ظرفیت ۵ میلیون مسافر سالانه در تالش از دست می رود

ظرفیت ۵ میلیون مسافر سالانه در تالش از دست می رود

 گیل مشاهده/طاها عبداللهی : جمعی از فعالان گردشگری شهرستان تالش با حجت الاسلام نقدی امام جمعه موقت تالش دیدار کردند. در این دیدار حجت الاسلام نقدی با تبریک هفته گردشگری به فعالان این عرصه توجه به رعایت اخلاق و توریسم پاک را از ویژگیهای ایران برشمرد. وی توجه به زیرساخت ها را از راهکارهایی ذکر نمود که می تواند علاوه برایجاد اشتغال از بی نظمی های موجود در مسیر تالش به آستارا بکاهد.

وی ضمن تاکید بر وجود بقاع  متبرکه از احیای گردشگری مذهبی شهرستان به عنوان یک ظرفیت تاکید کرد که می تواند ضمن معرفی ظرفیت ها به بسط ایمان و اعتقاد مردم نیز کمک کند.

حسن کاظمی رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان تالش اظهار کرد: گردشگری قسمت مهمی از درآمد بسیاری از کشورهاست و این صنعت نوپا می تواند در اقتصاد مقاومتی نقش قابل توجهی داشته باشد و تولید ناخالص ملی را ارتقا دهد. وی استعداد و اشتغال تعدادی زیادی از تالشان را در این صنعت قابل تقدیر دانست. کاظمی دکتر رنجبر، رهنمایی و شفیع زاده را از افتخارات تالش در کشور یاد کرد که همواره در عرصه های بین المللی مطرح هستند.

وی به عبور ۵ میلیون نفر در سال از تالش اشاره کرده و گفت: به دلیل کمبود زیرساخت ها از جمله اقامتگاه، امکان ماندگاری گردشگر در تالش محدود هست و بیشتر این افراد بیش از یک شب را در قسمت سپری نمی کنند.

حسن-کاظمی

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تالش سهم اشتغال این بخش را در شهرستان ۸ درصد اعلام کرد که با وجود جاذبه های تاریخی و طبیعی رقم قابل توجهی نیست.

وی همچنین مسیر سوباتان- دریاچه نئور، مریان و آق اولر را از زیباترین مناطقی اعلام کرد که تعداد زیادی از آژانس های مسافرتی را به خود جلب می کنند.

کاظمی از قلعه صلصال و بقعه شامیلرزن به عنوان بناهای دست نخورده تالش یاد کرد که طرح مرمت بقعه شامیلرزن تهیه و اعتبار لازم در این خصوص تامین شده هست.

وی درباره مناطق گردشگر پذیر قسمت گفت: نواحی ساحلی، کوهستانی از جمله مناطقی هستند که بیشترین درصد گردشگران را به خود اختصاص داده اند که ساحل گیسوم و قروق از جمله طرح هایی هستند که گردشگران خارجی از کشورهای عربی و کردستان عراق را به سبب قرابت فرهنگی و نزدیکی اقلیم ایران به خود جلب کرده اند و جایگزین سفرهای اروپایی این افراد شده اند.

کاظمی تالش را از مقاصد گردشگران بین المللی یاد نمود که هفته گذشته میزبان رییس دانشگاه برلین بود.

وی به معظل ریخته شدن زباله ها در تالش پرداخت که از آسیب های ورود گرشگران هست و هزینه زیادی برای مردم و قسمت ایجاد می کند.

بهمن یار مدیر اولین پارک علم و فناوری کشورمان با تخصص گردشگری نیز طی سخنانی گفت: دست نخورده بودن سبک زندگی در مناطق کوهستانی  تالش از مزایایی هست که موجب جذب گردشگران به قسمت می شود. وی ساخت اکو کمپ ها در قسمت و توسعه اکو توریسم را از جمله راهکارهایی ذکر کرد که می تواند ضمن حفظ ارزشهای قسمت موجب رونق گردشگری شده و کمترین آسیب را متوجه طبیعت کند.

بهمن-یار

وی با اشاره به نژاد اسب اصیل کاسپین که مختص قسمت تالش هست از برنامه این مرکز برای تکثیر این نوع از اسب به عنوان یک جذابیت جدید برای تالش یاد کرد.

بهمن یار با تاکید بر اصل تبلیغات در گردشگری از تهیه کتابچه تالش در آینده نزدیک خبر داد که به معرفی جذابیت های تالش خواهد پرداخت.

وی عزم این مرکز را برای حمایت از طرح های گردشگری تالش و تهیه طرح کسب و کار در این خصوص را از وظایف اصلی مرکز تالش برشمرد که می تواند به شکوفایی این صنعت کمک کند.

(۰)(۰)

نوشته ظرفیت ۵ میلیون مسافر سالانه در تالش از دست می رود اولین بار در پایگاه تفریحی گیل مشاهده پدیدار شد.

ظرفیت ۵ میلیون مسافر سالانه در تالش از دست می رود

تهیه و گردآوری:پورتال ۱

لطفا نظرات خود را درباره ظرفیت ۵ میلیون مسافر سالانه در تالش از دست می رود با ما در میان بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا