مهر تایید می‌زند، و نشان می‌دهد که نامزدهای قدبلندتر معمولاً از رای بیشتری برخوردارند.

جدای از بحث رقابت برای رسیدن به کاخ سفید، مردان و خواهران قدبلند در مشاهده مسلط‌تر، سالمتر، و باهوشتر به نظر می‌رسند و احتمال اینکه برای شغل‌های رقابتی‌تر انتخاب شوند بیشتر هست؛ آنها همچنین درآمد بیشتری دارد. دلیل این امر ممکن هست این باشد که ما به طور طبیعی “برتری” و “تسلط” را به قد نسبت می‌دهیم؛ دو ویژگی‌ای که در رهبری اهمیت دارند. اما قد همچنین نشان‌دهندۀ تغذیه در کودکی هم هست. بنابراین ممکن است بتوان گفت که مردم در مشاهده اول، قد بلند را نشانه‌ای تربیت خوب، و آموزش و پرورش مناسب می‌دانند.

البته همۀ رهبران بزرگ و افراد موفق لزوماً قدبلند نیستند؛ وینستون چرچیل و مارتین لوترکینگ از جمله افراد بزرگ قدکوتاه بوده‌اند. اما در برخوردهای اول، افراد قد بلند از کوتاه‌قدها تصویر بهتری به مخاطب القا می‌کنند.

نتیجه: داشتن دست بالا برای افراد بلند قد، آسانتر هست.

ورزش

شما کافی هست که فقط نگاهی به زمین بسکتبال یا میدان دو و میدانی بیاندازید تا بفهمید که موفقیت در بسیاری از ورزشها نیازمند، پاهای دراز هست. پاهای بلندتر زودتر می‌توانند پیست دو و میدانی را طی کنند و پرشهای بلندتری را رقم بزنند. علاوه بر این، در ورزشهای تیمی نظیر فوتبال آمریکایی، بازیکنان قدبلندتر می‌توانند پشت سر بازیکنان مقابلشان را ببینند و توپ را راحت تر پاس بدهند.

با این وجود، گاهی اوقات بدن کوچکتر می‌تواند یک امتیاز باشد. در این صورت، پیغام عصبی مغز برای رسیدن به دست و پا باید فاصلۀ کمتری را طی کنند و در نتیجه زمان پورتال ۱ در این افراد سریعتر هست و این افراد ممکن هست فرزتر باشند؛ امری که به برخی هنرمندان ورزشهای رزمی نظیر جکی چان در موفقیت کمک کرده هست. ضمن اینکه خم شدن و پیچ و تاب دادن به بدن برای قدبلندها سخت‌تر هست، در حالیکه افراد کوچکتر می‌توانند به “شتاب دَوَرانی” بیشتری دست یابند و از این رو می‌توانند در ژیمناستیک، اسنوبرد، اسکیت، اسکی و شیرجه، نتایج بهتر کسب کنند.

نتیجه: مساوی. برای هر قدی ورزشی متناسب وجود دارد.

دست و پا چلفتی بودن

بدن شما شباهتهایی با خودرو دارد: از لحاظ مکانیکی، هر چه که خودرو بزرگتر، کاهش سرعت آن برای اجتناب از تصادف سخت‌تر خواهد بود. همچنین، هر چه تکانه بیشتر باشد به این معنی هست که در تصادف، شدت ضربۀ دردناکتری متحمل خواهید شد. تخمین زده شده که کسی که ۲۰ درصد قدش بلندتر باشد، در حین سقوط دو برابر انرژی جنبشی ایجاد می‌کند.

ممکن است بتوان گفت که این موضوع، یکی از دلایلی هست که افراد قدبلندتر در طول عمر خود متحمل جراحتهای بیشتری می‌شود؛ مثلاً احتمال شکستن لگن در زنانی که قدشان از ۱۷۶ سانتی متر بلندتر هست، دو برابر زنانی هست که فقط ۱۵۸ سانتیمتر قد دارند.

نتیجه: آدمهای کوچکتر به نسبت قدبلندها کمتر دچار سانحه می‌شوند.

طول عمر و سلامتی

ویلاگراند استریسایلی در ساردینیا (ایتالیا)، به این خاطر که نسبت تعداد افراد بالای صد سال به جمعیت در آن بیش از هر جای دیگر اروپا هست، سر شناس هست. در حالی که عوامل بسیاری (نظیر رژیم غذایی مدیترانه‌ای و زندگی اجتماعی فعال) می‌توانند در این موضوع اثرگذار باشند، یکی از احتمالات دیگری که در این باره مطرح می‌شود، کوتاهی قد ساکنان این منظقه هست. میانگین قد مردان قدیمی‌ترین نسل زنده در این منظقه، ۱۶۰ سانتیمتر هست.

این مورد مایۀ تعجب هست. از آنجایی که بچه‌های سالمتر بیشتر قد می‌کشند، انتظار داریم که قد شاخص خوبی برای سلامتی عمومی فرد باشند. با این وجود، جدای رژیم غذایی و مراقبت از خود، به نظر می‌رسد که افراد قدبلند با افزایش سن، مشکلات بیشتری پیدا می‌کنند. برای مثال، هر چه که بزرگتر باشید، سلولهای بیشتری در بدنتان خواهید داشت، و این موضوع خطر جهش‌‌هایی در سلولها را که می‌توانند به سرطان منجر شوند، افزایش می‌دهد. همچنین، یک بدن بزرگتر نیاز به انرژی بیشتری برای سوزاندن دارد. این موضوع رسوب پسماندهای مسمومی به جا مانده از سوخت و ساز زیاد می‌شود که می‌تواند به فرسودگی بیشتر بدن بیانجامد.

جالب هست بدانید که در میان شهروندان ساردینا، بلندقدها دو سال از همسایه‌های کوتاه قدشان کمتر عمر می‌کنند. یک تحقیق دیگر در مورد ۱٫۳ میلیون اسپانیایی صورت گرفته، نشان می‌دهد که هر یک سانتی‌متر قد اضافه، ۰٫۷ سال از متوسط طول عمر فرد کم می‌کند.

نتیجه: قد کوتاه‌تر یعنی عمر بلندتر.

خوشحالی

تحقیقات گوناگون دریافته‌اند که هر چه قدتان بلندتر باشد، نمرۀ شما در شاخصهای شادی و لذت بردن از زندگی بالاتر هست. این موضوع احتمالاً به اینکه قدتان می‌تواند بر چشم‌انداز شغلی و درآمدیتان تاثیر مثبت داشته باشد بازمی‌گردد. چیزی که باعث می‌شود افراد قدبلند زندگی راحت‌تری داشته باشند.

نتیجه: هر چه قدتان بلندتر باشد، خوشحالتر هستید.

البته همۀ این عوامل نسبی هستند. استثناهای بسیاری وجود دارند که همۀ قواعد را بر هم می‌زنند. هیچ کدام از ما در بیولوژی‌ای که نصیبمان شده هست دستی نداشته‌ایم، اما به نظر می‌رسد که هر بدنی و با هر قد و هیکلی مزایا و معایب خود را دارد.

The post قد بلند بهتر هست یا قد کوتاه؟ appeared first on آلامتو.

قد بلند بهتر هست یا قد کوتاه؟

تهیه و گردآوری:پورتال ۱

لطفا نظرات خود را درباره قد بلند بهتر هست یا قد کوتاه؟ با ما در میان بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا