دخترم رشد زیادی نداشته می باشد

دخترم رشد زیادی نداشته می باشد

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه دخترم رشد زیادی نداشته می باشد را ببینید.

دختری دارم ۵ ماهه كه تمایل زیادی به شیر میل کردن ندارد و رشد زیادی نداشته می باشد و لاغر می باشد.

پرسش: دختری دارم ۵ ماهه كه تمایل زیادی به شیر میل کردن ندارد و رشد زیادی نداشته می باشد و لاغر می باشد و هر ۳ الی ۴ ساعت آنهم به زور باید به او شیر بدهم و شیرم هم غلیظ نیست و چربی زیادی ندارد. در ضمن بچه ساكتی هم می باشد . لطفاً مرا راهنمایی كنید.

پاسخ: تا زمانی که فرزندتان با منحنی رشدش پیش می رود، مشکلی وجود ندارد. هیچ اجباری به شیر دادن در زمان مشخصی نداشته باشید. بگذارید با میل خودش شیر بخورد. کاری نکنید تا متوجه حساسیت شما به کم شیر خوردنش شود، این کار موجب می شود که از این روش برای جلب توجه شما استفاده کند.

در ضمن، متن زیر را نیز مطالعه نمایید:

غذاهای تاثیرگذار بر روی شیر مادر
همان طور که می دانیم مواد غذایی مختلفی که مادر شیرده در طول شبانه روز مصرف می کند بر روی شیر او نیز بی تاثیر نیست.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران، دكتر سید‌ضیاءالدین مظهری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی ایران با بیان این مطالب اظهار داشت: دل درد، نا آرامی و كولیت كه برخی از شیرخواران دچار آن می ‌شوند، می ‌تواند بر اثر غذایی كه مادر خورده می باشد، به وجود آمده باشد.
همچنین بو و طعم مواد غذایی وارد شده در شیر مادر ممكن می باشد، شیرخوار را نسبت به میل کردن شیر بی‌ میل كند.
وی گفت: البته می ‌توان گفت كه چنین رخدادهایی به طور دقیق قابل پیش ‌بینی و پیشگیری نیستند اما این مادران با توجه به نوع مواد غذایی مصرفی و عكس‌العمل فرزند شان، می ‌توانند تصمیم بگیرند كه كدام ماده غذایی را حذف كنند یا از میزان مصرف‌ شان بكاهند.
دكتر مظهری خاطرنشان كرد: برخی از مواد غذایی می‌ تواند طعم و بوی شیر مادر را عوض دهد كه می ‌توان به سیر، پیاز، كلم، شلغم، لوبیای سبز، حبوبات، ریواس و زردآلو اشاره كرد و احتمال دل‌ دردهای ۲۴ ساعته شیرخوار را به وجود ‌آورد.
در ضمن مصرف زیاد هندوانه، خربزه، هلو و دیگر میوه‌ های نوبرانه، نرسیده و كال در ایجاد اسهال و دل ‌درد كودكان تأثیر می ‌گذارند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی ایران یادآور شد: در بعضی خانواده ‌ها مصرف برخی مواد غذایی توسط مادر در فرزند شیرخوارشان ایجاد حساسیت و آلرژی می ‌كند كه می ‌توان به شیر گاو، تخم‌ مرغ، فرآورده‌ های گوشتی، بادام ‌زمینی و فرآورده ‌های سویا اشاره كرد كه بهتر می باشد از برنامه غذایی حذف شوند.
این متخصص تغذیه تصریح كرد: به ‌طور تجربی مشخص شده مصرف برخی خوراكی‌ ها افزایش‌ دهنده ی شیر مادر می باشد، ولی دلایل علمی درباره آن ها و عملكردشان در چرخه‌ های زیست- ‌شیمیایی و پروسه تولید شیر ارائه نشده می باشد و جمعی از پژوهشگران بر این باورند كه ممکن است یك عقیده دیرپا و ریشه‌ دار در مورد مصرف آن ها باعث آرامش خیال و اعتماد به نفس بیشتر در مادران می ‌شود.
وی در ادامه افزود: گسترده‌ ترین و اثرگذارترین مواد غذایی كه باعث افزایش شیرمادر می ‌شوند، عبارت هستند از شبدر، بادام، كنجد، شاهدانه، دم‌ كرده رازیانه، شیر، ماست و دوغ، ماءالشعیر، ماهی، كاهو و غلات پرك شده مخصوصاً جوی‌ پرك شده كه توصیه می ‌شود به ‌صورت تلفیق ‌شده در كنار هم مصرف شوند.

نی‌نی‌بان جدیدترین و بهترین مطالب خود را در تلگرام و از طریق سه کانال «راهنمای بارداری»، «کودک‌یاری» و «سلامت جنسی» در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

براي عضويت در خبرنامه ني ني بان و اطلاع از بهترين و پربيننده ترين مطالب، کافي می باشد يک بار فرم عضويت ما را از اينجا پر کنيد.

دخترم رشد زیادی نداشته می باشد

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره دخترم رشد زیادی نداشته می باشد با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا