فهرست یارانه ۲۰میلیاردی مطبوعات برای ۶ماه اول ۹۴ منتشر شد

فهرست یارانه ۲۰میلیاردی مطبوعات برای ۶ماه اول ۹۴ منتشر شد

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه فهرست یارانه ۲۰میلیاردی مطبوعات برای ۶ماه اول ۹۴ منتشر شد را ببینید.

فهرست یارانه ۲۰میلیاردی مطبوعات برای ۶ماه اول ۹۴ منتشر شد

فهرست یارانه ۲۰میلیاردی مطبوعات برای ۶ماه اول ۹۴ منتشر شد

به گزارش روابط عمومی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیرو اطلاعیه مورخ ۱۷ شهریور ماه جاری، در ادامه فهرست یارانه ۱۹٫۸ میلیارد تومانی شش ماهه اول مطبوعات متعلق به ۱۳۶۲ رسانه (روزنامه و نشریه) اعلام می شود که این ارقام به مرور در حال واریز می باشد. در این جدول، ملاحظات زیر قابل توجه می باشد:

۱- محاسبات این فهرست بر اساس دستورالعمل توزیع یارانه مطبوعات و بسته حمایتی ۹۴ انجام گرفته می باشد.

۲-کلیه شماره هایی که فرآیند اعلام وصول آنها از ابتدای فروردین تا پایان وقتی اداری روز چهارشنبه ۹۴٫۶٫۲۵ تکمیل شده باشد (ارسال فایل و مشخصات در e-rasaneh، وصول نسخه فیزیکی به واحد اعلام وصول در تهران یا شهرستان و مطابقت آن) مبنای محاسبه بوده می باشد. بدیهی می باشد شماره هایی که مربوط به بهار یا تابستان ۹۴ باشند امّا فرآیند تکمیل (همه موارد فوق) را به طور کامل طی نکرده باشند در این محاسبات منظور نشده اند و همراه با مرحله بعدی یارانه (پاییز ۹۴، قابل پرداخت در دی ماه) پرداخت می شود. ضمناً ملاک محاسبه برای روزنامه ها، کلیه شماره های منتشره آنان در بهار و تابستان بوده می باشد.

۳- مطابق سیاست دولت یازدهم در حمایت از نشریات بخش خصوصی و عدالت رسانه ای، یارانه به نشریات دولتی یا متعلق به بخش عمومی تعلق نگرفته می باشد.

۴- با وجود آن که قبلاً‌ اعلام شده بود به نشریات فاقد فهرست بیمه، یارانه تعلق نمی گیرد امّا این سیاست به دلیل رعایت حال برخی نشریات، در این مرحله از یارانه مطبوعات اِعمال نشده می باشد و از مرحله بعد اجرا خواهد شد. بر این مبنا و با هدف حمایت از خبرنگاران و سایر همکاران مطبوعاتی، منبعد چنانچه گروه های زیر فاقد فهرست بیمه کارکنان باشند، یارانه نمی گیرند:

۱- روزنامه ها، هفته نامه ها و دو هفته نامه های سراسری

۲- روزنامه ها و هفته نامه های منطقه ای و استانی

۳- روزنامه های محلی

ضمناً با هدف حمایت از بنگاه های مطبوعاتی،‌ چنانچه یکی از نشریات یک مجموعه (صاحب امتیاز واحد) دارای فهرست بیمه ای باشد سایر نشریات آن مجموعه از الزام فوق معاف هستند.

۵- یارانه این دوره، برای نخستین بار در طیّ ۳ دهه گذشته، حتی برای نشریاتی که از سر بی اطلاعی از این امکان، مطالبه یارانه نکرده اند نیز محاسبه و واریز شده می باشد تا حق آنان منوط به پیگیری های مکرر نباشد.

۶- همه متغیرهای محاسباتی (بجز شمارگان) در جدول پیوست قابل تماشا می باشد. شمارگان بر اساس اعلام وصول، بازرسی از چاپخانه ها، برآورد توزیع در دکه های مطبوعاتی، استعلام از شرکت های توزیع و سامانه اشتراک مطبوعات منظور شده می باشد که در صورت تماس مدیر مسئول به وی اعلام خواهد شد.

۷- مطابق بسته حمایتی امسال – که قبلاً اطلاع رسانی شده می باشد- یارانه نشریات استانی متعلق به ۱۰ استان کم برخوردار و نشریات محلی (تک شهرستان بجز مرکز استان) ۳ برابر شده می باشد و چنانچه واجد هر دو ویژگی بوده اند ۵ برابر شده می باشد. بدیهی می باشد نشریاتی که دفتر مرکزی آنها در این استان ها یا شهرها واقع می باشد اما گستره توزیع اسمی آنها(پروانه انتشار) فراتر از این محدوده می باشد تا زمانی که مشخصات پروانه ای آنها عوض نکرده نمی توانند از این امکان برخوردار شوند.

۸- همچنان که ملاحظه می شود برای نشریاتی که موضوع آنان یک یا دو موضوع هفت گانه حمایتی بوده، ضریب حمایتی در نظر گرفته شده می باشد. مطابق بسته حمایتی ۹۴ درخواست ارزیابی برای این شاخص باید توسط صاحب امتیاز داده شود. بدیهی می باشد نشریاتی که که خود را مشمول این بسته می دانند همچنان می توانند درخواست خود را ارائه دهند تا در فهرست اصلاحی اعمال گردد.

۹- در آخرین پرداخت یارانه (اسفند ۹۳) به نشریاتی که در شش ماهه دوم سال ۹۳ سابقه اعلام وصول الکترونیک نداشتند اعلام شد که سهمیه آنان بعد از تکمیل فرآیند اعلام وصول الکترونیک پرداخت می شود. بخش قابل توجهی از این مبالغ در فهرست زیر منظور شده می باشد زیرا بر اساس شماره های اعلام وصول شده در شش ماهه اول ۹۴ (و نه شماره های منتشره این دوره) تنظیم شده می باشد. بخش باقی مانده نیز پس از اعلام وصول الکترونیک آن شماره ها در فهرست دوره بعدی (پاییز) پرداخت خواهد شد.

۱۰- تا کنون ضریب کیفی۱۴۰ نشریه (بجز روزنامه) توسط کمیته ۷ نفره تعیین ضریب کیفی (مطابق بسته حمایتی ۹۴) تعیین و اعلام شده که در ذیل جدول قابل تماشا می باشد و برای سایر نشریات، ضریب ۱ در نظر گرفته شده می باشد. بدیهی می باشد با محاسبه تدریجی ضریب کیفی، این ضریب در یارانه مرحله بعدی اعمال خواهد شد.

۱۱- در شفافیت ضمن افزایش پاسخگویی، امکان اصلاح محاسبات نیز وجود دارد. از این رو چنانچه با توجه به اطلاعات جدول زیر، اشتباهی رخ داده باشد قابل اصلاح خواهد بود. انتظار می رود در مقایسه یارانه ها به متغیرها (تعداد شماره، قطع، تعداد شماره اعلام وصول شده،‌ تعداد صفحات، نوع صحافی، ضرایب حمایتی نظیر صاحب امتیاز واحد، جغرافیا،‌ موضوعات اولویتی و …) توجه شود.

۱۲- نشریاتی که در جدول زیر با علامت * مشخص شده اند گروهی هستند که به رغم اعلام وصول الکترونیک،‌ اما تا ۹۴٫۶٫۲۵ شماره حساب خود را در سامانه جامع رسانه های کشور (e-rasaneh.ir) وارد نکرده اند. این گروه از نشریات چنانچه تا پانزدهم آبان ماه، شماره حساب خود را وارد کنند، مبلغ تخصیصی، به فاصله دو هفته و در غیر اینصورت در دی ماه و همراه با یارانه پاییز مطبوعات پرداخت خواهد شد.

فهرست یارانه‌ی مطبوعات 

۵۷۵۷

نوشته شده توسط : kotoleha در موضوع : فرهنگ و هنر

با فالو کردن ما در پیچ اینستاگرام و دیگر شبکه های مجازی، از جوایز و قرعه کشی های ما که فقط از طریق شبکه های اجتماعی اعلام میشود مطلع شوید.

http://www.khabaronline.ir/detail/468969

The post فهرست یارانه ۲۰میلیاردی مطبوعات برای ۶ماه اول ۹۴ منتشر شد appeared first on کوتوله ها|عکس،بازیگران،مدل مانتو جدید، فال روزانه ، فال حافظ.

فهرست یارانه ۲۰میلیاردی مطبوعات برای ۶ماه اول ۹۴ منتشر شد

لطفا نظر خود را درباره فهرست یارانه ۲۰میلیاردی مطبوعات برای ۶ماه اول ۹۴ منتشر شد با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا