فیلم سینمایی محمد رسول الله به عنوان بزرگترین پروژه سینمای ایران یاد می شود.
- بهدست: Aryan
- دستهبندی: مطالب جدید
فیلم سینمایی محمد رسول الله به عنوان بزرگترین پروژه سینمای ایران یاد می شود.
فیلم سینمایی «محمد رسولالله(ص)» از محاصره مسلمانان در شعب ابی طالب آغاز میشود و به پیش از تولد پیامبر اسلام باز میگردد. در این فیلم مخاطب شاهد وقایعی می باشد که پیش از تولد پیامبر اسلام تا ۱۲ سالگی ایشان را در بر میگیرد. صحنههای وفات مادر رسول اکرم در روستای ابواء و صحنههای مربوط به دوران شیرخوارگی و خردسالی پیامبر در روستای سعدیه هم از دیگر بخشهای فیلم می باشد. فیلم محمد با اولین سفر پیامبر به شام و رسیدن به صومعه بحیرا به پایان میرسد. «بحیرا» راهبی مسیحی می باشد که درباره ظهور آخرین پیامبر به ابوطالب بشارت میدهد.
«محمد رسولالله (ص)» آخرین ساخته مجید مجیدی می باشد که از ۴ شهریور در سینماها اکران شده و این روزها بیلبوردهای زیادی از این فیلم در سطح منظقه دیده می شود؛ فیلمی که از آن به عنوان بزرگترین پروژه سینمای ایران یاد می شود.
فیلم سینمایی «محمد رسولالله (ص)» از روز چهارشنبه ۶ شهریور ماه همزمان با میلاد امام رضا علیه السلام در تهران و تعدادی از سینما های شهرستان ها که برای اکران این فیلم تجهیز شدهاند اکران خواهد شد؛ اولین اکران بین المللی فیلم نیز روز ۵ شهریور ماه در مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی مونترال کانادا خواهد بود. در آستانه اکران عمومی در حالی که از زمان آغاز تولید فیلم در رسانه های گروهی، از عناوین مختلفی برای فیلم مجیدی استفاده می شد، روابط عمومی این پروژه، از همه رسانه ها درخواست کرد تا تنها از عنوان «محمد رسولالله (ص)» برای این فیلم استفاده شود؛ در تیتراژ ابتدایی فیلم نیز همین اسم ذکر شده.
تبلیغات محیطی و مجازی فیلم
با نزدیک شدن به اکران عمومی فیلم تبلیغات گسترده ای برای معرفی شکل گرفته. عوامل فیلم سعی کردند از فضاهای مختلف برای معرفی کار استفاده کنند. در حال حاضر استفاده از فضای مجازی و تبلیغات محیطی بیشترین سهم را در معرفی فیلم دارد. در فضای مجازی علاوه بر این که از طرف عوامل صفحاتی در شبکه های اجتماعی با اسم فیلم راه اندازی شده تعدادی از طرفداران هم به تبلیغ در صفحات خود مشغول شدند و با شِیر کردن عکس هایی از پشت صحنه، تصاویر فیلم و تیزر به معرفی فیلم می پردازند.
بعد از نشست سرگرمی که هفته گذشته در لوکیشن اصلی فیلم برگزار شد تبلیغات و پرداختن رسانه ها به فیلم پررنگ تر شده. پخش نشست سرگرمی به طور مستقیم از شبکه خبر که برای اولین بار اتفاق افتاد نشان از آن دارد که تلویزیون در پخش تیزرهای تبلیغاتی این فیلم فعال خواهد بود.
علاوه بر این در تبلیغات محیطی بیلبوردهای زیادی در سطح منظقه به فیلم اختصاص داده شده که تبلیغات میدان ولیعصر و میدان انقلاب از مهمترین آنهاست. سازندگان از تصاویر فیلم به مثابه یک گالری استفاده و در سطح پایتخت نصب کرده اند. نکته ای که در این تبلیغات دیده می شود حذف اسم عوامل فیلم می باشد به طوری که در بیلبورد تنها تصویری از فیلم همراه با لگوی کوچکی در کنار صفحه دیده می شود؛ مجیدی در این رابطه گفته: « با نوشتن اسم عوامل روی پوسترهای تبلیغاتی، زیبایی تصویر گرفته می شد از همین رو تصمیم گرفتم اسم هیچ یک از عوامل بر تبلیغات نباشد تا چشم انداز زیباتری از عکس های این فیلم سینمایی به مردم نشان داده شود. ضمن اینکه علاقه ای نداشتم اسم خودم هم بر این پوسترها و عکس ها باشد زیرا سوژه اثر مهم تر از اسم کارگردان می باشد. علاوه بر این تک تک فریم های عکس که کاری از نادر فوقانی می باشد مانند تابلوهای نقاشی می باشد.»
در ادامه مطالب با « جوانی ها » همراه باشید .
علاوه بر این در تبلیغات محیطی بیلبوردهای زیادی در سطح منظقه به فیلم اختصاص داده شده که تبلیغات میدان ولیعصر و میدان انقلاب از مهمترین آنهاست. سازندگان از تصاویر فیلم به مثابه یک گالری استفاده و در سطح پایتخت نصب کرده اند
با این همه یک نکته ظریف در تلبلیغات محیطی فیلم لحاظ نشده ؛ در حالی که به گفته محمد فوقانی عکاس فیلم حدود ۷۰۰۰ فریم در بخش های مختلف تست لباس، تست گریم، پشت صحنه و صحنه عکس گرفته شده در بین بعضی از تصاویر تبلیغاتی عکس های چندان مناسبی انتخاب نشده و با توجه به اینکه تصاویر بدون اسم عوامل طراحی شده و لوگوی فیلم در گوشه کناری تصویر وجود دارد در مشاهده اول برای مخاطب اسم فیلم را تداعی نمی کند.
همچنین پورتال فیلم به آدرس mohammadmovie.com به تازگی راه اندازی شده که با پخش بخش هایی از موسیقی فیلم در قسمت ها مختلفی عوامل را معرفی و اخبار فیلم را باز نشر می کند. پورتال راه اندازی شده می تواند مرجعی باشد برای سایر رسانه ها تا اخبار و اطلاعات به روزتری از این منبع کسب کنند و خوراک محتوایی سایر رسانه ها باشد تا اخبار و اطلاعات جدید را از پورتال دریافت کنند.
بازتاب های جهانی
فیلم «محمد رسولالله (ص)» با توجه به اهمیت موضوع و امکاناتی که برای ساختش وجود داشت از ابتدای شروع پروژه مورد توجه رسانه ها بوده. علاوه بر رسانه های داخلی در رسانه های خارجی هم بازتاب داشته که البته در رسانه های خارجی بیشتر به حواشی و دادن اطلاعات غلط پرداخته شده می باشد. گاردین” و “نیوزویک” از رسانه هایی هستند که به این موضوع پرداختند. هفته نامه «نیوزویک» در گزارشی با عنوان «در میان جنجال جهانی به خاطر کاریکاتورهای (حضرت) محمد، یک فیلم چند میلیون دلاری از داستان زندگی این پیامبر در جهان اسلام جنجال برانگیز می شود…» به فیلم جدید مجید مجیدی پرداخته و گاردین آورده: «این فیلم زندگینامه ای چندین میلیون دلاری درباره روزهای کودکی حضرت محمد (ص)می باشد و گران ترین و پرهزینه ترین فیلم ایرانی تاکنون محسوب می شود…»
قرار می باشد از این پروژه، سریالی ۸ قسمتی هم ساخته شود.این فیلم به کارگردانی مجید مجیدی توسط شرکت سینمایی نور تابان ساخته شده و در آن بازیگرانی همچون مهدی پاکدل، علیرضا شجاع نوری، محسن تنابنده، مینا ساداتی، داریوش فرهنگ، رعنا آزادیور، ساره بیات و… حضور دارند. «محمد رسولالله (ص)» روایتی کوتاه از سال های ابتدایی زندگی پیامبر اسلام می باشد که علاوه بر اینکه موضوعی مورد توجه برای مسلمانان می باشد با توجه به تجربه مجیدی در انتقال احساس به مخاطب لحظات خوبی را برای بیننده به نمایش در می آورد که دیدنش خالی از لطف نیست و انتظار می رود فروش خوبی داشته باشد.
نوشته فیلم سینمایی محمد رسول الله به عنوان بزرگترین پروژه سینمای ایران یاد می شود. اولین بار در جوانی ها پدیدار شد.
فیلم سینمایی محمد رسول الله به عنوان بزرگترین پروژه سینمای ایران یاد می شود.
تهیه و گردآوری:پورتال ۱
لطفا نظرات خود را درباره فیلم سینمایی محمد رسول الله به عنوان بزرگترین پروژه سینمای ایران یاد می شود. با ما در میان بگذارید
بدون دیدگاه