غزال ایرانی رقبایش را پشت سر می‌گذارد؟/همه چیز درباره مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی

غزال ایرانی رقبایش را پشت سر می‌گذارد؟/همه چیز درباره مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه غزال ایرانی رقبایش را پشت سر می‌گذارد؟/همه چیز درباره مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی را ببینید.

در مسابقات جهانی امسال خودروهای خورشیدی موسوم به دبلیو اس سی (World Solar Challenge) پنجاه خودرو از کشورهای مختلف جهان شرکت کرده‌اند که باید مسافتی سه هزار کیلومتری را در مناطق دور افتاده و داع استرالیا پشت سر بگذرانند. این رقابت دو روز قبل از شمال استرالیا شروع شده و نقطه پایان آن شهرستان آدلاید در جنوب این کشور می باشد. پیش‌بینی شده که سریع‌ترین خودرو بتواند حدود ۴ روز این مسافت را طی کند.
هدف از این رقابت تشویق تحقیقات بر اتومبیل های خورشیدی می باشد که امید می رود روزی در آینده وارد بازار مصرفی شوند. مسابقات بین المللی خودرو خورشیدی در استرالیا در سه کلاس اصلی برگزار می شود. در کلاس Adventure خودروهای سه چرخ تک سرنشین که ساده ترین طراحی را دارند در کلاس دوم(Challenger) خودروهای چهارچرخ تک سرنشین و در کلاس سوم (Cruiser class) خودروهای چهار چرخ دو سرنشین به بالا که جدیدترین طراحی ها را دارند شرکت می کنند که تیم خودرو خورشیدی دانشگاه تهران در دسته سوم قرار گرفته می باشد.

بعضی تیم ها بر جنبه های آیرودینامیک تمرکز دارند، درحالی که سایرین روی بازدهی صفحات خورشیدی بیشتر کار کرده اند. یکی از مقررات اصلی رقابت این می باشد که اتومبیل ها فقط اجازه ذخیره ۵ کیلووات ساعت انرژی را در هر زمان دارند.باقی انرژی باید از خورشید یا حرکت ماشین به دست آید. برنده رقابت دور قبل در سال ۲۰۱۳ خودرویی به اسم کوچک نونا۷ طراحی دانشگاه دلفت هلند بود. تیم ها چندین راننده دارند که در هر نوبت ۳ ساعت رانندگی می کنند. رانندگی هر روز ساعت ۱۷:۰۰ به وقتی محلی متوقف خواهد شد که برای ایمنی رانندگان و جلوگیری از تصادف با کانگوروهاست.

تیم‌هایی از ۲۵ کشور جهان حضور دارند که آمریکا با شش تیم و استرالیا و ژاپن هر یک با پنج تیم چشمگیرترین حضور را دارند و انگلیس، هلند و ترکیه هر یک سه تیم، آفریقای جنوبی دو تیم و کشورهای ایران، اتریش، بلژیک، کانادا، شیلی، چین، کلمبیا، آلمان، هنگ کنگ، مجارستان، هند، اندونزی، مالزی، لهستان، سنگاپور، سوئد، تایلند و امارات متحده عربی هر کدام یک نماینده در این مسابقات دارند.
در این رقابت احتمالا مانند دوره‌های گذشته در حد چند دقیقه خواهد بود و به همین خاطر نماینده ایران هم با چالش سختی روبروست.

غزال ایرانی نسخه ۳
تیم خودرو خورشیدی پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران که بیش از ۱۰ سال می باشد که در زمینه طراحی و ساخت خودروهای خورشیدی فعالیت دارد امسال برای اولین بار با خودرویی دوسرنشینه که نسل سوم خودروی خورشیدی غزال ایرانی به شمار می رود در این رقابت شرکت کرده می باشد.
پروژه طراحی و ساخت خودرو خورشیدی در پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران از سال ۱۳۸۳ کلید خورد که به طراحی و ساخت اولین خودرو خورشیدی کشور به اسم کوچک «غزال ایرانی ۱» رسید.
«غزال ایرانی ۱» اما با بداقبالی، بخت حضور در رالی خودروهای خورشیدی استرالیا در سال ۲۰۰۵ را از دست داد و سال بعد هم به دلیل نقص فنی و مشکلاتی که ممکن است تا حد زیادی ناشی از محدودیتهای مالی بود نتوانست در مسابقات خودروهای خورشیدی تایوان نمایش مطلوبی داشته باشد.


مهرماه ۹۱ بود که دکتر ابری نیا، سرپرست تیم طراحی و ساخت خودرو خورشیدی غزال ایران با اشاره به این که غزال ایرانی ۱ و ۲ در مجموع دو هزار کیلومتر مسافت را طی کرده‌اند که برای چنین خودروهایی رکورد خوبی محسوب می‌شود از طراحی نسل سوم این خودرو خبر داد که بر خلاف نمونه های سه چرخه قبلی دو سرنشینه و دارای دو موتور و چهار چرخ بوده و قادر می باشد با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند.
او با بیان این که با توجه به تغییرات ایجاد شده در چرخ‌ها و افزایش تعداد سرنشینان، طراحی خودرو تغییر دادن می‌کند، گفت: زمانی که خودرو دارای سه چرخ می باشد موتور بر روی چرخ‌های عقب قرار خواهد گرفت و کل کنترل خودرو بر روی یک چرخ خواهد بود اما وقتی خودرو چهار چرخ دارای چهار چرخ می‌شود لزوما باید دو موتور بر روی هر چرخ عقب قرار گیرد که نیازمند هماهنگی بالایی نسبت به یکدیگر هستند. در نهایت کنترل خودرو نیز سخت خواهد بود.
از سوی دیگر با توجه به دو سرنشین شدن غزال ایرانی، خودرو سنگین‌تر از قبل شد که نیازمند باتری‌های قوی‌تر می باشد.
به دلیل مشکلات مالی ساخت این خودرو تا سال گذشته به تعویق افتاد تا غزال ایرانی ۳ اولین حضور بین‌المللی خود را در مسابقات امسال استرالیا تجربه کند.

۵۴۵۴ 

نوشته شده توسط : kotoleha در موضوع : تکنولوژی

با فالو کردن ما در پیچ اینستاگرام و دیگر شبکه های مجازی، از جوایز و قرعه کشی های ما که فقط از طریق شبکه های اجتماعی اعلام میشود مطلع شوید.

http://www.khabaronline.ir/detail/470010

The post غزال ایرانی رقبایش را پشت سر می‌گذارد؟/همه چیز درباره مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی appeared first on کوتوله ها|عکس،بازیگران،مدل مانتو جدید، فال روزانه ، فال حافظ.

غزال ایرانی رقبایش را پشت سر می‌گذارد؟/همه چیز درباره مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی

لطفا نظر خود را درباره غزال ایرانی رقبایش را پشت سر می‌گذارد؟/همه چیز درباره مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا