علائم و نشانه های کمبود تستسترون در بانوان

علائم و نشانه های کمبود تستسترون در بانوان

هورمون ها دسته ای از مواد شیمیایی هستند که در بدن تولید می شوند و انجام برخی از کارهای بدن را تنظیم می کنند. این مواد به مقدار بسیار اندکی در بدن وجود دارند ولی همین مقدار کم آنها می تواند اثرات بسیاری بر حفظ وضعیت طبیعی بدن داشته باشد و کمبود همین مقدار اندک یا زیاد شدن آن می تواند سبب ایجاد برخی بیماری های مهم در انسان شود.

کمبود تستسترون می تواند در بیماری افسردگی دخیل باشد.

کمبود تستسترون در بانوان چه علائمی دارد؟
تستسترون به طور گسترده به عنوان هورمون “مردانه” شناخته شده که به مردان بدن‌های عضلانی، ابزار کنترل خشم و تمایلات قوی جنسی می‌بخشد. اما نامیدن تستسترون به‌عنوان هورمونی مردانه کمی آزاردهنده هست، زیرا بانوان نیز آن هورمون را دارند. اگر چه بدن بانوان به اندازه‌ی بدن مردان تستسترون ترشح نمی‌کند، اما همان مقدار بسیار کمی که روزانه ترشح می‌شود، احساسات شما را کنترل می‌کند و میل جنسی را تقویت. چنانچه بدن شما میزان لازم روزانه را ترشح نکند، این امر مسئله‌ساز می‌شود.

در ادامه مطالب با  جوانی ها همراه باشید .

علائمی که نشان می دهد ممکن هست کمبود تستسترون داشته باشید عبارتند از:
√ میل جنسی تان کم شده هست
داشتن میزان تستوسترون طبیعی به این معنا نیست که به طور ناگهانی میل جنسی داشته باشید. این بدان معناست که شما به طور منظم میل جنسی خواهید داشت و هنگام رابطه از آن لذت می‌برید. هنگامی که این میزان ترشح تستسترون کم‌تر از حد طبیعی باشد، ممکن هست تمایل جنسیتان کمتر و کمتر شود، حتی اگر شما هنوز عاشق شریک زندگیتان باشید. حتی کمبود تستسترون موجب می‌شود رابطه جنسی به اندازه‌ی قبل برایتان لذت بخش نباشد، زیرا تحقیقات نشان می‌دهد ترشح اندک هورمون تستسترون می‌تواند بر توانایی یک زن در ارگاسم تاثیر بگذارد.

در حال حاضر هیچ داروی افزایش‌دهنده‌ی میل جنسی برای بانوان وجود ندارد. در عین حال، محققان دریافتند مکمل تستسترون می‌تواند به برخی از بانوان که دچار کمبود هستند، کمک کند، هر چند آنها توسط FDA تایید نشده و می تواند موجب عوارض جانبی ناخواسته مانند رشد مو و حتی احتمال بروز مشکلات قلبی شود (هر چند که بحث‌انگیز هست). اگر میل جنسیتان را به‌طور ناگهانی از دست داده‌اید با پزشکتان مشورت کنید.

√ همیشه احساس خستگی می کنید
کاملا طبیعی هست که در ساعاتی از روز افت انرژی را تجربه کنید. اما همیشه خسته بودن و یا به‌ سادگی خسته شدن در زمان‌ ورزش می‌تواند علائم چیزی بدتر و فراتر از نیاز به کافئین باشد. در مطالعه‌ای از مردان و بانوان بیش از ۶۵ سال، دانشمندان دریافتند که افراد با تستسترون پایین که به سادگی احساس خستگی می‌کنند، به‌اندازه‌ی همسالان خود با سطح تستسترون طبیعی قادر نیستند به همان سرعت راه بروند و یا به‌همان اندازه فعالیت داشته باشند.

کمبود تستسترون

کمبود تستسترون

افراد با تستسترون پایین خیلی زود احساس خستگی می‌کنند

 برخی پزشکان جایگزین‌های تستسترون که البته هنوز مورد تایید نیست را برای زنانی که از نداشتن انرژی شکایت می‌کردند، تجویز می‌کنند. هنگامی که علاوه بر خستگی، میل جنسی نیز به مخاطره افتد کرم‌های تستسترون می‌تواند کمک کننده باشد.

√ خیلی نمی توانید وزن کم کنید
تلاش برای کاهش وزن (به خصوص چربی شکم) می‌تواند فراتر از حد ورزش شما یا درمان‌های گاه و بی‌گاه شما باشد. تستسترون کمک می‌کند تا عضله و چربی در بدن جایگاه مناسب خود را بیابند و فقدان این هورمون توازن را به نفع چربی، به خصوص در نواحی میانی بدن عوض می‌دهد.

اما نه تنها میزان اندک تستسترون موجب ثبات و پایداری چربی در بدن می‌شود، بلکه بر توانایی شما در ساخت عضله نیز تاثیر می‌گذارد و حتی می‌تواند موجب از دست رفتن عضلات موجود در بدن شما شود. زمانی که محققان میزان تستسترون و تراکم عضلات ۴۳۰ زن ژاپنی، بین سنین۴۰ تا ۷۹ را اندازه‌گیری نمودند، دریافتند تستسترونِ پایین با از دست دادن عضلات بازو و پاها در طول زمان همراه هست.

√ پوکی استخوان دارید
پوکی استخوان، که باعث ضعف استخوان‌ها می‌گردد، اغلب به عنوان یک بیماری زنانه قلمداد می‌شود زیرا کمبود استروژن عامل کلیدی در از دست دادن تراکم استخوان هست. اما تحقیقات دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد که سطح پایین تستسترون نیز می‌تواند قدرت استحکام استخوان‌بندی را کم کند. هم مردان و هم زنانی که میزان ترشح تستسترون درآنها پایین هست، تاحدی “ضعیف” تلقی می‌شوند زیرا آن‌ها دیگر قادر نخواهند بود تا محکم دست دهند.

برای بیشتر بانوان، کمبود استروژن دلیل اصلی پوکی استخوان به ویژه پس از یائسگی می‌باشد یعنی زمانی‌که هورمون‌ها به طور چشمگیری افت می‌کنند. اما جایگزین نمودن استروژن نیز درصورت عدم کفایت تستسترون موثر واقع نخواهد شد.

√ شما افسرده و یا مضطرب هستید
هرچند که کمبود تستسترون احتمالا تنها عامل افسردگی نیست، اما تحقیقات نشان می‌دهد می‌تواند همچون عاملی در بیماری افسردگی دخیل باشد. در مطالعه‌ای از بانوان، در سنین ۲۵-۴۶، هرچه میزان تستسترون آنها پایین‌تر، احتمال افسردگی در آنها بیشتر بود. تحقیقات دیگری حاکی از آن هست که اغلب بانوان مبتلا به کمبود تستسترون، در مقایسه با بانوان با سطح تستسترون طبیعی، به مدت طولانی‌تر مضطرب و هم افسرده بودند.

نوشته علائم و نشانه های کمبود تستسترون در بانوان اولین بار در جوانی ها پدیدار شد.

علائم و نشانه های کمبود تستسترون در بانوان

تهیه و گردآوری:پورتال ۱

لطفا نظرات خود را درباره علائم و نشانه های کمبود تستسترون در بانوان با ما در میان بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا