عجایب باستانی کمتر شناخته‌شدۀ جهان+عکس

عجایب باستانی کمتر شناخته‌شدۀ جهان+عکس

لطفا در ادامه را عجایب باستانی کمتر شناخته‌شدۀ جهان+عکس را ببینید.

نان مادول، ایالات فدرال میکرونزی

در حالی که بسیاری از دیدنی‌های تاریخی جهان سالانه میلیونها گردشگر را به خود جذب می‌کنند، مکانهای باستانی زیر معمولاً از چشم جهانگردان دور می‌مانند.

به گزارش فرارو به نقل از بی‌بی‌سی انگلیسی، وقتی که صحبت از عجایب باستانی جهان می‌شود، به غیر از پِترا، انگکور وات و کلوزیوم، بناهای دیگری هم هست، ولی کمتر راجع آنها صحبت می‌شود. در زیر با این بناهای کمتر شناخته شده آشنا می‌شوید:

درینکویو، ترکیه

زیر منظقه کوچک درینکویو، در ۷۵۰ کیلومتری جنوب استانبول، بزرگترین سیستم غارهایی که توسط بشر ساخته شده‌اند، واقع شده هست.

این بنای عجیب باستانی آناتولی، همۀ ویژگی‌های یک منظقه توسعه‌یافته نظیر مدارس، اسطبلها، و کلیساها را دارد، اما به جای آنکه روی زمین باشد، ۶۰ تا ۸۵ متر زیر زمین قرار دارد و از صخرۀ آتشفشانی نرم تراشیده شده هست.

درینکویو، ترکیه

این مکان بین قرنهای هفتم و هشتم پیش از میلاد ساخته شده بود تا به هنگام حملات دشمنان بتوان در آن پناه گرفت. اگرچه ابتدا هدف از ساخت آن، ایجاد پناهگاهی موقت بوده، اما امکانات آن حیرت انگیز هست: این بنا دارای ۶۰۰ در روی زمین بوده که فرد از طریق آنها امکان ورود به منظقه را می‌یافته و همچنین ۱۵۰۰۰ مجرا تهویه، هوای تازۀ منظقه زیرزمینی را تامین می‌کرده‌اند. همچنین شبکۀ پیچیده‌ای از راهروها و تونلها در این منظقه تعبیه شده هست.

این منظقه زیرزمینی به اندازۀ کافی بزرگ بوده که بتواند پذیرای ۲۰۰۰۰ نفر به همراه ذخایر غذایی و دامهایشان باشد.

نان مادول، ایالات فدرال میکرونزی

نان مادول حوالی سال ۱۲۰۰ بنا شده، و منظقه شناور اسرارآمیزی هست که از جزیره‌های کوچک از جنس سنگ بازالت که به دست بشر ساخته‌شده‌اند تشکیل شده و این جزایر به وسیله‌ شبکه‌ای از کانالها به هم پیوسته‌اند. این مکان در پوهنپی، بیش از ۳۶۰۰ کیلومتر در شرق فیلپین و در میان اقیانوس آرام واقع شده هست و به همین دلیل خیلی شناخته شده نیست.

ظاهراً نان مادول مجتمعی برای سکونت اشراف جزیره بوده و هر یک از جزیره‌های کوچک کاربرد خاصی نظیر ساخت کانو، پخت و پز، نگهداری از بیماران را داشته و احتمالاً برای مسقف کردنش از کاهگلی که با استفاده از درخت نخل درست می‌شده، استفاده می‌شده هست.

نان مادول، ایالات فدرال میکرونزی

بعلبک، لبنان

بعلبک در درۀ بقاع در شرق لبنان واقع شده هست. جایی که از ۹۰۰۰ سال پیش مورد سکونت قرار گرفته و نظر مردمان عهد باستان نظیر فنیقی‌ها، یونانی‌ها و رومی‌ها را به خود جلب کرده بود. این مکان عمدتاً به عنوان مکانی مذهبی مورد استفاده قرار می‌گرفته و معابدی برای پرستش خدایانی نظیر باکوس، ونوس و ژوپیتر در آن بنا شد.

معبد باکوس به تنهایی از پانتئون یونان بزرگتر هست. با وجود اینکه از ۵۴ ستون معبد ژوپیتر، تنها ۵ ستون پابرجاست، اما ارتفاع ۲۲ متری و قطر دو متریشان هر بیننده‌ای را به حیرت وامی‌دارد.

 معبد باکوس
معبد باکوس

نیوگرانج، ایرلند

گنبد عظیم و گرد نیوگرانج در دشتهای کانتی میثِ ایرلند، همچون یک سفینه با سقفی از چمن هست. این بنا بیش از ۵۰۰۰ سال پیش از دوران نوسنگی ساخته شده هست.

این بنا تپه‌ای با پوشش چمن هست، که از لایه‌های یکی در میان از سنگ و خاک تشکیل شده هست. این بنا ۷۶ متر قطر و ۱۲ متر ارتفاع دارد و زمینی به مساحت ۴۵۰۰ متر را پوشانده هست. درداخل آن یک راهرو وجود دارد که ۱۹ متر طول داشت و در نهایت به سه اتاق کوچک که حدس زده می‌شود قبرهای باستانی بوده باشند، ختم می‌شود.

نیوگرانج، ایرلند

رازی که این بنا در خود دارد این هست که در واقع دستگاهی هست که به طرز بسیار دقیقی زمان را نشان می‌دهد. این بنا با خورشید در حال طلوع در یک راستاست و اتاقهای آن در هنگام انقلاب زمستانی (۱ دی) سرشار از نور می‌شوند.

غارهای آجانتا و الورا، ماهاراشترا، هند

غارهای الورای هند واقع در ۳۰ کیلومتر شمال غرب منظقه اورنگ آباد، یکی از نمادهای معماری صخره تراشی هند محسوب می‌شود. ۳۴ غاری که در این مکان وجود دارند از سنگ سطح تپه‌های چاراناندری مابین قرون ششم تا نهم تراشیده شده‌اند.

غارهای آجانتا و الورا، ماهاراشترا، هند
معبد باستانی در الورا که از یک تکه صخره تراشیده شده هست

ارزش این غارها بیشتر به خاطر نقاشی‌ها و مجسمه‌های باستانی آنهاست که شاهکارهای هنر بودایی محسوب می‌شوند. برخی آثار موجود در اینجا را بهترین نمونه‌های به جا مانده از هنر هندی، به خصوص در زمینه نقاشی، می‌دانند. این جا همچنین محل معبد کالیاسا هم هست که به تمامی از یک صخره تراشیده شده و اندازه و نبوغی که در معماری آن به کار رفته، هر کسی را متحیر می‌کند.

در حدود ۱۰۰ کیلومتری شمال شرق اینجا غارهای آجانتا واقع شده‌اند. برخی این غارها را یکی از بزرگترین عجایب جهان باستان می‌دانند. این غارهای مستحکم، مابین قرون دوم تا هفتم در صخره‌ها تراشیده شده‌اند تا محلی برای معابد، نمازخانه، و خوابگاه بوداییان باشند.

ancient-wonders6

در طول سالیان و در اثر بی‌توجهی، اغلب نقاشی‌های دیواری غار از بین رفته‌اند، ولی شکوه سابق آن را هنوز از روی نقاشی‌های به جا مانده می‌توان تصور کرد.

ancient-wonders
یکی اماکن مقدس بوداییان در غارهای آجانتا

The post عجایب باستانی کمتر شناخته‌شدۀ جهان+عکس appeared first on آلامتو.

گردآوری و ویرایش : پورتال پورتال ۱

با نظر دادن خود درباره پست عجایب باستانی کمتر شناخته‌شدۀ جهان+عکس ما در جهت فعالیت بهتر پورتال تشویق نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا