طرز تهیه پای گردویی دارچینی

طرز تهیه پای گردویی دارچینی

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه طرز تهیه پای گردویی دارچینی را ببینید.

وبسایت اجتماعی پورتال ۱:این کیک آنقدر خوشمزه و خوش منظره هست که می توانید آن را برای دسر مهمانی یا جشن تولد هم سرو کنید.

مواد لازم:

•    خمیر پای
•    ۴ قاشق غذاخوری کره آب شده
•    ۴ قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده
•    سه چهارم فنجان عصاره ذرت تیره
•    نیم فنجان شکر قهوه ای
•    ۳ عدد تخم مرغ بزرگ
•    ۱ قاشق چایخوری عصاره وانیل
•    ۱ قاشق چایخوری طعم دهنده کیک (اختیاری)
•    نیم قاشق چایخوری نمک
•    ۲ فنجان کماج گردوی خرد شده
•    ۱ فنجان خامه کیک

دستور تهیه:

۱٫ برای شروع خمیر این کیک را روی سطحی که آرد پاشیده اید، روی کاغذ روغنی، باز کنید تا حدود نیم سانت ضخامت داشته باشد.

۲٫ با قلم مویی ۱ قاشق کره روی آن بمالید. کره را برای آن می مالیم که دارچین روی خمیر بچسبد. بقیه کره آب شده را برای مواد داخل کیک نگه دارید.

۳٫ دو قاشق دارچین را روی خمیر بپاشید و خوب با دستتان دارچین را روی خمیر پخش کنید.

۴٫ از گوشه کاغذ روغنی برای شروع به پیچیدن و رول کردن خمیر استفاده کنید و آن را خوب و محکم بپیچید.

۵٫ از چاقوی تیزی برای بریدن این رول به تکه هایی با پهنای یک سانت استفاده کنید. اگر دیدید که خمیر خیلی نرم شده و از هم می پاشد، آن را کمی در فریزر بگذارید تا سفت شود و خوب بریده شود.

۶٫ داخل قالب فر را چرب کنید یا با دست کمی کره داخلش بمالید. حالا تکه ها مارپیچ دارچینی را داخل آن بچینید بطوریکه کاملاً نزدیک بهم بوده و بهم بچسبند.

۷٫ وقتی همه تکه ها را داخل آن جا کردید، شروع به پهن کردن و چسباندن آنها بهم با انگشت نمایید و خوب آنها را بهم فشرده کنید تا فضایی بین آنها خالی نماند. لبه های اضافی را با چاقو ببرید. سپس آن را در یخچال بگذارید تا مواد داخل کیک را آماده کنید. فر را در دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت تنظیم کنید.

۸٫ برای درست کردن مواد داخل کیک، در کاسه بزرگی، عصاره ذرت و شکر قهوه ای را مخلوط کنید. آنها را خوب بزنید تا گلوله های شکر باقی نمانند. این مخلوط غلیظ و چسبناک خواهد بود. ۳ قاشق باقیمانده از کره آب شده را هم اضافه کنید و هم بزنید. تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و خوب هم بزنید. در نهایت، همه چاشنی ها، از جمله وانیل، نمک، دارچین باقیمانده و طعم دهنده کیک را اضافه کنید و همه آنها را خوب مخلوط کنید.

۹٫ وقتی همه مواد را مخلوط کردید، گردوها (پی کان یا گردوی گرمسیری) را روی خمیر دارچینی بریزید و سپس به آرامی مایعی که آماده کرده بودید را روی آنها بریزید. حالا آن را روی ظرف فر که رویش کاغذ روغنی کشیده اید بگذارید و دور آن فویل بکشید. حالا آن را ۱۵ دقیقه در فر در دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت بگذارید.

۱۰٫ بعد از ۱۵ دقیقه، پای را از فر درآورید. اگر فویل دور آن نکشیده بودید، قبل از آنکه مواد روی پای بپزد، خمیر آن می سوخت. با کشیدن فویل به دور خمیر، اجازه می دهید که مواد داخل آن نیم پز شوند و حالا فویل را پاره کنید و دمای فر را به ۳۵۰ درجه برسانید و بگذارید ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بدون فویل بپزد.

۱۱٫ حالا وقتی پای را از فر درمی آورید وسط آن پف کرده هست و کمی هم سطح آن ترک خورده هست. بگذارید پای در دمای اتاق سرد شود. وقتی سرد شد، نوبت به تزئین روی آن می رسد. اگر خامه ای که دارید سفت و غلیظ هست، کمی با شیر آن را رقیق کنید تا به راحتی از قاشق بچکد. حالا قاشق را بردارید و آنطور که دوست دارید کیک را تزئین کنید.

۱۲٫ کیک پای گردویی آماده هست. آن را برش بزنید و سرو کنید.

طرز تهیه پای گردویی دارچینی

لطفا نظر خود را درباره طرز تهیه پای گردویی دارچینی با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا